Anonym bruker Skrevet 19. februar 2007 #1 Skrevet 19. februar 2007 Sønnen min på 11/2 legger seg uten problemer klokken 19 hver kveld. Men den siste måneden har han våknet mellom kl 5-6. Vi har forsøkt å legge han litt senere på kvelden, men det var ingen suksess. Jeg er desperat etter gode råd )).
bomper`n Skrevet 19. februar 2007 #2 Skrevet 19. februar 2007 sønnen min legger seg også kl 19, og våkner kl 7.30-8.00. sover sønnen din mye eller evt veldig sein på dagen? har du prøvd og la han ligge litt og se om han sovner igjen? ellers er det vel en fase dette, som alt annet:) men skjønner godt at du synes det er litt vel tidlig!!
nepomuk Skrevet 19. februar 2007 #3 Skrevet 19. februar 2007 Er 21 mnd, legger seg ca 20.00 og sover vanligvis til mellom 08 og 09. I dag til kl 0945... Vet ikke om jeg har noen gode tips, hun her har alltid vært glad i å sove lenge på morgenen og siden jeg stort sett er hjemme med henne har vi tillatt oss å gjøre det. Hvordan sover han på dagen da?
Anonym bruker Skrevet 19. februar 2007 #4 Skrevet 19. februar 2007 På dagen sover han 1-2 timer, og våkner ved 13-tiden. Jeg tror ikke dette skal påvirke nattesøvnen. Vi får håpe at dette bare er en fase som snart går over
Peppa Gris Skrevet 19. februar 2007 #5 Skrevet 19. februar 2007 Kunne trengt noen råd jeg og. Nå har knotten på 1 1/2 av og til fått det for seg at han skal være våken fra ca halv tolv og gjerne en time eller to fremover... makan til utspekulert unge. Slutter selvfølgelig å gråte når han blir tatt opp. PS: han tas bare opp hvis han griner trøstesløst. Jeg går ikke på falske tårer lenger..
Nickeguri Skrevet 19. februar 2007 #6 Skrevet 19. februar 2007 Virker han uthvilt da? Alle trenger jo ikke like mye søvn. Eller blir han trøtt utover formiddagen? Jenta mi er like gammel som sønnen din, og hun sover fra 10,5 - 11 timer hver natt. Hun sovner ca 19.45 og våkner ca 06.15 - 06.45. Da er hun uthvilt. Hun sover fra ca 12 - 14 i barnehagen. Hm, jeg ser at dere har prøvd å legge ham senere uten suksess. Er det noen endringer rundt 5 - 6 hjemme hos dere? Lyder, noen som står opp? Det blir vel ikke lyst så tidlig ennå heller. Kan det hjelpe å ha et nattlys der inne? Jeg har hørt at noen barn blir mer mørkredde i denne alderen. Kanskje han hadde sovnet av seg selv igjen hvis han hadde litt lys og derfor følte seg tryggere? Men hvis han sovner alene i mørket om kvelden, er kanskje ikke dette et problem. Vet ikke om dette var så mye til hjelp, da.......
*Magic* Skrevet 19. februar 2007 #7 Skrevet 19. februar 2007 Legger seg uten problem kl. 19.30-20.00. Våkner i 8-9 tiden på morgenen. Sover lur på 1-2 t. på dagen, aldri etter kl. 15.00. Han er 13 mnd. nå. Har hatt denne rytmen en god stund. De gangene han har våknet på natten eller i 5-6 tiden på morgenen har vært i forbindelse med tenner eller forkjølelse. Da skal det ikke mange dagene til før han har snudd rytmen helt, men da må jeg gradvis snu den tilbake igjen ved å la han ligge i sengen en stund etter at han har våknet. Begynner ikke med dette før han er helt frisk igjen:)
Anonym bruker Skrevet 19. februar 2007 #8 Skrevet 19. februar 2007 Takk for gode tips. Man blir passe desperat av å få for lite søvn. Jeg synes nesten det er verre nå enn da han var nyfødt.....
Nuss Nuss Skrevet 19. februar 2007 #9 Skrevet 19. februar 2007 Sønnen min legger seg 20-20.30. Og står opp 07-08 om morgenen. Er ikke hver kveld han legger seg uten problemer så klokken kan fort bli 21 før han faller i søvn. Vi har alltid lagt han rundt kl 20. Da han var mindre sov han lengre hvis han kom over i våres seng om morgenen. Har ingen spes råd men hører om flere som har en sånn periode. Det har gått over etter en stund kan jeg trøste deg med.
terten Skrevet 20. februar 2007 #10 Skrevet 20. februar 2007 Jeg logga meg på nå, for å få hjelp til akkurat dette. Min gutt er også 1.5 år. Legger seg rundt 19 og oppe igjen mellom kl 5 og 6. Alt for tidlig og ikke er han uthvilt heller. Griner og sitter på fanget til rundt halv sju - sju. Men vi har prøvd mye på morgenen. Prøvd ferber gråtekur, da skriker han, hylskriker og kaster smokker rundt til kl 06.30. Jeg har prøvd og legge meg på gulvet siden av han, når han våkna kl 5, bare for å se om han var redd. Neste skritt nå er sovemedisin, jeg vet ikke hva jeg skla gjøre nå.. Hadde jeg enda hatt en blid gutt kl 5, men han er jo stuptrøtt.. MEn vilje har han ihvertfall.. Min gutt sover ca 2 timer på dagen, ca 12-14. Jeg trenger også desperat hjelp..
Nickeguri Skrevet 20. februar 2007 #11 Skrevet 20. februar 2007 Å våkne klokka 5 - 6 er jo tidlig, men hvis han da har sovet i strekk i 10 - 11 timer om natta, så syns jeg ikke han trenger sovemedisin. Jenta mi på 18 mnd sover 10, 5 - 11 timer hver natt, hun, og det er normalt for henne, pluss et par timer på dagen. Forskjellen er jo at din sønn ikke er uthvilt, og det er en vesentlig forskjell. Men sovemedisin? Nei, det syns jeg ikke er løsningen. Jeg har en arbeidskollega med en datter på samme alder. Hun våkner stort sett hver time gjennom hele natta, og da gråter hun. Men sovemedisin får hun ikke. Det er mange leger som er skeptiske til å gi så små barn sovemedisin. Vel, dette var kanskje ikke så mange råd. Noen har jeg kommet med lenger opp, i et tidligere innlegg. Men jeg håper dette ordner seg, slik at sønnen din kan våkne uthvilt.
Anonym bruker Skrevet 20. februar 2007 #12 Skrevet 20. februar 2007 tulla mi hadde også en sånn fase. Tilslutt gikk jeg inn, la henne ned og sa at det var natt. Orker ikke stå opp kl 0500. Hun sover også et par timer på dagen. Nå våkner hun alltid i 0700 tiden, jeg går inn og legger henne ned igjen og hun sover til kl 0800-0830.
SnupsaTupsa Skrevet 20. februar 2007 #14 Skrevet 20. februar 2007 Legger seg 19.30 ca, og har til nå sovet til ca 9, men siste par ukene 8, og siste dagene 7 og enda litt før... håper ikke dette skal vare, for jeg har en liten baby også... ;OP Hun er forresten 19 mnd )
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå