Jerry 82 Skrevet 20. februar 2007 #1 Skrevet 20. februar 2007 Vi tror at gutten vår har melkeallergi, men det kommer ikke tydelig frem på noen prøver. Bør vi prøve av og til med melk for å se om han evt blir vant til det etterhvert, eller bør en holde han unna alle melkeprodukt? Det virker ikke som han reagerer noe særlig på produkter det er litt melk i, feks youghurt og hvis han får grøt med mme i av og til. Men hvis han får grøt med mme i morgen og kveld over en lengre periode, blir han veldig sutrete og det virker som det er noe som plager han, sikkert magen. Hvis han får ren nan får han mageknip, diare, og bleieutslett.
75 modell og mamma til 6 Skrevet 20. februar 2007 #2 Skrevet 20. februar 2007 Hei jeg er utdannet akupunktør, mitt råd til deg er å holde han helt unna melk enda. Youghurt og biola er noe annet (ikke tilberedt på samme vis) det kan du godt gi barnet ditt. Vi hadde samme problem med eldstemann, husk melk er egentlig for kalver på 40kg!! altfor mye protein for små barn egentlig. Kalsium får de i seg på annet vis, vi tok for eksempel sesamfrø i maten til gutten. Lykke til
Anonym bruker Skrevet 20. februar 2007 #3 Skrevet 20. februar 2007 Det høres ikke ut som om gutten deres har en melkeallergi, men at han kan være overfølsom for større mengder melk, eventuelt om han kan ha laktoseintoleranse. Det er jo sjelden hos de minste, for da kan de reagere på morsmelken også, men det forekommer jo. Melk inneholder mange næringsstoffer som er viktige for små barn. Dere bør ikke kutte ut alle melkeprodukter uten veiledning fra helsestasjonen, lege eller ernæringsfysiolog. Hva med grøten dere bruker, kan det være noe i den han reagerer på? Reagerer han bare på Nan eller andre morsmelkerstatninger også?