Mari+Lukas06+Vilde08*fødeklar Skrevet 20. februar 2007 #1 Skrevet 20. februar 2007 Fikk 5 mnd. vaksine i går, nu ligg han her å søv på fanget mitt! Men øretermometret viser bare 36.5, syns han virke myyyye varmer! Lager lyder også når han ligg her!
Tertitt Skrevet 20. februar 2007 #2 Skrevet 20. februar 2007 Da jenta mi fikk 5mnd-vaksine fikk hun litt feber. Det er jo vanlig at de kan få det. Jeg har også et øretermometer, men jeg synes det er litt ustabilt og ikke alltid viser riktig. Det går vel litt på hvor godt man treffer inne i øret, tror jeg. Hørte også fra tanten min som er farmasøyt at de ikke alltid viser riktig. Det jeg pleier å gjøre for å få en rask sjekk på tempen er å kysse henne på panna. Kjennes hun varm ut mot leppene, så kan det være at hun har feber. Og for å få en mer riktig temp er å bruke en sånn vanlig termometer i rumpa.
solsikke pike+pikeimagen/uke41 Skrevet 20. februar 2007 #3 Skrevet 20. februar 2007 Du må legge til minst 1 grad når du bruker øretermomterer. Jeg syntes ikke noe om de. Jeg har mer sansen for den gamle metoden=0) Gi paracet om du føler babyen har ubehag.
yr<3 med 2 gutter! Skrevet 20. februar 2007 #4 Skrevet 20. februar 2007 Min knert fikk også feber dagen etter 5mnd vaksinen. Tempen føk opp til 38,7 på et øyeblikk (i underkant av en time). Kjente han ble varmere og varmere, og tok kontakt med helsestasjonen, da jeg var usikker på om jeg kunne gi febernedsettende siden dette åpenbart var eb reaksjon på vaksinasjonen dagen før. - Reaksjonen kommer jo fordi at kroppen bygger opp motstand mot disse bakteriene, og feber er jo naturlig i så henseende. Da jeg snakket med helsesøster sa hun at en ikke burde gi febernedsettende før tempen var over 39 grader, dette begrunnet hun med at en da ikke klarte å følge med om det egentlig var en temperaturstigning på gang. (Huff, så krokat æ va i ord, som ho sa prinsessa i eventyret... Blei litt toskate forklart, håpe du blei litt klokar av det... ) God bedring!
katoes Skrevet 20. februar 2007 #5 Skrevet 20. februar 2007 Ta heller tempen i rumpa. Da blir det helt nøyaktig. Har han veldig høy feber kan du jo gi han en stikkpille. Ellers så bare la han få sove.
Anonym bruker Skrevet 20. februar 2007 #6 Skrevet 20. februar 2007 Vi fikk beskjed om å gi en stikkpille paracet ved all slags ubehag etter vaksinen. Kan jo være hodepine og annet som plager babyen din. Ikke farlig med en liten babyparacet.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå