Gå til innhold

Må omplassere hunden vår...er bare lei meg:-(

Anbefalte innlegg

Skrevet

I august i fjor fikk vi en liten hvalp, en dvergpincher som heter Odin. Han viste tidlig at han var en bestemt liten krabat som trengte en streng hånd. Nå i den siste tiden har han blitt veldig aggresiv, og nå som vi skal ha baby kan vi ikke se for oss at vi kan ha han. Blir vanskelig å stole på han. Dyrelegen mener vi skal avlive han, men oppdretteren vil ikke høre snakk om det, så nå vil hun ha han over en periode for å se om hun kan få han bedre. Hun mener det kan skyldes at han er i puberteten?? Har noen her noen gode råd eller tanker rundt dette? Jeg er helt fortvilt for vi er jo tross alt veldig gla i lille bajasen vår. Kan ikke annet enn å gråte:-(

Videoannonse
Annonse
Skrevet

ja hvis han er rundt året så har de..som barna ...trass alder =) det kan gå over det..men den varer jo ei stund....dere får ha litt strengere kustus på han...og trene litt dressur...mulig at han kjeder seg? gi han litt hjerne trim...

kjempe å gjemme noe godt rundt omkring ( oste biter evt pølse biter) og la han søke..da blir han sliten.....

Skrevet

Kanskje dere skulle prøvd kjemisk kastrering? Det er noen piller de får for å se om det er hormonene som gjør det den er aggresiv. Hvis han blir roligere når han er på kuren (og da er det jo hormonene) så kan dere kastrere han. Vi var igjennom dette med vår hund når han var rundt et halvt år. I alle fall verdt er forsøk.

Skrevet

Uff da JuliLinda så trist. Jeg hadde en svigermor som har en hund som var akkurat som du forklarer når han var omtrent 1 år. Løsningen deres var å kastrere han. Og det gikk veldig bra. Men det er vanskelig når man først har blitt mistenksom på en hund. Masse lykke til. Kanskje oppdretteren får skikk på han.

Skrevet

Takk for gode svar:-) Hadde også veldig lyst å prøve kjemisk kastrering, men dyrelegen mente at det ikke var noen vits når han hørte adferdsmønsteret hans. Mulig vi prøver det likevel. Greier ikke å gi opp før jeg har prøvd alt. Sånn som han er nå så kan vi ikke komme bort til han å kose med han, da knurrer han og glefser. Har det vært gode resultater av kastrering?

Skrevet

jeg prøvde kjemisk kastrering på min først hund..han ble roligere =))

Skrevet

Er jo fint om han blir roligere, men det viktigeste for oss er at aggersiviteten hans blir bort slik at vi ikke hele tiden må være redd for at han skal bite lille bebisen.

Skrevet

min hund...den siste jeg hadde...ble veldig agressiv da jeg ble gravid og skulle beskytte meg hele tiden...det er ikke det din også gjør kanskje?

Skrevet

Håper dere greier å oppdra ungen bedre enn hunden deres da.

Skrevet

små frekk den siste da....

Skrevet

Herregud for en tåpelig kommentar! Vet du ikke forskjellen på en hund og et barn?? Da får vi håpe ikke du er gravid....

Vil ønske deg lykke til med hunden HI. Det ordner seg nok! Uansett så har du gjort det du kan. Sender masse gode tanker!

Skrevet

må også tipse om at en får feromonspray til hunder også... verdt å prøve kanskje??

Skrevet

Er altfor voksen til å henge meg opp i sånne umodne kommentarer. Både jeg of min samboer har vokst opp med hund og alltid hatt hund rundt oss. Vi har hatt god kontakt både med dyrlege, adfersterapeut og oppdretter, så vi er ikke amatører. Det er med dyr som med mennesker, ikke alle er like, og noen er ikke friske. Syns bare det er forferdelig trasig at vi ikke kan beholde han. Og til anonym...som ikke tør å stå fram stakkar.... Tenk deg nå litt om før du er så ufin, kan ikke tenke meg du oppnår mye med en slik oppførsel!

Skrevet

Dere har sikkert sjekka det, men har begge steinene hans detti ned? Hvis ikke så kan de bli aggressive. Da er det noen snitt på operasjonsbordet så skal det være ordnet. Kjenner til en hund som ikke har begge steinene nede og han er til tider aggressiv..selv om han i utgangspunktet ikke er det i det hele tatt..

Skrevet

Og ikke bry deg om sånne dustete innlegg..

Jeg skjønner at du vil gjøre det du kan for å få orden i det med hunden din. Jeg hadde ALDRI klart å kvitte meg med hunden uten å ha gjort alt i min makt for å få retta på ting. De er jo bebisene våre de og.

Skrevet

Forstår at du er veldig lei deg, men for å være ærlig så er jeg nok enig med fagfolka. Kanskje drastisk å avlive han dersom oppdretter vil ha han, men jeg tror ikke jeg hadde tatt sjansen på en aggressiv hund sammen med en liten baby... Lykke til uansett!

Skrevet

Ja, det er det vi har måttet innse. Man må kunne stole sånn noenlunde på en hund når man vet at det er en liten en på vei. Trist er det, men man må bare være fornuftig oppi det hele. Det er ikke verd å vente til han evt har skada den lille.

Skrevet

Hei!! Trist å lese...må bare spørre deg ang.aggressiviteten hans-nøyaktig hva er det han gjør?Biter,knurrer,etc?Han er rundt 8 mnd.gammel,regner jeg med?Da er han i tilfelle i sin første pubertet.En av mine hunder har hatt et lite aggressivitetsproblem,han glefset etter meg og ville ikke høre-og sånt er ikke akseptert her i huset.Min hannhund er veldig dominant,det kan hende det er det han prøver å vise deg.Mitt råd er:ikke gi deg,hver gang han viser disse tendensene,må du korrigere ham.Finn ut på hvilken måte-alt etter som hvor hard han er.Et eksempel-Chinook glefset,knurret mot meg,og jeg la ham på rygg,mens jeg så ham i øynene og knurret lavt.Dette funket dårlig,han ble rasende,skulle ta igjen.Etterhvert har jeg funnet ut at jeg må ta ham i kinnet(ikke hardt,men bestemt),se ham i øynene,og si klart og tydelig nei.Da legger han seg som regel på rygg,og viker med blikket.Holder ham helt til jeg får den reaksjonen.Og-ikke aksepter en evt.unnskyldning fra hunden!!Overse ham en stund etterpå.Hvis ikke dette funker,ville jeg vurdert kastrering,ja.Men husk på det med dominans!!der er du som er sjefen,dette gjelder både små og store hunder!!Jeg og Chinook har et kjempebra forhold nå,det hander at han bøller litt,men han er jo en aktiv valp.Håper dette kan hjelpe deg litt,fortell hvorden det går med dere.Lykke til,hilsen

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...