Gjest Skrevet 20. februar 2007 #1 Skrevet 20. februar 2007 Noen med erfaring på dette området? Har så ufattelig vondt i brystene, spesielt det ene, og det kommer stort sett etter amming. Jenta er 6 uker nå, og jeg har faktisk bitt tennene sammen hver gang jeg legger henne til brystet., men det er pga at brystvortene er så såre, og de rekker ikke bli bra fordi hun konstant henger i puppen(les;bruker mamma som smokk). Trodde brystbetennelse kom med feber og rødhet, men har ingen av delene, bare en intens smerte etter amming som om noen stakk stoppenåler i brystet på meg!
Gjest Skrevet 20. februar 2007 #2 Skrevet 20. februar 2007 Å ja, har hatt brystbetennelse fem ganger denne gangen. Fire ganger med første jenta, så litt erfaring kan jeg kanskje si jeg har.... Men det du beskriver er nok ikke brystbetennelse. For det er riktig at du har feber da og røde områder på brystene, også harde områder, for det er melkeganger som har blitt tette. Ring helsest. eller legen og hør hva denne stikkende smerten kan være, for det skal jo ikke være slik. Jeg har opplevd det selv, men ikke at det har vært så vondt som du beskriver. Ring du, så kanskje de kan gi deg et svar. God bedring! )
Gjest Skrevet 20. februar 2007 #3 Skrevet 20. februar 2007 Takk, takk. Skal ut og trille litt senere, så jeg kan jo gå innom helsestasjonen. Må prøve å legge til jenta "omvendt" når jeg ammer, det er jo mulig det er sårheten i brystvortene som gjør det.
Gjest Skrevet 20. februar 2007 #4 Skrevet 20. februar 2007 Ja, det kan nok tenkes. I såfall finnes det ting du kan smøre på. Bare pass på at hun ikke har trøske, for det kan gi såre brystvorter/ sopp. Hvis det er brystbetennelse, må man tømme brystene ofte og la barnet drikke av det betente brystet. Ha en god tur og ta en tur innom helsest du, de kan nok gi råd. )
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå