Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei igjen alle sammen!

Er det flere som har bemerkelsesverdig høy puls? Jeg sitter helt rolig i sofaen og har allikevel puls på over 90! Før jeg ble gravid lå den aldri over 60 når jeg satt å slappet av.

Var akkurat hos legen og han bemerket min høye puls selv om blodtrykket var fint. Jeg avfeide det med at jeg bare var nervøs, men nå har det gått fire dager og jeg har kjempe puls hele dagen hver dag uten at jeg beveger meg. Bør jeg ringe tilbake til legen? Eller er dette normalt?

Jeg er 17 uker gravid.

Takk på forhånd for svar! :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

jeg har ikke peiling, men hadde det vært meg hadde jeg ringt til legen!!

Skrevet

Jeg opplever nøyaktig det samme som deg! Blodtrykket er heeelt normalt (115/75), men i det siste har pulsen min vært på ca 90..!! Skjønner ingenting, er jo i rimelig god form, og hvilepulsen bruker å ligge på rundt 60-65.. Er også spent på om noen vet hva dette kan skyldes!??

Skrevet

Godt det ikke bare er meg da..:) kanskje der er noe helsepersonell her....

Skrevet

Jeg er litt på gyngende grunn her, og er ikke helt sikker på hva som er vanlig... Men vi må huske at når vi går gravid, øker blodvolumet og hjertet må jobbe mere for å frakte blodet rundt i kroppen, og over i beibiens kropp... Men er en usikker, bør en ta det opp med lege/JM...

Skrevet

Er det virkelig ingen som vet om det er normalt med konstant hvilepuls på 95? Ringte legevakten de sa jeg kunne komme ned en tur, men skulle ønske noen visst om dette er normalt eller ikke!! Blodtrykket mitt er fint, men hjertet dunker så fort at man skulle tro jeg hadde tatt 100-mila!

Kan ikke dere andre ta hvilepulsen deres, slik at vi kan sammenligne? Min ligger mellom 90-100. Før jeg ble gravid hadde jeg 55..

Bare tell slagene i ett minutt!

Skrevet

Hvilepuls på 90 er ikke normalt. Jeg hadde det i en periode jeg var veldig stressa. Ble sykemeldt pga stress og da gikk pulsen sakte med sikert ned til normalen igjen. Legen kunne ikke gjøre noe siden blodtrykket var helt ok. Ble skremt av pulsen selv og det hadde også innvirkning på at den ikke gikk ned sa legen min i hvert fall. Eneste tipset han kom med var å ta dagene helt som de falt seg. Ikke planlegge noe, ikke ordne opp for noen andre, ikke stå opp til vekkerklokke og bare ta det heeelt med ro. Tok tid, men funka for meg :o)

Skrevet

Må si at jeg ikke synes det høres normalt ut.. Ville tatt meg en tur på legevakten jeg, om ikke annet bare for å få sjekket. Ikke noen god følelse og være så usikker! Sjekka hvilepulsen min og sambo sin faktisk. Han lå på 60 og jeg hadde 66, så synes 90 høres mye ut! Men bør som sagt ikke være noe galt, men ville fått sjekket det ut!

Lykke til!!

Skrevet

Jeg målte til ca. 80, så det varierer tydeligvis.

Nettopp målt blodtrykk osv, og alt bra med meg.

Skrevet

Pulsen min har vært høy en stund, nå har jeg sitti rolig på soffaen en halvtime, og har puls på 96......:/

Har hatt det nå jordmor og lege har sjekket meg, ingen av dem som har sagt noe...

Skrevet

Har også veldig høy hvilepuls....90-100. hadde det forrige svangerskap også. men ingen som har kommentert det...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...