Gjest Skrevet 20. februar 2007 #1 Skrevet 20. februar 2007 Jeg er sikker på når jeg hadde siste mens og ut fra dette har jeg fått termin 31/7. Saken er at jeg hadde svært uregelmessig mens. Først var det 2 runder med 4 uker imellom, så gikk det 6 uker, så gikk det 8 (!!!) uker. Dermed tok det laaang tid før jeg fant ut at jeg var gravid. Gidda ikke å ta test siden jeg mest sannsynlig kom til å få mensen snart, men når det nærmet seg jul fant jeg ut at det var på tide.. Og plutselig var jeg gravid gitt. Da hadde det nok gått nesten 9 uker siden siste mens. Men legen min påstår at det ikke har noe å si. Har ikke lyst til å bli satt tilbake med flere uker...
Anonym bruker Skrevet 20. februar 2007 #2 Skrevet 20. februar 2007 Heisann! Kan jo ingenting om dette, men regener med at termin forholder seg til normal eggløsning. Eneste rådet jeg har er å spørre om en ultralyd... Da finner de hvertfall riktig termin...
Gjest Skrevet 20. februar 2007 #3 Skrevet 20. februar 2007 Spørsmålet va jo: Har noen av dere erfaring med dette? (Glemte å hive på spm)
TusseMor07&09&14 Skrevet 20. februar 2007 #4 Skrevet 20. februar 2007 Hadde også veldig uregelmessig mensen før jeg ble gravid. Var sikker på datoen på første dag i siste mens. Legen regnet seg da frem til termin 15 Mai. På UL ble den flyttet en uke frem til 22 Mai. Det er jo klart at uregelmessig mens har innvirkning på når unnfangelsen finner sted... Og derfor kan flytte terminen frem... Lykke til da!
o7baby Skrevet 20. februar 2007 #5 Skrevet 20. februar 2007 Jeg pleier å ha en veldig regelmessig syklus på 28 dager, men det siste året har det variert fra 28 til 30 dager. Jeg var veldig usikker på når jeg hadde blitt befruktet, da jeg ble gravid. Men regnet ut terminen min utifra 28 dagers syklus og fikk da termin 18 juli. Igår var jeg på ultralyd, og da fikk jeg termin 26 juli. Littebittegranne kjipt, må innrømmer det. Men alt så bra ut og det er selvfølgelig det viktigste:o)
Solskinnsjenta Skrevet 20. februar 2007 #6 Skrevet 20. februar 2007 Ei venninne av meg har også uregelmessig mens. På første kontroll ble hun satt tilbake 2 uker av legen som kjente på livmor. På ul ble hun satt tilbake 2 uker til, så tilsammen 4 uker. Tror nok det var ganske kjipt for henne, men det er altså fullt mulig. Vil også anbefale privat ul hvis du ikke har lyst å vente med å bli satt tilbake.. Du kan også prøve terminkalkulatoren inne på babyverden.no Der kan du skrive inn hvor mange dager i syklus i tillegg til siste mensdato Så kan du jo prøve deg fram med ulike sykluslengder, slik at du har flere å forholde deg til, og ikke blir så skuffet på ul
Xenaen Skrevet 20. februar 2007 #7 Skrevet 20. februar 2007 Heia! Har alltid hatt uregelmessig mens, men har jo testa når den har uteblitt for lenge... Med førstemann testa jeg positivt og skulle vært 12 uker på vei. UL viste at jeg bare var åtte. Jeg hadde altså hoppet over en periode og blitt gravid på neste. Med nr to skjedde akkurat det samme, bare at denne gangen testa jeg negativt etter denne første perioden, og positivt først måneden etterpå. Litt kjipt å bli "satt tilbake" en måned, men det er nå så. UL-terminen min stemte meget bra begge gangene. (fødte ei uke før med første, og tre dager etter med nr to) Denne siste gangen testa jeg positivt fire uker etter en mens. Sjokkerende å ha en sikker termin å gå ut fra! Ble også bekrefta på UL.
Gjest Skrevet 21. februar 2007 #8 Skrevet 21. februar 2007 Mja... det var vel det jeg fryktet. Regner vel med å bli satt tilbake 2 uker i alle fall. Men det passer egentlig fint med sommerferien og sånt... VIss jeg skal finne noe positivt. Bedre å få unge litt etter hyttetyrene og besøk av venner å slekt enn midt oppi. Så i midten av august regner jeg med. Jeg tror 14 august! Får se hva de sier på UL på fredag
nenja Skrevet 21. februar 2007 #9 Skrevet 21. februar 2007 Eggløsning er jo normalt 12-16 dager før menstrasjon, så det er klart det har innvikning dersom det er 9 uker mellom syklusene. Det er kipt, men baby`n kommer når den er klar. Ble selv satt tilbake nesten 2 uker på ul, og det med regelmessig menstrasjon. Skjønner ingenting av det for jeg var ikke hjemme med min kjære under unnfangelsen engang.. Den som venter får se og ul eller min menstermin er rett.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå