Gå til innhold

Tipstråd.... skriv opp dine beste tips!


Gjest Lesehesten stolt mamma til 2

Anbefalte innlegg

Gjest Lesehesten stolt mamma til 2

- Babyolje på kluten ved bleieskift gjør at stumpen ikke blir så fort sår. Vi bruker kun vann og babyolje og Håkon er ikke sår i det hele tatt!

 

- Hvis babyen presser og presser, men ikke får noe ut (bæsj). Stikk et termometer litt opp i rumpa og vips så kommer det!

 

 

Har du noen bra tips å dele med oss??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

skrev et her tidligere ang vasking og pudring av "halsvalkene". Som regel vanskelig å komme til når de ligger på stellebordet+sutring og styr.. jeg setter meg på doen med vesla liggende på magen over fanget, legger et speil på gulvet, så jeg ser under halsen hennes. Da "strekkes" valkene ut, og man kommer godt til. Da er hun samtidig så opptatt av å se seg rundt, at hun glemmer at det er litt ubehagelig. Så får man tatt bak ørene og nakken i samme slengen:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

alternativ til termometer i rumpa, en q-tip med olje.. min søster tipset, de prøvde ved forstoppelse, det funka for å si det sånn...:P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

babyen kan vel ikke få forstoppelse hvis hun bare får morsmelk? snuppa min har ikke bæsja på snart to uker! hun virker blid og fornøyd. men er dette virkelig normalt? må prøve triksene deres.:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis babyen sliter med mageknip, hjelper det å legge en varm rispose på magen. Vi har sydd en hjemmelaget variant av en vaskevott med Geisha-ris inni. Varmes litt i mikroen før bruk. Obs, blir fort varm!

Brukt det på begge ongene ved mageknip, hjelper veldig!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sopp/trøske på puppene:

Var sinnsykt plaget m sopp på brystvortene som ikke ble borte, verken m mycostatin eller andre ting. Så tipset fastlegen min meg om å dele en tesil, og legge en halvdel på hver brystvorte innenfor ammeinnlegget i bh'en. (En slik tesil med langt håndtak, slik de har på cafèer; knekk av håndtaket, og del den i to). Har fungert kj.bra, ikke sår nå i det hele tatt, ble bedre etter et par dager.Koker de samtidig som jeg koker smukkene. Vasker også junior i munnen m blå farris et par ganger om dagen, bruker en baby-q-tips.Mye bedre resultat enn det griseriet m mycostatin mikstur og krem. Legen min hadde fått tipset fra barsel på rikshospitalet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

elisa har heller ikke hatt avføring i nesten 2 uker..så tok jeg et termometer i rompa,,å 2 minutter etter på så kom hele "selskapet"....hehe..så det virker :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tabletter for stengte melkeganger i puppen; LECITIN, bestilles på Helsekostshop.no. Dette funker!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gi tran om kvelden så ødelegger man ikke klærne.. pass på å ha noen billige pysjamaser som du ikke er redd for slik at det bare er de som får flekker hvis barnet gulper. Gi tranen når barnet er nakent på stellebordet.

 

Dette tipset fikk jeg av en venninne. Tenkte ikke så langt når jeg fikk førstemann og fikk flekker på mange klær.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

- D-dråper istedenfor tran om babyen ikke skulle like tranen

- Det finnes nye "gulpe/sikle" smekker som ser ut som trekantørkler, de har flecce under, og bomull oppå. Fleecen gjør at smekka ikke blir fuktig og irriterer huden. Geniale!

- Ha litt milo tøymykner i vasken når man vasker ullbodyer og sånn. Det hindrer at bæsj og sånn setter seg på tøyet. (hvertfall funka her ) :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har hørt at en liten t-skje med kremfløte skal hjelpe om barnet ikke har fått bæsjet på en stund. Hørte at de fikk lett vondt i magen med svisker og sånn.

Har ikke prøvd det på lillemann, men tenkte å prøve det når han ikke får "lettet på trykket" :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette ville jeg IKKE prøvd. (og det er ikke for å rakke ned på deg altså), men de skal absolutt ikke ha melkeprodukter før de er 10 mnd tidligst. Selv om det kun er en liten t-skjei så er det ikke bra, og mange reagerer med magevondt av det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mesoft engangskompresser 10x10 (ca 20 kr for 100 stk) er geniale til det meste som har med stell, eks. kjempefine til å vaske ansikt og stomp med. Fåes på apotek

.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...