Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

vi skal ha spaghetti og ostesaus(pose) til middag i dag... kan jeg ta litt til poden og mose det og gi d til han?eller blir d for mye salt og andre ulumske greier?:)

hva med fiskeboller i hvit saus? spaghetti med kjøttsaus? kjøttkaker i brunsaus(pose)?

hva kan jeg gi til han som middag av det som vi spiser?

han er 7 mnd:) og har godt etablerte faste måltider med fast føde og mme:)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ville styrt unna posesauser. Bland heller spaghettien med f.eks litt mme, litt urter og en skive kalkunpålegg naturell.

Samme med fiskeboller. Lag heller mme-saus til mini og bland med fiskeboller, poteter og gulrøtter.

Skrevet

Aner ikke med ostesausposen, (eller de andre egentilig..) men fiskeboller lager du kanskje sausen til selv? Da kan du jo bare ta av til ham uten å tilsette salt, før du tar i salt til resten av familien? selve bollene er det hvertfall ikke noe nevneverdig saltinnhold i..

Skrevet

jepp,lager sausen selv til fiskebollene... men går d bra mtp melk da?bruker jo kumelk i sausen...:)

HI

Skrevet

Det som er problemet med alle de posene er at det inneholder veeeldig mye salt. Det spørs også hvis han tåler all syren i spaghettisausen, men hvis han skal prøve det så er det nok lurt med hjemmelagd uten krydder og salt. Fiskeboller og hvit saus inneholder mye melk, så det er kanskje best å vente litt med det, evt. lage hvitsausen med mm eller mme og prøve forsiktig frem med fiskebollene fordi det er mye melk i de også.

Skrevet

Kumelk er "lov" i små mengder..Da er det totalt forbruk som gjelder, en enkelt middag er nok ikke noe problem. HVertfall hvis han har smakt kumelkbasert mme?

Det største problemet med kumelk og småbarn er nemlig at man er redd for at ungen skal drikke melk så mye og ofte at vanlig mat ikke får plass..Hvis ikke du har mye laktoseintoleranse i familien, da er det fyfy før de har passert året...

Skrevet

De skal ikke ha melk før de er 1 år det står det i alle mine spedbarnsbøker og helsestajon sa det til meg.

Skrevet

Det er annerledes om man koker melken og bruker den til middag, fks saus. Da er det greit fra et halvt år. Jeg lager saus til spagettien av leverpostei og bittelitt tomatpurre, gjerne med litt mm i og småbiter av kokt skinke.

Skrevet

Da har din hs opplyst noe annet enn det min hs har i hvertfall..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...