Anonym bruker Skrevet 19. februar 2007 #1 Skrevet 19. februar 2007 Jeg lurer på en ting, jeg har nå kommet frem til at jeg og samboer ikke lengre hører sammen, lang historie så orker ikke ta det nå da det ikke spiller noen rolle heller. Det jeg lurer på er hvordan det er med at jeg flytter ? Vi bor begge i Oslo, og jeg skal flytte til Stavanger, jeg er derfra og har all familie der. Kan jeg bli nektet og ta med meg barnet og flytte dit ? Med tanke på at faren jo da ikke får sett ungen like mye eller det blir jo iallefall mindre enn om vi begge bodde her. Vi er samboere, ikke mer.
Gjest Skrevet 19. februar 2007 #2 Skrevet 19. februar 2007 Du får lov til å flytte hvor du vil innenlands uten at han kan nekte deg det. Så lenge dere ikke har vært gift så er det du som har de sterkeste rettighetene når det gjelder barna så han kan ikke nekte deg å flytte med de. Men selv om du har all retten på din side kan en jo forstå at faren vil syns det er veldig dumt og vanskelig at barnet flytter langt bort så det er vel kanskje lettere at tonen dere imellom bli mye mer tilspisset...
lab79 Skrevet 19. februar 2007 #3 Skrevet 19. februar 2007 Har dere delt foreldreansvar? Dersom dere har det så må han skrive under på flyttemeldingen.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå