Gå til innhold

Hvor lang tid tar tannpussen?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Noen ganger lurer jeg på om jeg pusser tennene til gullet litt for kort tid. Hvor lenge pusser dere, sånn cirka? Jeg vet jo at dette avhenger av hvor mange tenner de små har. Kanskje et dumt spørsmål, men jeg stiller det nå likevel......

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Her tar det ikke så lang tid... snuppa har bare fått 1 tann...

Skrevet

Datteren min er 18mnd og vi pusser tenner i ca. 1-2 minutter morgen og kveld. Jeg vet ikke om det er bra nok, men jeg vurdere å starte med fluortabletter. For å være helt sikker....

Skrevet

Det tar ikke så lang tid her heller. Har kun fortenner enda.

Noen dager så slår tassen seg helt vrang også,

og jeg får ikke pusset så mye som jeg ønsker.

Andre dager så kan jeg pusse, pusse og pusse:)

Tror det viktigste er at vi i alle fall pusser, og at de får i seg fluor.

Skrevet

Hmm ca 2 min eller noe.. hun har 14 tenner.

Skrevet

Spurte tannlegen min om dette når tulla hadde ca8 tenner,

han foreslo ca 1 minutt og viktigst og pusse jekslene godt på alle sider.for de skal dem ha lengst.

Fluortabl. mente han ikke var nødv, men pusse med fluortannkrem og ikke skylle munnen etterpå slik at fluoren blir liggende og virke i munnen.

Skrevet

Her er vi heldige om jeg i det hele tatt får inn tannbørsten i munnen : )) Og vi synger puss så får du en suss og prøver å gjøre det så morsomt vi kan, men nei, vi KNIPER igjen munnen så fort vi kan : )) Så her det ikke noen 2 minutters puss.. Heller 2 sek.. Har 6 tenner.

Skrevet

Her er det mer 15 sekunder tenker jeg. På 10 tenner. 1-2 minutter er virkelig lenge... Jeg kan ikke skjønne at dere får lov til det;) Jeg tror jammen ikke jeg pusser mine egne tenner i to minutter engang...

Skrevet

Har 16 tenner, pusser ca 1 min tror jeg (har aldri tatt tida) også pusser hun selv en god stund etterpå. Etter å ha vært igjennom en periode med pussenekt er hun plutselig kjempeglad i å pusse tennene! Så dere som sliter; trøst dere med at det går som regel over :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...