Gå til innhold

råd fra svigermor som funker...


Hemmeline

Anbefalte innlegg

Evelina pleier ofte å ligge å vri seg noe veldig før hun sovner, og også av og til rett etter hun har sovnet. Svigemor tok da teppet hennes og la det godt opp, og over det ene kinnet hennes og sa at de pleier å roe seg når man drar teppet opp slik. Tro det eller ei men det funker veldig godt. Har nå gjort dette flere dager på rad og Evelina roer seg da.

Tør ikke gjør dette om natta da, for jeg er så redd for at hun sovner og får teppet over ansiktet (er nemlig så trøtt selv om natta så stoler ikke på at jeg kan holde meg våken)...men på dagen når jeg kan følge med og dra ned teppet litt etter hun har sovnet godt så funker det veldig bra altså!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hvis du ruller sammen f.eks et helseteppe og legger det rundt hodet til baby som en pølse kan det gi litt av samme effekten. Vi har også en flanellsklut under som vi pakker henne inn i, denne kan jeg da få en liten flik av mot nesen hennes. Ingen fare for at hun får den over hodet da.

 

Skjønte du hvordan jeg mente?

 

:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jepp skjønte det...:) Vi har helseteppe rundt hode og det hjelper ikke hos oss. Kjempelurt med en liten flanelsklut, det skal jeg prøve for da slipper jeg ihvertfall og bekymre meg over at hun skal få det over hodet:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk samme rådet av mamma , og ja det funker :-) Mira elsker også å ligge med hodet helt inntil lammeskinnet, av og til graver hun ansiktet helt "inni" det,,,Så da må jeg jo passe på litt :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ja fikk samme rådet av ho mamma, og det funke kjempebra...Legg ho inni helseteppe hele tia, og da peive ho teppe over ansiktet, og vips så sovne ho!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Marcus roer seg også med noe inntil ansiktet. Vi bruker en gulpeklut(gasklut) inntil ansiktet (ren) hans og da roer han seg. Han liker å ha den over øynene og nesa så jeg legger den løst over ansiktet.Han sover på siden på dagen og det er så tynt stoff så jeg er ike redd for kvelning. Jeg flytter den likevel når jeg går å legger meg for natten, men på dagen gjør jeg ikke det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...