Gå til innhold

Ikke for å mase om MA, men dere som har hatt det...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvordan ble det oppdaget? Ved ultralyd, altså hvordan påviste legen MA? Merket dere noe selv?

Er hysterisk redd for dette, har holdt på leeeenge for å bli gravid og orker ikke tanken på å miste. Har ikke mistet før, så det er jo ingen grunn til at jeg skal gjøre det, men er redd for det....

Har hele tiden hatt brunlig slimete utflod med jevnlig mellomrom og det brkymrer med litt. Legen sier det er vanlig? Var dessuten på ulrlyd i uke 7+5 og så da et bankende hjerte, med i og med jeg fortsatt har denne utfloden bekymrer jeg meg en del.

Så hvis noen av dere kan svare meg er det fint:)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Missed abortion..

Foser dør uten at det kommer ut av seg selv. Må til utskrapning.

Hvis jeg har skjønt riktig

Skrevet

En medisinsk abort, ikke som en spontan abort hvor man får en blødning.

Skrevet

Hei!

Ikke for å skremme deg altså. Jeg var på UL i uke 8 og alt var i orden. Så fikk jeg brunlig utflod. Hadde det i nesten en uke før jeg fikk en frisk blødning. Da dro jeg til legen og fikk henvisning til UL. Da var fosteret dødt. Dette var i uke 10 og fosteret hadde vært dødt en ukes tid.

Vet det ikke er svaret du ønsket deg. Men prøv å være positiv. Mange som også blør i begynnelsen i svangerskapet uten at det betyr at det er noe galt. Hvis utfloden ikke gir seg, be legen om en ny UL.

Jeg hadde en blødning i uke 14 i dette svangerskapet, men alt var i orden :) Nå er jeg i uke 20 :)

Skrevet

Hmmm jeg har hatt denne utfloden hele tiden, værst var den i begynnelsen, altså i den tiden jeg skulle hatt mensen. den har avtatt og dukker nå opp inn i mellom i form av brunt slim ( ekkelt, ja jeg vet det:)) Og det er ikke mye heller og det komme rgjerne etter jeg har hatt litt mensmurringer..... jeg er nå i uke 12

Skrevet

Heisann!

Jeg var inne på ul da jeg var 10uker på vei. Da var alt i orden. Så babyen min som lå og beveget seg, og ikke minst så jeg hjerte så slo!

Da jeg skulle på vanlig sjekk hos legen en uke etterpå, hadde hjerte sluttet å slå. Va på utskrapning samme deg.

Jeg merket ingenting. Men legen ser det jo med engang når han tar ultralyd.

Er du begymret bør du gå å få ul, bare for å slappe mer av selv!

Det er utrolig vanlig med brun uflod og litt blødninger - så det er nok ingenting å tenke på!!! Lykke til!

Skrevet

Huff!

Nei, det er ikke noe gøy å gå og være redd, det er sikkert. Jeg hadde MA i sommer. Jeg merka det egentlig selv, alle symptomer gikk bort, og jeg følte meg helt tom. Da hadde jeg aldri hørt om MA før, så jeg satt klistret til nettet til jeg fant ut av det. Og to dager etterpå så jeg på ul (uke8) at fosteret var uten hjertelyd og for lite. Det hadde det antakelig vært i 1 - 2 uker.

Jeg tror definitivt at Ma er mest vanlig rundt uke 6 - 9 når hjertet skal begynne å pumpe av seg selv. Men som andre har skrevet og erfart vet man aldri.

Som deg hadde jeg også slitt lenge for å bli gravid, så jeg forstår engstelsen din.

Snakk med en lege, gyn. eller ring sykehuset gy. avd. der du bor. Forklar problemet, og spør om de ken hjelpe deg.

Håper alt er bra.

Skrevet

Jeg fikk ganske mye brun utflod i uke 14, og hadde ikke hatt det i det hele tatt tidligere, så jeg gikk derfor til legen. Han prøvde om han kunne høre hjertelyd, og da han ikke fant den så ble jeg sendt til UL på sykehuset. Der så de at fosteret hadde vært dødt lenge, etter målene å dømme helt siden uke 8-9.

Mange som har farget utflod og blødninger i begynnelsen uten at noe er galt, men jeg tror ikke det er sunt å bekymre seg for mye, så jeg ville nok heller bedt om å få en sjekk med UL igjen.

Håper alt går bra, og lykke til videre.

Skrevet

Hei!

Jeg har hatt 2 MA der jeg begge gangene hadde brunlig utflod. Var også på UL i uke 8-9 og da var alt ok. Den første ble oppdaget relativt raskt etter ett besøk på Ullevål. Den andre først i uke 17 da de ikke fant hjertelyd hos jordmor. DET var tøft. Er du skIKKelig engstelig ville jeg såpandert på meg en ekstra UL bare for å få slappe av.

Lykke til :-)

Skrevet

Jeg begynte å blø litt en morgen. Så ut som en vanlig mensblødning. Bare at det var veldig lite. Så fikk jeg innvendig UL, og der ble det bekreftet at fosteret var dødt og hadde vært det i ca et par uker... Fikk utskrapning samme dag.

Skrevet

Hei..

Jeg er idag 15+3. Har ikke hatt en eneste blødning dette svangerskapet. Fikk også høre fosterlyd når jeg var hos legen onsdag for en uke siden..

Jeg har lest masse om MA og tenker støtt og stadig på at jeg ikke håper at vi skal rammes av det...

Men jeg leser innleggene ovenfor her. Hvor alle har oppdaget en blødning. For så å få konstatert at det har vært en MA i forkant..

Så det jeg da lurer på er om alle får en slags blødning. Sånn at jeg som ikke har blødd/spottet noe kan ta det helt med ro å vite at alt er bra.

Skal til ordinær UL 5. mars. Heldigvis går dagene frem mot dette, men de føles uendelig lange.. (Men det kan ha noe med snøværet å gjøre også det altså...)

Skrevet

Jeg har selv hatt to MA, første gang merket jeg ingenting det var legen som så det på UL i uke 8. Andre gangen hadde jeg bitte litt blod på papiret og ingen smerter, det var antagelig blødning fra svake blodårer i skjeden. Da jeg var på UL i uke 12 var fosteret dødt og hadde kun vært det i 2-3 dager, jeg hadde da ingen blødninger for de hadde stoppet for noen uker siden da. Ingen smerter og ingen blødninger var årsaken til mine MA. Hadde denne gangen bitte litt blødning isamband med samleie, men nå har det gått helt fint. Vi måtte bare holde oss litt ifra hver andre en stund og nå i ettertid har alt gått helt fint. Har lest av tidligere innlegg at veldig mange har småblødninger tidlig i sv.skapet og at alt har gått helt fint videre. Håper dette kan berolige flere, jeg har selv vært veldig urolig, men prøvd å tenke positivt og kun lese det som er positivt her inne. Nå når jeg kjenner sparkene i magen har jeg ingenting problemer med å lese om de som sliter litt, håper dere prøver å tenke positivt. Vet det er vanskelig, men de fleste her inne går det jo veldig bra med. Lykke til:-)

Skrevet

Betryggende lesing roru...

Har ikke ennå kjent noe liv i magen, tror jeg. Vanskelig å vite hvordan det kjennes synes jeg..

Hvorfor jeg er litt redd for å miste er jo fordi jeg mistet i 12 uke i SA for snart 2 år siden. Håper alt går bra denne gangen.

Lykke til videre i svangerskapet alle sammen..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...