Anonym bruker Skrevet 20. februar 2007 #1 Skrevet 20. februar 2007 Lenge leve velferdsnorge! OS min ble stoppet forrige mnd fordi egenerklæringen var sen inn til de. NAV sendte selv ny søknad til meg som jeg sendte inn. Men nå skal de vel "hevne" seg for at jeg var sen inn med skjema og la det gå månedsvis før jeg får OS igjen. -Om jeg får det i det hele tatt. Og sosialkontor vil ikke gi meg noe fordi jeg har krav på penger fra TK. Har levd på 3000kr siste mnd som jeg "stjal" fra min datter. Har 50kr igjen å leve på ubestemt tid. Jeg fullammer minsten på 3mnd, men det spørs hvor lenge det går nå. Er svak etter en hel mnd med minimalt med mat. Men mister jeg melken så har jeg ikke penger til mme.... Har lyst å hyle og skrike på NAV. Men har ikke penger til mobil, og er for svimmel og kvalm pga for lite mat til at jeg ville klare det uansett. Har sendt mail til dem. Men det svarer dem aldri på. Tror ikke de gir ut riktig adr eller no.. Sitter her med en resept til min eldste datter, men har ikke penger til å kjøpe medisinen. Har purring på strømregningen, så blir vel snart svinkaldt her og hvis den ikke blir betalt snart.... Er så forbanna nedverdigende og jævlig å måtte si til barna at, beklager, men jeg har ikke penger til mat til dere. Jippi!!! Er nok anonym nå ja :-(
så var vi 4 Skrevet 20. februar 2007 #2 Skrevet 20. februar 2007 Norde i et nøtteskall. Kan du skjønne at de skal være så jævla vanskelig når det gjelder den utbetalinga?! Føler virkelig med deg for du er i en forferdelig situasjon...
Gjest Skrevet 20. februar 2007 #3 Skrevet 20. februar 2007 Men kjære deg sosialen har krav på å gi deg nødhjep penger om dere ikke har noe på konto. ta med deg konto utskrifter og siste brevene fra nav og ta deg en tur ned å krev nødhjelp!! Penger til resept tror jeg også de kan hjelpe med, evt gi deg et lån. Dere kan ikke ha det slik! Sender masse gode tanker til deg og dine Lykke til!
Anonym bruker Skrevet 20. februar 2007 #4 Skrevet 20. februar 2007 Beklager men jeg har ikke veldig mye sympati. Så vanskelig burde det ikke ha vært å svart på dette i tide. For meg så virker det som du trnag en oppkvikker, synd det går utover barna. men en får penger på sosialen om en faktisk trenger det, men en får det ikke om det ikke er strengt nødvendig. Da må en begynne å se på andre utgifter først. Hvorfor har en internett om en ikke har penger til mat spør jeg meg om. Beklager, men jeg blir litt oppgitt over slikt. Selv har jeg ikke allverdens med penger, men klarer meg utmerket.
Anonym bruker Skrevet 20. februar 2007 #6 Skrevet 20. februar 2007 jeg har trådløst internett innlagt i husleien min. det er husvert sitt internett. jeg selv ville ikke fått abonnert på internett fordi jeg har masse gjeld. og ja jeg burde fått papirene inn i tide normalt sett. men her var ingenting normalt på den tiden. det var fødsel, sykdom, operasjon og depresjon i en fin blanding. + en eks (bf) som gjorde hva han kunne for å få alt verre. jeg klarte så vidt å ta meg av minstemann. alt annet bare forsvant. Så anonym du må gjerne bare dømme meg uten å vite noe om hvorfor ting ble slik de ble. det er ditt valg. jeg var ikke i stand til å få alt til å gå rundt. og du synes sikkert det er på sin plass at jeg nå må lide for at jeg ikke var på topp i den perioden. jeg har , som sagt, 50kr på konto. andre utgifter lar jeg ligge nå, fordi jeg med loven i hånd kan betale husleie strøm og mat før andre kan kreve betalt noe som helst annet. Husleien får jeg betalt i tide med barnetrygden og bidraget. Telefon bruker jeg ikke penger på når jeg ikke har det. skulle det skje noe så er jo nødtlf gratis. hva andre utgifter jeg skulle sett på først vet jeg ikke. Kan ikke la vær å betale husleie, for da blir det å bo på gaten. Så jeg har ikke noe jeg kan innskrenke. Jeg jkøper ikke klær til meg selv, ei heller sminke og andre unødvendige ting. Men jeg klarer meg som regel bra for det om det er trangt. Men når en ikke har annen inntekt enn barnetrygd og barnebidrag da begynner det å bli litt vanskelig å klare å strekke det så en får nok. HI
Anonym bruker Skrevet 20. februar 2007 #7 Skrevet 20. februar 2007 Hei.. jeg glemte å levere inn egenerklæringen min, men jeg sprang på trygdekontoret med en gang jeg fikk brevet og leverte det inn.. Jeg fikk os noen dager senere enn de andre. Om du forkalrer situasjonen til dem så opner de vel os`en din etter noen dager..
Anonym bruker Skrevet 20. februar 2007 #8 Skrevet 20. februar 2007 Tusen takk for svar alle sammen :-) Det er noe av det som er fint med denne siden. Har forøvrig vært på sos.kont nå og levert inn søknad om krisehjelp. De ringte og til TK for å sjekke, og de sa at det er gjort vedtak på OS for meg men for sent til denne utbetalingen så vil få 20. mars. Men så kom jeg hjem og sjekket mailen, og der hadde jeg fått svar fra TK og de sa de skulle overføre til kontoen min idag :-) Så da har alt ordnet seg. Rart de sa jeg ikke ville få før mars til sos.kont, for mailen var sendt før de snakket med dem... Men men spiller ingen rolle nå. Så får jeg sjekke konto senere idag. Så får jeg ringe og avlyse søkn om krisehjelp *puh* Ha en fin dag alle :-)
Anonym bruker Skrevet 20. februar 2007 #9 Skrevet 20. februar 2007 Var bra at alt ordnet seg.. Alt ordner seg for snille piker vet du=)
Anonym bruker Skrevet 20. februar 2007 #10 Skrevet 20. februar 2007 Vet du hva.. jeg var i denne situasjonen ifjor og da jeg skrev det her inne så fikk jeg massssse PES! Jeg vet ikke hvor strenge de er på sosialen der du bor men ta deg en tur ned dit å GRÅT dine modigste tårer. Dette skal ikke være tilfelle at du skal sitte å sulte. Hos meg ordnet det seg fort heldigvis og håper det samme gjør hos deg også! Få event. ett lån på sosialen og betalt tilbake når du får OS.. jeg kjenner meg så igjen og får så vondt av deg. Hadde du bodd i nærheten så skulle jeg hjulpet deg med mat.. uff.. håper det ordner seg!!
♡Maria18&Snuppa♡ Skrevet 20. februar 2007 #11 Skrevet 20. februar 2007 å så bra det ordnet seg! skulle si at du måtte gå på sosialen og be om nødhjelp..men ettersom jeg leste neddover så jeg at det hadde ordna seg =) slitsomt med alt dette kontorstyret altsåå!
Anonym bruker Skrevet 20. februar 2007 #12 Skrevet 20. februar 2007 Man får tre purringer før de stopper os. Så det burde da ikke være så vanskelig å sende inn svaret. Syns absolutt ikke synd på deg. Koster deg 6,50 i frimerke det, så slutt å syt. Dette er din egen skyld, man klarer å sende et brev iløpet av de mnd fristen er
Anonym bruker Skrevet 20. februar 2007 #13 Skrevet 20. februar 2007 Har du lest om hva hun har gått gjennom den siste tiden?? ikke alltid like lett å huske på alt..
Anonym bruker Skrevet 20. februar 2007 #14 Skrevet 20. februar 2007 anonym 16:46 Ja slik snakker et perfekt menneske som aldri har vært igjennom tøffe tak, depresjon m.m.. Og som aldri heller har gjort en feil i hele sitt triste liv. Sorry anonym, men jeg synes synd på deg som har så lite livserfaring at du ikke har klart å utvikle evne til å kunne se at det er mulig å havne i slike situasjoner. Hvis alle hadde vært så perfekte hele tiden så hadde det aldri oppstått problemer noengang heller. Halleluja! Beklager sarkasmen, men du ber meg slutte å syte etter at jeg har skrevet at alt har ordnet seg. Du var litt for sen på tastene der :-P Til dere andre takk for fine og konstruktive svar :-) HI
Mamsen86 Skrevet 20. februar 2007 #15 Skrevet 20. februar 2007 Jeg fikk IKKE tre purringer, bare så det er sagt! Jeg rakk det akkurat i tide selv, hadde flaks som faen! Men tre purringer? Hell no, de så ikke jeg noe til.. Godt at alt ordnet seg for deg! )))))
tuninna ♥ 2pp Skrevet 20. februar 2007 #16 Skrevet 20. februar 2007 Jeg fikk to brev jeg. Først det vanlige og så en purring. Syns de har litt kort frist på det egentlig, for jeg fikk purring mens jeg venta på lønnslippen min bare......Og den kommer jo en gang i mnd så. En jeg kjenner ringte de til flere ganger å purra, hun hadde fått mange brev men gadd aldri svare.
Anonym bruker Skrevet 20. februar 2007 #17 Skrevet 20. februar 2007 Jeg sendte egenerklæringen morgenen etter jeg fikk den 2. purringen i posten. Samme dag fikk jeg vedtaket om stans av OS. Så jeg hadde ikke sjans til å få den frem i tide da vedtaket var gjort allerede før purringen.Så et par dager senere fikk jeg ny søknad tilsendt,som de selv hadde sendt før jeg ringte dem for å prøve å få ordnet ting. Ikke så mye logikk spør du meg.... HI
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå