Gå til innhold

Hvilke dynestørrelser bør jeg kjøpe?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har fått inntrykk av at det er behov for to dyner, til vogn (sommer-baby) og vugge/seng. Hvilken størrelse bør jeg velge til disse? I tillegg lurer jeg litt på dette med allergier osv ift dun/thermo? Noen som vet noe om dette?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Skal du ha både vugge og seng? Da trenger du 2 forskjellige dyner. Samme størrelse passer til vugge og vogn.

Skrevet

Begge våre dyner er 65*80. Skal ha en i senga og en i vogn/kurv. Ser at det er mange som kjøper 80*100 til senga, men jeg syntes det blir veldig stort og begynner heller med en liten en så får jeg kjøpe en større etterhvert. Vi har stokke senga da, så når den er i mini er det nesten for stort med dyne i 65*80 og, så det kommer vel litt an på hvilken seng man har.

Skrevet

Og ang allergier så er det vel slik at dun er "best", men det er størst sjangs for at man kan ha allergi mot dette. Men, så lenge mor og far ikke er allergisk er det visst veldig liten sjangs for at babyen er det.

Skrevet

man må nu vell ikke ha egen dyne for seng og vugge. ungen ligg nu bare en plass i gangen....

eller?

Skrevet

Takker for svar. Nå skal det handles! :-)

Skrevet

Man bør iallefall ikke ha en for stor dyne i vugga, for da er faren mye større for at ungen kan få den over hodet... Det anbefales liten dyne i vugge og vogn. Mens i senga, så kan en liten dyne bli lite dekkende, ungen er jo ofte litt større så lenge den har senga, så der bør man nok ha en større en.. Iallefall etterhvert. Kan evt ha en liten dyne i starten, men da ha en god sengekant som sørger for at det ikke kommer trekk og sånn...??

Dessuten er det kjekt med to, plutselig er den uttisset, og det er snart leggetid... :-s

Skrevet

Vi har kjøpt to dyner, en mikrofiberdyne i str 65x80 til vogna og en dundyne str 80x100 til sprinkelsenga. Har termin i morra, så har også kjøpt "ticket to heaven" pose til vogna som skal brukes den første tida.

Skrevet

Da høres det ut som du skal ha det du trenger :-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...