Gå til innhold

Urinveisinfeksjon

Anbefalte innlegg

Skrevet

Var hos legen idag og fikk beskjed om at jeg hadde urinveisinfeksjon...Det forklarer jo disse stikkingene/smertene i sidene og de hyppige dobesøkene =)

Men jeg hadde ikke urinveisinfeksjon i tankene i det hele tatt. Jeg har hatt urinveisinfeksjon før,men da har jeg alltid hatt vondt når jeg gikk på do. Trodde det liksom var normalt å ha litt stikking i sidene nå som ting vokser veldig fort, og det å gå på do ofte trodde jeg var vanlig når man var gravid...Hehe!

Nå har jeg fått penicilin, så jeg får håpe det går over og aldri kommer tilbake. Det er utrolig slitsomt å måtte gå på do hvert 10.minutt!!!

Andre som har/ har hatt dette?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har hatt det en gang.

Det startet på morgenen, ganske harmløst, ved at jeg måtte på do og tisse hele tiden.

Utover dagen ble det verre og verre og verre - og gjorde til slutt JÆVLIG vondt, unnskyld språket.

Noen sier at det føles som å tisse piggtråd - jeg husker jeg tenkte for meg selv at "dette er VERRE enn å tisse piggtråd". Det føltes som om noen kuttet opp urinrøret mitt med kniv hver gang jeg tisset -og tisse gjorde jeg hvert sekund.

Litt dramatisk fortelling kanskje, men jeg synes det var sinnsykt ubehagelig. Tror det er grader av urinveisinfeksjon, for å si det sånn.

Husker jeg satt på do og tenkte: Er det sånn en fødsel kjennes ut, mon tro?

Skrevet

Ja,akkurat sånn har jeg hatt det de andre gangene jeg hadde urinveisinfeksjon. Altså før jeg ble gravid. Derfor trodde jeg at jeg skulle gjenkjenne det hvis jeg fikk det igjen...Men den gang ei!

Skrevet

Det er ikke noe gøy med urinveisinfeksjon (UVI), jeg har hatt det mye tidligere, men heldigvis ikke på halvannet år nå.

Det som er litt spesielt med UVI i svangerskapet er at symptomene kan bli helt eller nesten borte, det er en av grunnene til alle urinprøvene på kontroll hos lege og jordmor. UVI kan spre seg opp i nyrene og gi nyrebekkenbetennelse og det er litt mer alvorlig og smertefullt.

For å forebygge så kan man drikke appelsinjuice for å gjøre miljøet i blæra så surt at bakteriene ikke trives der. Det er viktig å ikke holde seg når man egentlig må tisse og så hjelper der å drikke mye rett etter en infeksjon mens man tar medisiner for å skylle bakteriene ut.

Det er veldig viktig å levere en prøve 3 dager etter at man er ferdig med medisinene for å sjekke at bakteriene er borte, noen ganger må man prøve litt forskellie medisiner for å få det bort.

Ble litt ivrig nå :o) har desverre mye erfaring med dette.

God bedring!

Hilsen

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...