tutta77 Skrevet 20. februar 2007 #1 Skrevet 20. februar 2007 Og jeg fikk ingen hjelp av fastlegen.. var der i går og det var bakterielt.. gudsjelov ingen virus, det var RS jeg var redd for.. men stakkar liten hun hoster jo så fælt, enkelte ganger blir hun helt blå rundt munnen og kveles... og jeg hiver henne på skulderen min stakkar... blir helt nervevrak av dette jeg!! Hun hoster sann som jeg gjorde da jeg hadde lungebetennelse.... også 3 uker.. ikke spiser hun heller... jeg passer på å gi henne litt (10-20ml) hver time.. og det er ikke sikkert hun drikker det heller.. hun får mme... Brystkassa hennes jobber no vanvittig...med pusting... Er det noen som har noen råd og tips hvordan / hva vi kan gjøre for henne? Finnes det andre steder jeg kan henvende meg? annet enn fastlege?
Tita&Tage Skrevet 20. februar 2007 #2 Skrevet 20. februar 2007 Du kan ringe helsestasjonen og lure på hva de syns du skal gjøre. De har helt sikkert opplevd dette før, og vet råd!! Syns det hørtes slitsomt ut for lille knøttet jeg.. God bedring!
Anonym bruker Skrevet 20. februar 2007 #3 Skrevet 20. februar 2007 ville bare si at jeg føler med deg. Min første hadde bronkitt i 6 uker,da han var 4mnd.Kastet opp hver natt i denne perioden,hadde feber og pustet raskt og overflatisk.klarte knapt å sove fordi jeg følte meg utrygg.Var først virus deretter bakterielt. nr 2 ble smittet på føden av storebror og var forkjølet i 2 uker.Dette gjorde at han ikke klarte å suge ordentlig,og vi strevde.Resulterte i 3 brystbetennelser. Var en tøff periode. Nå har begge guttene feber .Influensa? Er bekymret for smitte til min nyfødte.
selfangerkjerringa Skrevet 20. februar 2007 #4 Skrevet 20. februar 2007 Jeg syns det høres litt ekkelt ut, spesielt siden så små egentlig ikke skal hoste når de er forkjøla en gang... ikke så langt unna her jeg bor går det kikhoste, har fått beskjed om å passe på hvis minstejenta begynner å hoste (6 uker gml). Jeg ville ringt helsestasjonen og rådført meg hvis jeg var deg. Husk at fastlegen din bare er allmennpraktiker, han har ikke nødvendigvis spesialkompetanse innen spedbarnshelse og spedbarnsmedisin!!! Og om ikke de på helsestasjonen kan gjøre stort for barnet ditt, så kan de kanskje gi DEG noen tips og råd så du ikke bekymrer deg - det smitter nemlig over på Knøttet... god bedring til dere alle!!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå