Lone35 =0) Skrevet 19. februar 2007 #1 Skrevet 19. februar 2007 Ja pga min situasjon på sykehuset så har jeg forstått at jeg får gå fram til uke 34, hvis jeg klarer. Dvs fra 30/4 og utover uka. 10 uker igjen maks da. Håper jeg klarer det så lenge. Noen andre som skal føde før termin?
Bebbies i magen Skrevet 19. februar 2007 #2 Skrevet 19. februar 2007 Det er jo både leit og godt å vite samtidig. Jeg har ikke selv fått en for tidlig født, men datteren til ei jeg kjenner fødte rett etter jul en gutt som kom i uke 31. Hun lå på sykehuset i noen uker fordi hun hadde kort livmorhals, så når babyen vokste så startet fødselen. Men de klarte å stoppe det og hun fødte en velskapt gutt i uke 31. Det siste jeg hørte, hørte jeg i dag Og hun har kommet hjem med lille gutten sin, og han vokser veldig og har det kjempe fint. Datteren til ei på jobben min fikk en jente i uke 30. Det gikk også veldig bra. Nå har hun akkurat blitt 1 år og hun er en utrolig fin jente. Så det finnes flere med deg Lone, og jeg håper virkelig at det kommer til å gå bra med deg også. Og det tror jeg nok at det gjør. Du har jo kommet så langt nå at hver eneste dag er en dag mer å utvikle seg på for den lille i magen. Masse lykke til med spøytene og med den lille i magen. Skal tenke på deg
oktoberjentene;) Skrevet 19. februar 2007 #3 Skrevet 19. februar 2007 Da skal jeg krysse fingrene for deg Lone... Babyen kommer til å klare seg fint;o) Jeg aner ikke når jeg kommer til å føde, men legene er redd jeg kommer til å føde for tidlig... er noe med den døde syke tvillingen som irriterer der inne... så jeg får tett oppfølging og må antageligvis føde på prematur avd på et annet sykehus en der jeg hører til.... er sykmeldt og fått beskjed om å holde meg mest mulig i ro, så det kan jo hende jeg går hele veien... tiden vil vise.... godt du har kommet igang med lungemodningen da.. det hjelper nok på skal du se
Lone35 =0) Skrevet 19. februar 2007 Forfatter #4 Skrevet 19. februar 2007 Hei Bebbies! Takk for historie og oppmuntrende ord. Det hjelper masse. Ja som jeg har forstått overlever 9 av 10 barn i uke 28, men det er jo fire uker til det også. Nå tar jeg en og en dag av gangen. Prøver å fylle dem opp med ting som tv-programmer, internett, meldinger, telefonsamtaler og håper på besøk. MAn blir litt ensom her på sykehuset da alle har enerom og ingen oppholdsstue. Du kan ta imot besøk på rommet. Blir lite snakk annet enn med leger da vettu. Eneste gangene du er ute av rommet er når du er på do eller henter mat på kjøkkenet. Jaja, jeg har allerede gått 6 uker med lekkasje nå, så jeg må vel holde i to mnd til, ihvertfall. Godt å høre at det er gått bra med andre. Skal på omvisning på kuvøseavdelingen på onsdag. Blir vel en opplevelse en ikke glemmer så fort tenker jeg... Klem
Lone35 =0) Skrevet 19. februar 2007 Forfatter #5 Skrevet 19. februar 2007 HeiAlviola Så trist med det ene barnet deres! Kan de ikke ta den ut før den andre kommer? De er jo så dyktige i dag. Hvilket sykehus kommer du til å bli sendt til da? Jeg ligger på St.Olavs. Norsk senter for fostermedisin her. Best i landet. Håper du går lengst mulig sålenge det ikke er til fare for den friske babyen. Er 24+1 om en halvtime. Hver dag gjør godt. Ruge ruge ruge... Sprøyte i morgen tidlig rundt kl 1000. Ettersom du også er sykemeldt så vil vi sikkert møtes ofte på BiM da? =0) Koselig det. Hold meg oppdatert da Klem
oktoberjentene;) Skrevet 19. februar 2007 #6 Skrevet 19. februar 2007 De kan ikke ta den døde ut.. for stor risiko for den friske gutten.... jeg må nok føde på lillehammer, der har de vist en egen prematur avd... hører egentlig til gjøvik sykehus...men håper jo jeg får gå så lenge som mulig..så lenge jeg ikke anstrenger meg så skal dette gå bra viste ikke at det var noe fare før nå nylig.. men men.... så du er i trondheim du jepp... de er de beste i landet... jeg har vært opp og ned fra NSFM i hele januar.. hver uke var jeg der.. slitsomt siden det er 5 timer med toget dit.. skal faktisk opp igjen neste onsdag. på kontroll.. de er jo så søte og flinke der.. føler man blir godt tatt vare på ligger du i 5 etg der hvor de har ultralyd og kontroller?? er ikke så kjent der egentlig.. bare i 5 etg.. hehe.... du får ligge og slappe av og ruge du så snakkes vi nok jeg er innom bim hver dag.... følger med på deg og det som skjer.. ha en god natt og lykke til med ny sprøyte i morgen... klem klem*
Lone35 =0) Skrevet 19. februar 2007 Forfatter #7 Skrevet 19. februar 2007 Hei Alviola! Så du er ofte på NSFM du? Ja jeg ligger i 5.etasje. Ligger på Observasjonen. HAr samme heis som UL, men istedet for å gå rett frem til UL-resepsjonen, går du til høyre og inn på Observasjon/føde. Der ligger jeg ja. Så hvis du har god tid, så kanskje vi kunne snakkes?! Klem og klem
ღMaria har TO prinsesserღ Skrevet 19. februar 2007 #8 Skrevet 19. februar 2007 jeg skal føde før termin,så har vel ca 10 uker igjen jeg åsså... lykke til videre lone..=)=)
Lone35 =0) Skrevet 19. februar 2007 Forfatter #9 Skrevet 19. februar 2007 Lykke til med bebisene du også, Maria!!
