jonamam Skrevet 19. februar 2007 #1 Skrevet 19. februar 2007 Har en gutt på to år og 5 mnd. Har kjøpt ring til å ha på doen, men han vil ikke bruke den noe særlig. Vi snakker om det hver dag, og han har sittet på det et par ganger, og bæsjet en gang( da begynte han i badekaret og så løftet jeg han over). Men hvordan skal jeg få han til å skjønne at det er best å gå på do? Vi rekker aldri frem til do når jeg ser at han bæsjer, og han har ikke så regelmessig avføring at jeg vet når det kommer? Noen som vil fortelle hvordan de gjør det?? Trenger noen tips ja...
.Ann. Skrevet 19. februar 2007 #2 Skrevet 19. februar 2007 Vesla her bruker potte. Hun har hatt den stående siden hun var ett år,men vi har ikkje gjort noe utav det før nå. Har latt henne sitte der av og til når vi har god tid, iforbindelse med morgen/kvelds stell eller bleieskift. Nå er hun 2 år og en mnd,og har plutselig forstått poenget med den. Men den må stå på badet, og jeg eller pappan må sitte på do,mens hun sitter på potte. Av og til sier hun fra, slik at vi får satt henne på potte,av og til kommer det i bleia. Tja,konkrete tips.. om han har ro på seg til å sitte litt, la ham sitte en stund på do f eks morgen og kveld, om det ikke kommer noe, gjør ikke det noe. Men gi masse positiv oppmerksomhet om det kommer noe mens han sitter det. Tull og tøys litt om tiss og bæsj. Da blir det å gå på do en positiv og lystbetont ting. Funker her i alle fall. Men gutten din er ikke så stor enda, det er jo veldig forsjellig når barna blir klar for å gå på do. Plutselig en dag finner han ut at det er bedre med potte en med bleie.
75 modell og mamma til 6 Skrevet 22. februar 2007 #3 Skrevet 22. februar 2007 la det komme naturlig, det er hormonelt betinget. mine har sluttet på eget initiativ alt fra de var 2-3 år gamle :-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå