Gå til innhold

5 mnd: mat, drikke, søvn?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Her:

våkner ca 8.30, pupp og god morgen norge. Stell og vasket ferdig innen 10.00, leke litt, jeg sette på en klesvask osv. Trøtt i 11-tiden, trille tur ca 11.30- tja, kommer an på bl.a været.. Ofte er vi ute til 3tiden, men det kan være inkl kafe/pupp/venninnebesøk el.l.

Middag i 16.00tiden: litt grønnsakmos el fruktmos. Vi voksne spiser litt senere. I 18tiden tror jeg vi skal gi kveldsgrøten, for hvis hun er for trøtt går det ikke ned. I 19-00tiden er hun gjerne trøtt, og pysj og stell må skje , hvis ikke før. 19.30 er det amming og Hotell Cæsar, uff, eneste på tv akkurat da.. Noen ganger ammer vi i stua, ofte på soverommet med tv på:) Ofte sovner hun ved puppen, spes hvis vi bruker lang tid på ammingen. Hun kan ofte våkne etter en liten stund med søvn, og mange ganger må det sang, bæring og ny pupp el flaske til for å roe henne. Hun legger seg sjelden til å sove med en gang hvis hun ikke ammes i søvn. Hun har evnen til å sove rundt, men sliter med å fylle tanken opp på kvelden, så sover sjelden rundt nå lenger. Gjerne en ny pupp på morgenkvisten, 4-6tiden. (før sov hun alltid rundt).

Lurer på om jeg skal gi noe mat til lunsj? Og når siste måltidet bør være.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Min lille gutt våkner mellom 7 og 8. Da er det pupp hvis han er sulten, men ofte kan det gå en time før han vil ha. Er våken ca 1 1/2 t, så pupp og sove en halv time. Grøt m pærepure ca 11. Så ut på tur. Kan sove alt mellom 1/2 og 3t. Pupp når han er sulten.Sover gjerne 1/2 t på ettermiddagen. Vekker han senest 18. Grøt kl 18. Så kveldsstell og natta ca 19. Våkner som regel hver 3 time for mat eller mage (som jeg skrev opp i innlegget om magevondt....).

Er veldig bli og fornøyd når han blir båret rundt. Og veldig misfornøyd når han ikke er i armene mine. Så magevondten (luft) er nok ikke værre at han lar seg avlede ved å bli båret rundt....

Han snur seg fra rygg til mage. Hater og ligge på magen, så nakken er han ikke sterk i.

Vi begynner med middag i morgen.

Vet noen barn blir mer urolige om natta hvis de får kveldsmaten for sent, men det er vel bare å prøve seg frem!

Skrevet

Min lille på nesten 5,5 mnd våkner for dagen ca 06.30/07.00, og får pupp da. Står opp, får ny bleie og leker i lekegrinda mens hun ser på at vi spiser frokost og storesøster gjøres klar for barnehagen. Så sovner hun igjen en gang rundt 9-10, og sover alt fra 20 min til 3 timer. Kommer an på hvor stille det er her. (Hun får selvsagt pupp igjen før hun skal sove). Ny pupp når hun våkner, hvis hun ikke har sovet bare litt, så er det amming ca hver 2./3. time og leking og hun ser på meg mens jeg gjør husarbeid, og en ny soving et sted mellom 14.30 og 16.00. Da sover hun også mellom 20 min og 3 timer avhengig av hvor mye hun sov første gang og hvor stille det er her. Ny pupp når hun våkner, så ligger hun i lekegrinda mens vi spiser middag, og leker med storesøster på gulvet etter middag. Kl. 19.00 er hun kjempetrøtt, så da er hun ferdigstelt og klar for senga. Får pupp i senga. Så våkner hun for nattamming en gang i 02-tida og enten i 04- tida og 05.30-tida eller bare i 05-tida. Stort sett ammer jeg tre ganger hver natt. Gleder meg til å gi henne mat, for synes jeg ammer hele natten... Men, har alvorlig matallergi i familien, så jeg prøver å holde ut til seks mnd, selv om det er grusomt slitsomt...

Hvis jeg skal ut en tur, gjør jeg det stort sett i første soveperioden hennes. Ellers er hun svært aktiv og har akkurat lært å rulle rygg-mage og mage-rygg, så nå får hun tak i de lekene hun vil ha....

Har ikke så stor formening om spm dine, siden vi ikke har begynt med mat enda.

Skrevet

Våkner mellom 7 og 8 og får melk. Så slumrer vi til 9-930.

Spiser grøt og litt melk rundt kl 11 og sover litt etterpå.

Melk igjen kl 14.30.

Middag, grønnsakmos, kl 1730 og så en hvil, maks en time.

Melk til kvelds mellom 2030 og 21 og så er det natt.

Får frukt i forbindelse med grøt, men ikke hver dag. I helgene får han også usukret juice.

Skrevet

Lukas får flaske i sengen kl 6, så sover vi litt til om han vil. Så i 8-9 tiden får han grøt er våken 1-1 1/2 time så sover han 2-3 timer. Får mme etter luren igjen, våken 2 timer så sover han 1-2 timer. Så får han middag etter den luren :-) Så tilbyr jeg mme etter 2 timer før siste lur igjen (drikker omtrent ingen ing da). Etter den luren får han grøt og rett før sengetid så får han mme igjen :-)

Kopierte bære, før skreiv d i enn anna tråd :-) Lat ja :)

Skrevet

Våkner ca 06.30 får pupp i sengen vår. Står opp kl 07.00 og sender eldste gutten vår på skolen. Får stell, ren bleie og rene klær. Ser på frokost tv. Ca kl. 09.30 legger han ut i vogna, han sover til ca 11.30. Da får jeg tid til å gjøre litt i huset og ta en kaffekopp og slappe av litt. Grøt + pupp ca kl 11.30. Leker på gulvet. Ny lur ca kl. 14.00 bare 30min denne gangen. Middag sammen med oss kl 16.00 grønnsaksmos + pupp. Er sammen med pappan sin. Kl 18.00 bading. Kl. 18.30 pupp og i seng kl. 19.00. Våkner kl. 03.00 pupp. Sover til 06.30.

Skrevet

Her våkne tuppa mellom kl 8.00 og 9.00, går da på badet å steller, og etter en halv time der, får ho første måltid m mme. Ho er da våken t ca halv 11, duppe av litt en halv time, og får mat 3 timer etter første måltid. Legger seg så i sengen for å sove ca 2 timer, og får litt middag når hun våkner. Og så får ho mme 1 timer etter middag. Er da våken lenge, men kan duppe av litt sånn av og til... Får mme 3 timer etter sist måltid m mme, og så når ho ha rapt og gulpa ferdig er det på med pysjen og i seng.... Og sovne rundt kl 19.30-20.30...

Skrevet

Her våkner hun nokså presis klokka 08. Steller henne, også sitter hun i vippestolen eller ligger i babygymmen når jeg koser meg med avisa og kaffe. Rundt 10 tiden er hun trøtt igjen, da får hun pupp også triller vi tur. Som oftest sover hun til ca 12:30, får pupp når hun våkner også et par teskjeer frukt:) De siste dagene har hun fått smake litt på grønnsakspure. Ligger i babygymmen/er på besøk/kafe o.l til hun blir trøtt neste gang, kanskje i 3 tia... så får hun litt mere pupp, for så å ta seg en halvtimes blund. 4 kommer pappan hjem, så da leker de til hun blir helt utslitt og sulten..Pupp igjen, og sover fra ca 17-18. Når hun da våkner får hun nesten en full porsjon grøt, og jodler litt sammen med oss mens vi ser på TV eller noe, pupp igjen i Cæsar-tiden (19:30) også sovner hun rundt 20.

På natta får hun pupp ca 3-4 ganger (fra 20-08)

Ble skikkelig uoversiktlig å rotete dette her:P

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...