meg og jentene Skrevet 20. februar 2007 #1 Skrevet 20. februar 2007 Jenta mi har bestandig hatt ganske gode netter, fra hun var bitte liten har hun stort sett bare våknet en gang, noen ganger to, for mat. De siste dagene har det bare blitt tull, våkner mye oftere. Virker ikke sånn kjempesulten heller, så jeg vet ikke hva det er. Er det flere som har det sånn?
Anonym bruker Skrevet 20. februar 2007 #2 Skrevet 20. februar 2007 Mja,snuppa her våknet forleden kveld og i går kveld halv ellve.Vet ikke hva det er . Lys våken å skravler i over en time... blir spennende å se i kveld:p Hun pleier å sove hele natten uten mat.5 mnd. Vet ikke svar på spørsmålet ditt.........
haater husarbeid Skrevet 20. februar 2007 #3 Skrevet 20. februar 2007 jepp, velkommen i klubben..... Her er det plutselig amming 3-5 ganger pr natt (han som aldri har spist mer enn to ganger pr natt før). Han virker forresten kjempesulten, spiser fra begge puppene hver amming. Slitsomt ja!!
Lumsk Skrevet 20. februar 2007 #4 Skrevet 20. februar 2007 Lille rosin her har også begynt å tulle om natta i det siste. Vi fant i natt ut at det var fordi han har lært seg å spise på tærne sine. Han ble rett og slett så fascinert av det at han ikke ville sovne eller sove videre når han våknet. Kan det vært at ditt barn også har lært noe nytt i det siste?
Brura Skrevet 20. februar 2007 #5 Skrevet 20. februar 2007 Her startet også problemene når han var nesten 5 mnd. Nå er han våken 4-8 ganger per natt. Virker ikke sulten før i 5 tiden, det holder å gi han smokken og kose kluten. Men det er slitsomt å bli vekket så ofte og sjelden få mer en 2 timer sammenhengende søvn... Har dessverre ingen gode råd, så jeg hører gjerne fra de som måtte ha det!
Bonusmamma13 Skrevet 20. februar 2007 #6 Skrevet 20. februar 2007 Småen var sånn for ca en mnd siden. Våknet omtrent hver time natten gjennom, var ikke sulten. Ga seg heldigvis etter to uker og nå sover han godt igjen. Eneste jeg gjorde var å kjøpe sprinkelbeskytter som gikk helt opp til kanten av sengen så han ikke klarte å slenge beina over og ut gjennom sprinklene.
♥mini♥lille♥knerten Skrevet 20. februar 2007 #7 Skrevet 20. februar 2007 Jepp, samme her. Startet da hun var nesten seks mnd. Nå er det våken annenhver time hele natta. Kunne nesten drept i halvsøvne, når vi våkner begge to annenhver time. Akkurat sovnet og opp igjen... Sovner ved syv tiden og våkner halv elleve - halv ett - halv tre - halv fem, da er hun sulten og får mat. har holdt på i ca seks uker. Er visst fordi barn også har REM søvn som går opp og ned med tung og lett søvn. Noen barn begynner å våkne hver gang lett søvn intreffer. har ikke fått noe godt råd på hva vi skal gjøre, men håper det går seg til.
meg og jentene Skrevet 20. februar 2007 Forfatter #8 Skrevet 20. februar 2007 Takk for svarene. Rart du skriver nettopp det med å spise på tærne. Dette oppdaget nemlig vår jente for et par dager siden! Men hun får jo ikke øvd på dette om natta, da dyna er festet i sprinklene så hun ikke skal sparke den av seg, så hun rekker ikke tærne sine med dyna over. Har begynt med grøt, men hun er ikke noe roligere av det, heller tvert imot. Bæsjer veldig ofte etter begynte med grøt, både dag og natt, kanskje derfor hun våkner?
lykkelig jente Skrevet 20. februar 2007 #9 Skrevet 20. februar 2007 Tror det er ganske mange som snur litt på rytmen sin i den alderen. Vår lille gutt har sovet hele natten fra han var 1-2mnd, men så for rundt en mnd siden (da var han litt over 5mnd) begynte han å våkne mange ganger i løpet av natten. Jeg prøvde å gi ham litt grøt før leggetid for å se om det kunne hjelpe, men neida...Så gikk det rundt 2-3uker og der dukket det frem ei lita tann! Det var det som hadde plaget gullet vårt og etter det har han sovet bedre, men våkner fremdeles ei gang- jeg tror det er en vane han har fått...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå