♥sjiga♥ Skrevet 20. februar 2007 #1 Skrevet 20. februar 2007 han bruker sutt, men nå har han begynt å spytte ut sutten og innn med tommelen og kose seg. jeg vil ikke ha totte barn er så vanskelig å venne av med det. hva gjør jeg noen tips. jeg tar ut totten jeg da og smetter inn sutten når jeg ser det men kan jo ikke følge med hele tiden. noen tips?
meg og jentene Skrevet 20. februar 2007 #2 Skrevet 20. februar 2007 Gjør det noe at han blir avhengig av tommelen da? Mange som sliter med smokk-avhengighet også. Fordelen med tommelen er jo at han finner den selv når han våkner om natta. Smokk er vanskeligere å finne liggende i senga. Og da roper man på mamma...
♥sjiga♥ Skrevet 20. februar 2007 Forfatter #3 Skrevet 20. februar 2007 vel jeg tenker på når han en gang skal slutte så er det ikke bare å kaste tommelen heller og da vil den fortsette å finne veien til munnen. skulle gjærne unngått sutten å men han har enormt sugebehov, så den måtte vi bare gi.
Fantasiløs m/ 2 vakre gutter Skrevet 20. februar 2007 #4 Skrevet 20. februar 2007 Samme her, han spytter ut sutten og tar ofte tommelen.. Men tar som regel hele hånda i munn.. Han bruker ikke suge, men bare bite.. Har desverre ingen råd til deg.. Men er HELT enig med at smokk er bedre enn tommelen!! =)
Anonym bruker Skrevet 20. februar 2007 #5 Skrevet 20. februar 2007 min begynte å sutte på totten da han var mindre, og eg trodde han kom til å bli tommelsutter. men nå sutter han bare litt en gang i mellom, og er ikke i det hele tatt avhengig. og eg gjorde ingenting for det for at han ikke skulle sutte på den...
TurboPrinsessen:-) Skrevet 20. februar 2007 #6 Skrevet 20. februar 2007 Vi ville overhode ikke ha et barn som ble avhengig av tommelen. Er også av den oppfatning at man kan kaste smokken, men ikke tommelen - og dermer lettere å vende av med. Jenta vår begynte så smått å suge på tommelen da hun var mindre, men vi fulgte veldig godt med, og hver gang tommelen kom i munnen, dyttet vi inn smokken.. Holdt vel på en 2ukers tid, nå hender det at hun biter litt på tommelen, men hun har ikke den sugetendensen lenger - hun er nå 6mnd. Nå bruker hun ikke så mye smokk heller da, annet enn når hun skal sove..Vet ikke om det har noe å si.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå