Gå til innhold

Skriking rett etter og slutten på amminga...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Min gutt på snart 3 uker har i det siste begynt å skrike volsomt på slutten av ammingen. Ser han presser og at det "knitrer" i bleia. Så skriker han og sparker og veifter med armene, samtidig som han prøver å ta tak i puppen igjen. Det eneste som hjelper da er å legge han på stellebordet med bleien av... eller holde han høyt oppe på skulderen.

Når han begynner slik løfter jeg han opp på skulderen, og deretter skifter bleie på han. Med d samme bleia kommer på blir han misfornøyd. Så da er d opp på skulderen igjen. Straks han får en annen stilling enn skulderstillingen hylskriker han. Slik må jeg holde han til han sovner.. og det kan gå en stund, og er slitsomt å holde en slik posisjon over tid...

Noen som vet hvorfor han er slik, og tips til andre ting jeg kan prøve ut. Virker litt for meg at han trenger nærhet.. for når han har sovnet på skuldera..legger jeg han ned i fanget mitt... deretter ned i vogga .. men da skiker han igjen. Da hender d han er sulten igjen... så er d på an igjen med hyling på slutten av amminga. Føler d ikke er kolikk.. og tror ikke det er maten jeg spiser han reagerer på. Gir han masse nærhet.. men må jo få tid til meg selv også...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Akkuratt sån har det värt her siste dagene også. Jenta våres er 1 måndte i morra.

Noen som har noe bra tips?

=)

Skrevet

Kan være luftsmerter, så små barn er litt glupske og sluker litt for mye luft. En liten pause fra puppen, slik at magen får roe seg gjør at de finner roen og får i seg den siste skvetten, slik at de blir gode og mette. I tillegg kommer den fete melken på slutten av måltidet og den renner gjerne litt senere. Ofte er det slik i forbindelse med "øke-dager". De suger da oftere og kroppen produserer mere melk.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...