Veslemor77 Skrevet 20. februar 2007 #1 Skrevet 20. februar 2007 Noen som har noe godt forslag på hvordan vi skal innarbeide gode sove vaner?? Har et barn fra før, men han sovnet greit om kvelden nesten fra dag en.... Litt værre med veslemor...(8 uker) Legger henne ca kl 2100 (pluss minus en halvtime) for da er hun tydelig trøtt... Ammer og putter henne i senga, synger og vogger og dytter i smokken om den detter ut... men det er alikevel FULL KRISE! Full sirene og det hjelper ikke med noe... sovner etter en stund (jeg har ikke gått ut av rommet i det hele tatt) men brå våkner med et hyl ca et kvarter etterpå... vi holder på i minst en time hver kveld... Føler meg både sliten og slem... Håper noen kan hjelpe...
Veslemor77 Skrevet 20. februar 2007 Forfatter #2 Skrevet 20. februar 2007 *dytter* i håp om at noen kan hjelpe meg...
komplett.no Skrevet 20. februar 2007 #3 Skrevet 20. februar 2007 Jeg har problemer med vesle jenta mi å, er to måneder i dag. Hun vil for det første bare sove i barnevogna. Legger jeg henne i senga går det 5-10 min så er hun lys våken. Om natta, for at jeg skal få sove, sover hun i barnevogna under kjøkkenvifta og jeg på sofaen. Veldig upraktisk, men eneste måten hun sover mer en to timer i strekk. Som du hører er det desverre ikke noe hjelp å få her. Lurte på en ting, sovner hun etter en time og sover resten av natta lille pia di? I såfall tror jeg kansje jeg og skal begynne å bli litt strengere så kansje det funker for oss å. Den sofaen er ikke go å ligge på.
Freyja Skrevet 20. februar 2007 #4 Skrevet 20. februar 2007 Hei Jeg vil prøve å komme med tips som iallfall har funket for oss. Jeg har en gutt på 7,5 uke og vi begynner endelig å få gode sove vaner. Vi var rett og slett litt strenge med han i helga og bestemte oss for at han skulle vennes til senga si. Vi holdt på i tre timer på lør kveld og 3 timer søn, men igår derimot tok det bare 30 min. Jeg bader han kl 19.30 og tar på pysj. Så er det mat og puttes i senga i ca 20 tiden +-.. Han sutrer en del men da bare putter jeg smokken i munnen og sier "det er natt nå du skal sove" hvis han begynner å gråte prøver jeg og roe han uten å løfte han opp. Hvis han begynner å hyle løfter jeg han opp og roer han i armene mine. Så er det ned i senga igjen når han er rolig. Og jeg lar han ikke ligge å gråte lenge går inn til han etter ca 30 sekunder. Sånn fortsetter vi til han sovner. Og jeg skal love deg han sov godt etter det. .... Det er verdt å prøve!!!! lykke til...
Veslemor77 Skrevet 20. februar 2007 Forfatter #5 Skrevet 20. februar 2007 sover desverre ikke resten av natta i senga si... men det er min skyld... jeg er så trøtt når jeg ammer om natta at jeg sovner... (med henne i senga) Men hun sover da frem til første måltid... Håper du slipper å sove på sofaen snart... ;o)
Veslemor77 Skrevet 20. februar 2007 Forfatter #6 Skrevet 20. februar 2007 bader dere hver dag? Kanskje jeg skulle prøve det.... Prøver å finne rutiner som funker....jeg har gjort bortimot det samme som dere (minus bading) men har holdt på i ca 14 dager... HUn kan godt sovne etter 15-20 min men da våkner hun som sagt igjen etter en liten stund... Godt å høre at flere går igjennom det samme men at det hjelper... da er det litt lettere å holde ut... Så vi prøver igjen i kveld vi... ) Takk for svar...
Freyja Skrevet 20. februar 2007 #7 Skrevet 20. februar 2007 vi bader hver dag ja, men kun med olje ivannet.. vi trapper ned på inntrykk utover kvelden også. dimmer lys i stua og skrur ned lyden av tv. leker ikke med han bare koser.. prøv å lag ett lite rede rundt hodet hennes med tepper det gjør vi med småtten. pluss at jeg har gjort madrassen hans mykere med skum gummi. og jeg har bestilt soveskinn hos nøstebarn så får vi se om det funker også....
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå