Mamma&LilleKrølle Skrevet 20. februar 2007 #1 Skrevet 20. februar 2007 Jeg er ikke personen som grubler over ting, eller går å er bekymret for noe. Ser frem mot alt i sv.skapet, til og med fødselen. Har ikke fødd før da, så vet jo ikke hva jeg skal grue meg til.. Men derimot, er det noe som har dukket opp i hodet mitt, så er det bekymringen for at babyen skal komme for tidlig.. Er jo ingen grunn til at jeg skal tenke på det, alt er jo bra med den lille.. Men det er liksom den eneste frykten jeg har. At den lille skal komme så alt for tidlig.. Vet ikke om dette kanskje har sammenheng med at vi bor i et hus som er under oppussing, og alt går veeldig trekt, har ikke fått mye babyutstyr i huset enda pga oppussinga osv.. Kan hende det er derfor den 'frykten' kommer.. Vet ikke. Er 25+5 nå. Og føler at så mye haster!! Hva hvis noe skulle skje liksom..
nimaline241757 Skrevet 20. februar 2007 #2 Skrevet 20. februar 2007 Jeg er ikke redd for det, fødte i uke 41 begge tidligere ganger. Men du, spør din mor og evt søstre om de fødte før eller etter termin. Det er kan visstnok være arvelig.
varg veum Skrevet 20. februar 2007 #3 Skrevet 20. februar 2007 kjemperedd faktisk...helt sykt..jeg er heller ikke den som bekymrer meg egentlig.. men no er det sånn at jeg nesten bare har lyst å ligge helt i ro på sofaen til jeg kommer til uke 24.. bare to uker igjen..å skal bli en lettelse...Da vet jeg iallfall at babyen har mulighet til å overleve og at legene gjør en innsats for å redde babyen min--
Gjest Skrevet 20. februar 2007 #4 Skrevet 20. februar 2007 Nei kan ikke si at jeg har tenkt så mye på det.. Sist gang ble jeg satt i gang 8 dager før termin.
Twins i magen <3 Skrevet 20. februar 2007 #5 Skrevet 20. februar 2007 Er det arvelig? Ojj.. min mor fødte meg i uke 28... men jeg har ikke fått noen varige mén. Jeg pustet selv og var forholdsvis stor (37,5 cm og 1500 gram). Jaja, selv er jeg ikke så redd, for tror jeg var et ekstremtilfelle egentlig. Gleder meg bare til fødselen jeg... er bare at baby ikke bør komme for tidlig for jeg har praksis i forb. med studier til 8. juni... Vi får håpe at knøttene våre holder seg inne til termin!
<3 Felicia og Jonathan <3 Skrevet 20. februar 2007 #6 Skrevet 20. februar 2007 jeg tenker også mye på å føde for tidlig.. selvom jeg nesten ikke kan vente til den lille jenta mi kommer så vil jeg helst at hun skal holde seg der inne til hun er stor nok til å komme ut.
endaeintrønder Skrevet 20. februar 2007 #7 Skrevet 20. februar 2007 Nei kan ikke si at jeg har tenkt noe på det nei..Er vel heller mer redd for at babyen slutter å leve inni der:/
Mamma&LilleKrølle Skrevet 20. februar 2007 Forfatter #8 Skrevet 20. februar 2007 Nei det er ingen grunn til at jeg skal være redd for det. jeg selv ville jo ikke ut, hehe.. og ingen andre har fødd for tidlig i slekta, så det er ingen grunn til at jeg skal være bekymra. Men dette har liksom blitt min eneste 'frykt' i sv.skapet. Jeg er ikke sånn manisk nei, som tenker på det hele døgnet. Men det har liksom blitt det eneste jeg er redd for..
Bibi m/2 nå (",) Skrevet 20. februar 2007 #9 Skrevet 20. februar 2007 Mor mi fødte ganske på temin me begge oss...søsteren min har fått ungene sine(4stk) på termin og to av di 2 uker for seint... Eg fekk 20 dager før termin.....arveligt...tror ik d...tilfeldigt isåfall
Mammaen til Noah Aleksander Skrevet 20. februar 2007 #10 Skrevet 20. februar 2007 uff ja tenker ofte på det å føde for tidlig...e 19+2 no..alt e jo bra med meg og den lille jenta vår... :-) :-)
Forandringfryder ♂♂♂ Skrevet 20. februar 2007 #11 Skrevet 20. februar 2007 Jeg får panikk hvis lillebror kommer før termin, har nemlig planer om å ta 3 eksamener 2, 3 og 11 mai, termin 27 mai. Kommer han før går det att helvete! )
Lillegull,2 på jorden,1 engel Skrevet 20. februar 2007 #12 Skrevet 20. februar 2007 Tror ikke jeg gjør det (førstemann kom etter igangsetting 14 dager over termin), men er litt bekymra for at fødselen skal starte før tiden nå.. Det er pga at jeg har forliggende morkake og kan rett og slett blø ihjel på kort tid hvis det starter..Huff, det er ekkelt å tenke på det. Ble skikkelig kvalm og svimmel da legen på sykehuset sa dette til meg..
Lone35 =0) Skrevet 20. februar 2007 #13 Skrevet 20. februar 2007 Dumt av meg å skrive på denne tråden selvsagt. Jeg skriver jo hver dag her fra sykesengen. Jeg vet at jeg skal føde før tida. Maks uke 34. Så vi vil få et prematurbarn uansett. Men jeg håper selvsat at han holder seg inni magen til da. Hver dag i magen er til det beste for babyen. Så det blir ca 70 dager til da. Ok 68
yret Skrevet 20. februar 2007 #14 Skrevet 20. februar 2007 Både moren og mormoren min har født prematurt, så jeg har derfor vært opptatt av hvorvidt dette kan være arvelig eller ikke. Når jeg har pratet med leger på Rikshospitalet og med jordmoren min, har alle sagt at det ikke finnes noen grunn til å tro at dette har med arv å gjøre. Blir derfor litt nysgjerrig på dere som sier at det er arvelig. Hvor har dere hørt/lest dette?
NewYorkMom_får_to_tette Skrevet 20. februar 2007 #15 Skrevet 20. februar 2007 Ja, jeg tenker jo litt paa det, men ikke saa veldig. Tror det har litt sammenheng med at vi reiser til Norge 6 uker foer termin, og jeg ser for meg at babyen kommer tidlig og at vi faar beskjed om at vi ikke kan reise. Da sitter vi her i USA med utgaatt studentvisum og uten leilighet... Ikke noen hyggelig tanke. MEN, naar det er sagt saa er sykehuset vi er tilknyttet her i USA ett av de beste i verden naar det gjelder premature barn (de redder mange som ellers ikke kan reddes)--saa om barnet kommer tidlig ville jeg heller at det skulle bli foedt her enn paa f.eks Baerum sykehus hvor jeg har foedeplass i Norge...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå