Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

har hørt både tre og fire mnd... noen som vet?

og når en begynner med det.. hvor mye og nårtid og hva og alt det der!!!

noen som kan hjelpe meg litt??

:)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Tror ikke du burde begynne før fire måneder, med mindre legen/helsesøster har "foreskrevet" noe annet. Det står jo 4 måneder på pakkene, så det er nok en grunn til det!

Vet imidlertid om at noen har fått beskjed om å begynne noe før, grunnet vanskeligheter med å holde på veske, og har dermed trengt noe mer konsistent.

Lykke til?

Skrevet

Vi begynte når han var 3 mnd med tynn grøt. Han var så sulten. Nevnte det for helsesøsteren og hun sa at det var greit.

Når jeg fikk nr 1 så var det vanlig å begynne med 3 mnd.

Skrevet

Jeg begynte ved litt over 3 måneder med min yngste, fordi han ikke blir ammet. Selv med flaska var han veldig sulten.

Rådførte meg ikke med helsesøster, fordi jeg føler at hun ikke har noe fornuftig å komme med.

Jeg føler at jeg kjenner mitt barn best, og innføringen av grøt har gått bra!

Skrevet

jeg begynte 1 uke før han fylte 4 mnd, og da sa de på helsestasjonen at det var helt ok. så lenge han klarte å svelge det og ikke satt det i halsen var det helt i orden.

Skrevet

takk for svar :)

jenta mi får bare mme og er veldig sulten... det er jo tidlig enda men det er ikke lenge før hun er 3 mnd... hun har vært en del syk så hun er blitt vant til å få mer enn bare melk som skal svelges!!! og er ganske tidlig i utviklingen så hun er flink!!!

men bruker dere vann eller mme til å blande ut grøten?? vet at en skal bare begynne med noen få skjeer.. men når vet en at det er nok?? og nårtid er det best å gi? til kvelds?

mange spørsmål dette og sikkert litt dumme og.. men det er bedre å spørre for mye enn for lite vel!! og jeg vil vite mest mulig og være best mulig forberedt!!! :)

håper noen kan svare meg på alle mine spørsmål!! :)

Skrevet

Jeg prøvde med grøt når snuppa var 3 1/2 mnd. Hun var overraskende flink til å spise, men magen tålte det desverre ikke. Fikk ikke sove de første 2-3 nettene etterpå. Prøvde flere ganger med samme resultat. Når hun ble 6 mnd så gikk det heldigvis bra, og etter dette spiser hun alt mulig. Kanskje du er heldigere???

Skrevet

Har lest at nyrer,magesekk og tarmer er modent til å ta i mot fastere føde ved 4 mnd alder,men tviler på at noen uker før kan skade.

Når det gjelder tidspunkt på dagen for når du skal prøve å gi,er det lurt å gi på dagtid,da det ofte kan oppstå litt mageproblemer i begynnelsen.

Bedre for babyen og deg at dette håndteres på dagtid.

Lykke til!

Gjest leelu23 - fikk Tobias 2/12-06
Skrevet

Gutten min for også kun mme- og jeg tenkte å introdusere han for litt grøt når han fyller 3 mnd når den 2.mars.

Bare litt smaksprøver- og veldig tynn tynn konsistens. men sviskesaften venter jeg med til han er 4 mnd.

Skrevet

Den offisielle anbefalingen er smaksprøver av fast føde fra 6 mnd, tidligst 4 mnd.

Det at noen begynner tidligere enn 4 mnd uten å merke noen negativ reaksjon, er ingen garanti for at det ikke k a n slå uheldig ut for barnet. Derfor bør introduksjon av fast føde før 4 mnd skje i samråd med lege/helsesøster.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...