Nettnett Skrevet 20. februar 2007 #10 Skrevet 20. februar 2007 Ville bare ønske deg lykke til! Vet hvordan det er med premature barn, fødte selv premature tvillinger i 2003, riktignok var jeg heldig og fikk gå helt til 32+6, men det gikk med et nødskrik. Holdt på å miste lille frøkna derfor ble det akutt keisersnitt. Slet ikke med lekkasjer, men frøkna mi hadde forkalket morkake og dette resulterte i at hun var dysmatur i tillegg til prematur og så vidt berget livet. Vet denne rugetiden er tøff, man teller omtrent timer for å se hvor lenge man kan vente. Du får tydeligvis topp oppfølging og det er flott:-D Ser du skal på omvisning på prematuravdelinga som jeg kaller det. Det er utrolig spennende, men jeg opplevde det litt uvirkelig og skremmende første gangen. Derfor ba jeg om enda en omvisning før fødselen siden jeg nå en gang lå på sykehuset:-D Ønsker deg og nurket ditt lykke til, du får lade opp batteriene for det blir tidsnok hektisk med den lille:)
oktoberjentene;) Skrevet 20. februar 2007 #11 Skrevet 20. februar 2007 Ja jeg var der hvertfall mye i januar.. blir ikke så mye fremover. tror de fleste kontrollene blir på lillehammer nå.. men jeg skal uansett oppover neste onsdag, så hvis du fortsatt ligger der da, så skal jeg jammen meg stikke innom å hilse på ;o) skal ha med mamma og søsteren min på denne turen, men de kan vente littegrann... nå i dag skal jeg en liten tur til byn.. se om jeg finner noe garn. har lyst til å strikke et teppe til babyen.. ha en fin dag.. vi snakkes ;o)
Lone35 =0) Skrevet 20. februar 2007 Forfatter #12 Skrevet 20. februar 2007 De du har med deg kan jo sitte i kantina nede eller noe. Så kan vi prates på rommet? Her er det enerom, hvor man tar imot besøk på rommet skjønner du. HAr både sofa, seng, stoler, tv,pc og safe! på rommet. Jaja, jeg kan jo bli med ned i kantina jeg også da. Men la meg få et innlegg fra deg i "postkassen" før du drar hvor du oppgir mobnr, så kan vi utveksle det. Så vet jeg når du er her osv. Hvis det likevel ikke skulle passe så er det i orden det og. Ikke så enkelt å få til alt når en har med seg flere. Snakkes!!
Ma-i Skrevet 20. februar 2007 #13 Skrevet 20. februar 2007 Hei igjen, Ja sist ble det fødsel i uke 35, og var innlagt i 8 uker så ja.. men heldige var vi, dog med dramatikk og overvåking hele døgnet de siste ukene pg aav dårlig hjerteaktivitet til babyen , som ble stresset, men alt gikk bra til slutt. Blir nok for tidlig denne gangen også. Har vært sengeliggende i snart 3 uker hjemme nå.. ny time neste onsdag i uke 26. Har mye kynnere som er veldig sterke og mye bekkenløsning som igjen irriterer.. så har blitt forespeilet innleggelse snart og tidlig fødsel. Det startet jo mye tidligere denne gangen. Du ligger jo br ader du ligger med tv og data og alt, ja det er nesten kjiipt å ligge på enerom når man blir liggende så lenge, sist var jeg faktisk heldig, maste meg til 4 mannsrom på OBSen for det var såå kjedelig å ligge alene. Men vi hadde ikke data eller tv heller .. Sender massse gode rugetanker til deg klem
oktoberjentene;) Skrevet 20. februar 2007 #14 Skrevet 20. februar 2007 ja det ordner seg... de kan vente litt de ;o) har veldig lyst til å hilse på.. kan stikke innom rommet ditt en tur jeg... skal gi deg beskjed i postkassen ja før jeg drar.. blir neste tirsdag vi skal oppover, men skal ikke på sykehuset før på onsdag... men vi snakkes kanskje før det også.. ha en fin dag .... ;o)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå