Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Når er d forsvarlig å bruke bæremeis, gutten min er snart 7 mnd, sitter godt med støtte, men klarer ik sette seg opp selv. jeg har så lyst å begynne å gå på kortere turer med meisen, når kan jeg begynne med det??

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du burde vel vente til han kan sitte selv. En bæremeis sitter ikke så tett på kroppen at den vil gi nok støtte dersom han mister balansen og han vil bli sittende som en potetsekk oppi der. Vi har nettopp prøvd oss noen små turer med snuppa, hun setter seg opp selv og sitter stødig, men merker at det ikke skal lange turen til før hun er sliten.

Skrevet

det heter at de kan sitte like lenge i meis som de kan sitte alene på gulvet... men vi har veldig god støtte i vår meis, så jeg har brukt den sånn i 10 min om gangen (til og fra barnehage) da han satt godt i tripp trapp og med støtte som du skriver (før han kunne sitte skikkelig).

Han trenger ikke å kunne sette seg opp selv, men sitter han alene på gulvet uten støtte kan du også ta han i meis.

Skrevet

He, he, hver gang det diskuteres bæremeis, kommer det noen og foreslår bæresele el. lign. i stedet - denne gangen meg;-) Vi har Ergo bæresele som vi har brukt siden snuppa var 6 måneder. Fungerer "akkurat" som en bæremeis, og er dessuten mye lettere. Anbefales!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...