Gå til innhold

Er det flere her som går nattevakter...?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg gjør det. Hører jo mange si at det frarådes å gå natt når man er gravid... Men, er dette reelt?

Burde det ikke i så fall være fast rutine på arb.plassen at gravide automatisk fikk jobbe dag??

Jeg jobber i helsevesenet og er stadig bekymret for den lille. Er redd for å overanstrenge meg.

Jeg snakket med nav å iflg dem har man ingen klare rettigheter der, men arb.plassen er pliktig til å tilrettelegge for deg hvis du ikke ''klarer'' å gå natt.

Jeg er nå i uke 16 og har vært mye sm pga kvalme/oppkast, har akkurat begynt å jobbe igjen.

Da er det vanskelig å si at jeg ikke klarer å gå natt, for jeg klarer alltids å presse meg gjennom det...uten at jeg ''omkommer''.

Men hvor langt skal man presse seg??

Hva gjør dere??

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Synes ikke du skal presse deg! Ingen er tjent med at du sliter deg ut! Legen min frarådet meg på det sterkeste å jobbe natt da det er veldig slitsomt for kroppen. Jeg går nå bare dag/kveld noe som passer dårlig i.o.m at jeg ikke har barnehage til datteren min på 3år. Dette har vi ordnet ved at jeg kommer litt senere på jobb. Nå skal jeg legge til at jeg er 100% sykemeldt fra min 50% stilling som nattevakt pga arbeidstiden, men og pga fare for slag ol. Går alene på psykiatrisk om nattan... Nå går jeg i aktiv sykemelding og det fungerer supert for meg og min arbeidsgiver. Det er mange oppgaver jeg kan gjøre slik at de andre år bedre tid til annet!

Skrevet

hei jeg jobbet i utgangspunktet nattevakt. Var tidlig ganske ærlig med avdelingsleder om at jeg var gravid. Hun ba meg om å få legen min til å fylle ut ett tilretteleggeingsskjema. Da slipper du å sykemelde deg og du går over på dag- kveldsvakter.

lykke til

Skrevet

Det er tydeligvis stor forskjell på legene!!

Her er det mye bytting av leger, bor på liten plass blabla osv...

Jeg gikk første gang til legen for å få sm i uke 12. Da hadde jeg prøvd en mnd's tid å jobbe, endte med at jeg ble verre å det ble masse spying og vekttap.

Da jeg fortalte legen at dette ikke gikk, svarte han at jeg ikke kunne gå sm hele svsk pga kvalme....

Har aldri følt meg så ydmyket før!!!

Typisk 'graviditet er ikke en sykdom' manne-lege!!

Skrevet

ja det var veldig dårlig av han synes jeg. Jeg vil anbefale deg å bytte lege , kanskje gå privat hvis du ikke blir tatt godt nok vare på. Håper det ordner seg

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...