Gå til innhold

Hva med ferie til gode....(samme som skravle)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg gikk ut i svangerskapspermisjon i begynnelsen av mai i fjor. Har jeg rett på å få overført ferien min fra i fjor når jeg begynner å jobbe igjen? Hvis jeg har det så har jeg vel krav på 10 uker i år da?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg jobber i kommunen, og gikk ut i perm i april. Jeg tok en fiktiv "ferie" i oktober (5 uker), som forlenger permisjonen min med tilsvarende 5 uker.

Til sommeren får jeg ny ferie for 2007 på 5 uker.

Hør med personalkontoret på jobben din/evnt trygdekontoret (nav) om hvordan du skal gjøre det med de 5 ukene du har til gode.

Gjest leelu23 - fikk Tobias 2/12-06
Skrevet

Jeg trodde du måtte bruke den inneværende år.

Jeg var sykemeldt før permisjonen startet i beg. av nov 06. hadde da 5 uker ferie tilgode som jeg tok ut i desember 06- slik at jeg forelnget permisjonen med 5 uker (viktig ettersom jeg har valgt 44 uker)

etter pappan har hatt sin permisjon i høst har jeg også 5 uker for 2007 som jeg vil ta ut slik at vi kan ha lille til han er 11 mnd..:)

Skrevet

Du skulle ha søkt om overflytting av ferien din i fjor, mener jeg. Likedan er det vel bare 10 dager du har krav på å få overflytta, ikke alle 5....

Skrevet

Hvis det er likt på din arb.plass som min (jobber i stor bedrift) så skulle du ha overført 14 dager (altså 2 uker og 4 arb dager) til neste år. Vet ikke om lederen din har gjort dette for deg kanskje? Dette er maks det du kan overføre til neste år.. De resterende dagene skal du få utbetalt for.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...