Anonym bruker Skrevet 20. februar 2007 #1 Skrevet 20. februar 2007 Så på PULS i går, og det er faktisk omsorgssvikt dersom foreldre krangler mye etter et brudd. Kan jo være noe å så i bordet med til de forferdelige biomødrene, for fedrene gjør vel ikke noe galt vel.... Noe å tenke på fornoen og enhver er det vel uansett!
Anonym bruker Skrevet 21. februar 2007 #2 Skrevet 21. februar 2007 Hallo!!! Hvilken verden lever du i?! "for fedrene gjør ikke noe galt vel" ?!! Når ble alle fedre så uskyldige, og alle biomødre de skyldige i alle saker??? Man må være 2 for å krangle. Mannen var neppe så uskyldig før bruddet. Som regel har begge parter skyld i et brudd. Jeg så ikke puls igår, men jeg regner med de var mye mer nyanserte i sin påstand enn det du er. For å si at mye krangel etter et brudd er omsorgssvikt er bare tull. Det kommer helt an på hva foreldrene gjør med kranglingen.
Anonym bruker Skrevet 21. februar 2007 #3 Skrevet 21. februar 2007 HI her:) Hørt om IRONI???? Det er bare det at biomødrene er dem som får gjennomgå her inne og fedrene er så uskyldige atte... Selvfølgelig er ikke fedrene uskyldige små lam, hehe. Men over til saken, foreldre som krangler, og har store konflikter etter brudd utøver faktisk omsorgssvikt overfor barna sine. Barna kommer i en umulig lojalitetskonflikt, og det kan skade dem for livet rent psykisk. Det er ofte skilsmissebarn som havner på barnepsykiatrisk avdeling. Som lider av traumer og andre psykiske lidelser, ja, sågar selvmordstanker... Jeg sier ikke at det kun er en part som krangler, det må minst to til. Men store konflikter GÅR UT OVER UNGENE. Noen kan sikkert takle det greit, men TØR du å satse på det? Forøvrig kan PULS ses på NRK nettTV helt gratis. Anbefaler at du tar en titt!
Gjest Skrevet 21. februar 2007 #4 Skrevet 21. februar 2007 Det er vel heller snakk om at mange steforeldre ser mer problemer enn fedrene????? Over til saken vil jeg tro at visse barn kan ha skade av evt foreldrenes opptreden. Min sønn har følelsene utenfor huden og er veldig var, da farens hans flyttet til andre siden av landet begynte problemene. Da er det snakk om at min sønn vil bli engel for at da kan han fly til sin far når han vil osv Jeg har nå gått videre for å få hjelp, så jeg kan nok tro at noen barn er mer mottaklig for å få seg en knekk enn andre, men personlig føler jeg vel at man må se litt takhøyde her på hva slags krangling man snakker om da.
Anonym bruker Skrevet 21. februar 2007 #5 Skrevet 21. februar 2007 HI igjen... Det er dessverre mange foreldre som ikke snakker sammen (var nemlig ikke bare de åpenlyste kranglene som var et problem), som ikke vil se hverandre, som ikke kommuniserer i det hele tatt... Det er foreldre som snakker stygt om hverandre, som snakker stygt om nye partnere osv. Det er mange flere enn vi liker å tro. Hvem som er mottakelige for en "knekk" er egentlig ikke så interessant, for dersom man som foreldre ikke tar det ansvaret det er å være det, så er det pr def omsorgssvikt. Man kan ikke vite hvem som vil reagere så sterkt som de ungene vi hørte om her, men det er flere enn vi liker å tro tror jeg. Å lulle seg inn i en fantasi om at dette gjelder ikke meg er både umodent og ganske egoistisk. Jeg er klar over at ordene kan såre, og det er ikke sånn at vi liker å høre sannheten alltid, men kanskje de kan få noen til å våkne??
Anonym bruker Skrevet 21. februar 2007 #6 Skrevet 21. februar 2007 Det er jo ganske så tragisk, for det er ingen som ikke stiller i en eller flere av de kategoriene som du nå nevner. Dvs at det da er temmelig stor andel av alle barn det gjelder med tanke på at de fleste forhold går over styr..... Jeg selv er heltidsmamma og helgemamma med stemor til 2 av barna. Krangler ikke med eks, og er veldig bevisst på ikke å snakke stygt om eks heller (selv om han er den ondeste j**** ever). Fordi jeg vet at noen av det verste en kan gjøre er å sverte foreldrene til noen. Dessverre kan jeg ikke hindre at eks lyver om og sier negative ting om meg til barna. Er faktisk fedre som er slik mange beskriver biomødre som her inne. Men tilbake til tema; konklusjonen blir at det er mer normalt med barn som opplever omsorgssvikt enn ikke. Tragisk. Jeg velger å tro at det er flere som takler livet enn det dette sier. Hvis ikke går verden snart under. Tenk når størstedelen av befolkningen består av dette
Anonym bruker Skrevet 21. februar 2007 #7 Skrevet 21. februar 2007 En trenger vel ikke ha TV i ryggen for å forstå at et høyt konflikt nivå mellom foreldre er skadelig for barna, det kan vel neppe kalles ny info det du kommer med her.
Anonym bruker Skrevet 21. februar 2007 #8 Skrevet 21. februar 2007 Det har vel ikke blitt uttalt offentlig i så klare ordelag som akkurat i dette eksempelet.
Anonym bruker Skrevet 21. februar 2007 #9 Skrevet 21. februar 2007 Ja, klart det er begge kjønn som ikke greier å legge ting bak seg, eler i det minste litt vekk når man skal samarbeide om barna. Av og til er det begge foreldrene som oppfører seg slik, og av og til bare den ene. Forskningen viser forøvrig at det er ikke antall netter med samvær som betyr noe for ungene, men at de samarbeider. Ikke lett, og det er ved brudd manges verste sider kommer fram. Mange snakker så vent og fint om barnas beste når de skal avtale samvær, men det er faktisk samarbeidet som er viktig. Og det diskuteres ikke i samme grad kan det virke som. Uansett er det jo greit å tenke over dette dersom man er i en situasjon som innebærer et høyt konfliktnivå. Også kan man evt spørre ungene sine når de blir voksne om de merket noe til konfliktene...
Gjest Skrevet 21. februar 2007 #10 Skrevet 21. februar 2007 Poenget her da mener du er at barn føler til seg vibber mellom alle parter. Uavhengiv om det er støynivå eller hat i stillhet? Da mener jeg at det stemmer veldig. Barn vil og kommer alltid til å plukke opp vibber fra de rundt seg. Stilhet Bitterhet Sjalusi kald uintrisert kynisk hat Og har man dette overfor barn endten det er til barna,steforeldre,bioforeldre så sier det seg selv at barn merker dette sterk og dette er antagelig en av grunnene til at barn kan og vil være vanskelig også overfor andre. Ord sårer alltid, derfor er man defensiv. Slik som en del her.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå