Jerry 82 Skrevet 20. februar 2007 #1 Skrevet 20. februar 2007 Vi tror at gutten vår har melkeallergi, men det kommer ikke tydelig frem på noen prøver. Bør vi prøve av og til med melk for å se om han evt blir vant til det etterhvert, eller bør en holde han unna alle melkeprodukt? Det virker ikke som han reagerer noe særlig på produkter det er litt melk i, feks youghurt og hvis han får grøt med mme i av og til. Men hvis han får grøt med mme i morgen og kveld over en lengre periode, blir han veldig sutrete og det virker som det er noe som plager han, sikkert magen. Hvis han får ren nan får han mageknip, diare, og bleieutslett.
75 modell og mamma til 6 Skrevet 20. februar 2007 #2 Skrevet 20. februar 2007 Hei jeg er utdannet akupunktør, mitt råd til deg er å holde han helt unna melk enda. Youghurt og biola er noe annet (ikke tilberedt på samme vis) det kan du godt gi barnet ditt. Vi hadde samme problem med eldstemann, husk melk er egentlig for kalver på 40kg!! altfor mye protein for små barn egentlig. Kalsium får de i seg på annet vis, vi tok for eksempel sesamfrø i maten til gutten. Lykke til
Anonym bruker Skrevet 20. februar 2007 #3 Skrevet 20. februar 2007 Det høres ikke ut som om gutten deres har en melkeallergi, men at han kan være overfølsom for større mengder melk, eventuelt om han kan ha laktoseintoleranse. Det er jo sjelden hos de minste, for da kan de reagere på morsmelken også, men det forekommer jo. Melk inneholder mange næringsstoffer som er viktige for små barn. Dere bør ikke kutte ut alle melkeprodukter uten veiledning fra helsestasjonen, lege eller ernæringsfysiolog. Hva med grøten dere bruker, kan det være noe i den han reagerer på? Reagerer han bare på Nan eller andre morsmelkerstatninger også?
Jerry 82 Skrevet 20. februar 2007 Forfatter #4 Skrevet 20. februar 2007 Takk for svar! Legen mente at han mest sannsynlig hadde overfølsom mage, at han ikke klarer å fordøye større mengder melkeprotein. Han tåler kun nutramigen mme. Det er havregrøten han reagerer på, kanskje det kan være havre han er allergisk mot? vanskelig å vite om han var allergisk mot min mm, ammet han til han var 3 mnd, og i den perioden hadde han kolikk. Har hørt at hvis man ikke utsetter barn for kumelk i denne perioden, kan de vokse det av seg? men kan jeg likevel gi han fruktmos med yoghurt da kanskje, den er tilsatt 20 % youghurt naturell.
Jerry 82 Skrevet 20. februar 2007 Forfatter #5 Skrevet 20. februar 2007 Hvordan merker man forresten forskjell på melkeallergi og glutenallergi?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå