Velve Skrevet 19. februar 2007 #1 Skrevet 19. februar 2007 ...når begynnte dere med brødbiter og annet med litt klomper i? Han er 8 måneder nå og er litt usikker på hvor gøy det er å spise. Vi prøver av og til å gi han pittesmå biter med mat,- da sitter han å harker og gurgler...Han har 8 tenner og god til å tygge på puppen.
Tiggywinkle Skrevet 19. februar 2007 #2 Skrevet 19. februar 2007 Toåringen min begynte å spise brød (uten skorpe og i små biter) da hun var ca 8 mnd. Men det var mye mat i biter hun nektet å spise lenge, og fortsatt nekter på, - kjøtt blant annet.
Attpåklatten :-)™ Skrevet 19. februar 2007 #3 Skrevet 19. februar 2007 Lille rosa begynte med brødbiter og annen "klumpemat" rundt 7-8 mnd alder. Hun brakk seg nok endel i starten, men nå glir det ned på høykant, så det er nok rett og slett en tilvenning som må til:-) La ham få en brødbit (liten) mellom fingrene så skal du se han prøver å putte den inn i munnen. Noen ganger klarer de det, andre ganger blir det bare smurt ut på utsiden av munnen;-)) De er så søte så!
Dailis Skrevet 19. februar 2007 #4 Skrevet 19. februar 2007 Har begynnt ved ca 7 mnd på alle fire, snupps nærmer seg 7 mnd nå og liker å tygge litt...
Gla-mor Skrevet 20. februar 2007 #5 Skrevet 20. februar 2007 Er veldig skeptisk til klumper og brødbiter her også (7 1/2 mnd), men ser ut som det går bedre etter hvert. Han har en tendens til å lagre i ganer, så jeg må sjekke munnen hans før jeg legger han på gulvet. Han sitter og ser nesten litt forskrekket ut på oss når vi gir han biter eller mat med klumper. Jeg prøver å smatte og tygge selv for å vise ham (ser passe dumt ut......), og kanskje skjønner han snart at han skal gjøre likedan (??) :-D Må vel bare fortsette og prøve, og så plutselig er det greit, var sånn med de andre i alle fall (selv om datteren på 17 fortsatt ikke liker hele korn i brødet......)
brumlemor Skrevet 20. februar 2007 #6 Skrevet 20. februar 2007 gutten min på 6 mnd spiser brødbiter uten pålegg på, har forsøkt med leverpostei, men det likte han ikkje. Ellers liker han og boller og eplekake (det har han kun forsøkt smakebiter av!!) Liker foreløpig ikkje middagsmat, mens grøt er veldig godt. Trur du trygt kan gje han små brødbiter.
♥Snulder Skrevet 20. februar 2007 #7 Skrevet 20. februar 2007 Tutta vår begynte med brødmat da hun var aldeles tannløs:) Hun var vel en 6-7 mnd tenker jeg. Pittepitte små biter!
Velve Skrevet 20. februar 2007 Forfatter #8 Skrevet 20. februar 2007 Jeg må le; i dag ordnet storesøster (3 år) for oss. Den første pastaen ble spist av lillegutt. Hun satte seg ned med den lille kniven sin og skar opp båndpastabiter på to-tre millimeter og puttet i munnen hans. De to hadde en lang seanse med mating og latter! Sååååå søte! Det hører med til historien at hun mangler mesteparten av høyrearmen og at dette dermed er god trening for henne.....både skjæringa og det å ballansere matbiten på den lille armstumpen og så føre den til hans lille pirayagap ( det slo meg at hun satte armstumpen i faresonen for bitt, men det gikk bra!). Sukk.....
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå