Anonym bruker Skrevet 20. februar 2007 #1 Skrevet 20. februar 2007 Er det mange her som har fått terminen mye forandret etter å ha vært på ul? Jeg her fått en termin av jordmor etter første kontroll, men føler ikke at jeg er så langt på vei som det hun vil ha det til. Men etter skjemaene så skal jeg visst være rundt 14 uker nå, kan være at jeg dette svangerskapet ikke har vært plaget av så mye kvalme. Det tøfeste er jo at jeg har fått termin nøyaktig samme dag som den jeg hadde i fjor med lille gutt :-) (to temmelig tette her)
Snørrkvalpen Skrevet 20. februar 2007 #2 Skrevet 20. februar 2007 Jeg fikk faktisk samme termin på første kontroll som etter UL i uke 18..!!=)
<3 Felicia og Jonathan <3 Skrevet 20. februar 2007 #3 Skrevet 20. februar 2007 jeg fikk termin av legen 20 juni... og på ultralyd fikk jeg 19 juni:)
boble <3 Skrevet 20. februar 2007 #4 Skrevet 20. februar 2007 Jeg ble flyttet to dager tilbake, så har nå ny termin 26.07. Glad den ikke ble flyttet lenger enn det:0)
Annie Bailey Skrevet 20. februar 2007 #5 Skrevet 20. februar 2007 Med min første så ble terminen flyttet fram 14 dager og denne gang ble den flyttet fram 10 dager.
scubagirl med scubababy Skrevet 20. februar 2007 #6 Skrevet 20. februar 2007 Hei Jeg lurer litt på det med å kunne bli flyttet frem 14 dager til ny termin... Jeg testet positivt på 10dpo. Hadde en slags festedipp på tempen på 7dpo... Tilbake til deg som ble flyttet frem 14 dager. Visste du ikke når du hadde hatt siste mens eller EL? Eller kommer det an på hvor fort babyen vokser, og dermed flyttes terminen for at babyen skal få "tid" til å vokse seg ferdig? Bare lurer, men hadde vært fint om noen hadde ett svar..
tjoa Skrevet 20. februar 2007 #7 Skrevet 20. februar 2007 Legen setter en "forløpig" termindato etter siste mens på første undersøkelse. Ikke alle måler/ vet når eggløsningen er, den kan også variere veldig, spesiellt hvis du nettopp har sluttet med p-piller eller har uregelmessig mens. Noen får faktisk en slags mens etter at de er blitt gravide også, derfor er den datoen du får hos legen ved første kontroll nokså forløpig hvis du ikke har nøyaktig kontroll på eggløsningen din. Da fosterne utvikles omtrent i lik fart den første tiden, brukes størrelse fra UL til å beregne terminen. Er du helt sikker på din eggløsningsdag og når du blir befruktet skal det stemme med UL.
Annie Bailey Skrevet 20. februar 2007 #8 Skrevet 20. februar 2007 scubagirl med scubababy Joda visste nøyaktig når siste mens var begge gangene. Første gang er det bare en gang jeg kan ha blitt gravid også og derfor stusset jeg på at de flyttet den såpass mye. Denne gang var vi litt mer aktive rundt eggløsning (eller jeg vet ikke når jeg har eggløsning, men gikk bare utifra 14 dager etter siste mens) Alle fostre vokser omtrent like mye og like fort i første halvdel av svangerskapet og derfor så mener ekspertene at terminen som blir regnet ut på UL rundt uke 17-20 er mest mulig rett. Men spermen kan faktisk overleve nesten en uke inne i kroppen og etter det kan det ta enda en uke før egget blir befruktet. Så uten at noe er galt er det helt normal å få flyttet terminen på denne måten. Hadde også festeblødning denne gang og den kom dagen etter IKM. (da hadde jeg testet posetivt dagen før, men streken var veldig svak)
janne** Skrevet 20. februar 2007 #9 Skrevet 20. februar 2007 hei ) Jeg hadde fått en termin hos legen regnet ut fra siste menstruasjon og den var 25.06. Så på ultralyd i uke 18 ble terminen flyttet til 19.06., fosteret så ut til å være en uke eldre enn beregnet. Men så sa jordmor til meg at jeg ikke skulle henge meg så veldig opp i den ene datoen for en termin er alltid med en margin på pluss/minus 14 dager. Modningen hos foster er noe individuell og alt mellom 5. juni og 3. juli ville være normalt og etter 3. juni ville bli regnet som overtid for min del. Hilsen
Lone35 =0) Skrevet 20. februar 2007 #10 Skrevet 20. februar 2007 Jeg vet når jeg hadde siste mens og min eggløsning. Likevel utsatte de terminen min på 6 dager. Fra 7.juni til 13.juni. Dette er nok noe jeg må innfinne meg med. Legene følger sitt skjema uten å bry seg om hva vi sier. Vanligvis har terminen din og Ul-ttermin ikke noe å si. Ungen kommer når den vil den. Men i de tilfellene du må ha behandling eller det er snakk om f.eks overtid, ja da er det nok verre..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå