Livmor Skrevet 19. februar 2007 #1 Skrevet 19. februar 2007 Gutten vår på 16 mnd slenger seg ned og smeller hodet i gulvet (eller noe annet hvis det er innenfor rekkevidde) når han blir sint for noe. Det er ikke bestandig jeg rekker å stoppe han før han gjør det, og resultatet er som regel en kul eller to. Håper dette er noe han vokser av seg? Føler meg som en elendig mor når han gjør sånn:-( Selv om jeg stopper han så fort råd er. Vil vel egentlig bare at noen skal fortelle meg at det ikke bare er min sønn...
barn_3 Skrevet 19. februar 2007 #2 Skrevet 19. februar 2007 Min gutt dunket hodet sitt i gulvet når han ikke fikk viljen sin, og har forstått at det er mange som gjør det. På 15 mnd kontrollen hadde han 3 kuler i panna, og legen sa at jeg burde stoppe han..jeg hadde jo selvfølgelig prøvd på det da,men ikke alltid man når de i tide.. I dag ble han sint for at jeg ikke kunne holde han mens jeg laga middag, da gikk han jaggu bort til kjøkkenskapet og dunka hodet, men da begynte jeg å le...for han dunka ikke hardt nok for å gråte mer, det endte med at vi begge lo godt..han fyller forresten 2 år ganske snart..
cath&laura Skrevet 20. februar 2007 #3 Skrevet 20. februar 2007 tror også ganske mange som gjør dette. selv om det er veldig skremende for oss foreldre. niesen min holdt på slik fra 1 1/2 år til litt før 3år. datteren min er snart 2 år og er nettopp begynt med det samme. huff... ikke lett å vite hva man kan gjøre heller....?
karro Skrevet 20. februar 2007 #4 Skrevet 20. februar 2007 Hei! Min sønn er 18 måneder og gjør akkurat det samme. Kaster seg ned på gulvet og dunker hodet i gulvet hvis han blir sur. Hvis han ikke får det som han vil kan han også slå seg selv i ansiktet. Tror kanskje det er for å lettere klare å gråte..... Ganske fortvilende dette, men håper det gir seg snart. Klem
*Mustang Sally* Skrevet 20. februar 2007 #5 Skrevet 20. februar 2007 Lillegutt på 17 mnd gjør også dette. Og da jeg fortalte helsesøster om det sa hun at det var veldig vanlig og at jeg ikke skulle vise han at jeg så det når han gjør det. Ikke gi han noe opmerksomhet for da er det ikke like moro å gjøre det. Jeg syns faktisk det har hjulpet.
Gjest Skrevet 20. februar 2007 #6 Skrevet 20. februar 2007 Vi har hodedunkere i slekta. Faren och broren min var det. Og gutten min er det og. Han er 21 mnd og har gjort dette siden han var 16 mnd. Vet ikke varfor. Han blir så sint og så smellar han hodet i gulvet eller veggen, og så gråter han etterpå. Du gør ikke noe feil! Kanske de ikke vet hvordan de ska få ut sit sinne. Hoper det ikke vaerer lenge! Jill
Livmor Skrevet 20. februar 2007 Forfatter #7 Skrevet 20. februar 2007 Tusen takk for svar alle sammen:-) Godt å høre det ikke bare er min gutt som er sånn. Blir nesten redd han er unormalt sint eller noe. Men det høres jo ikke sånn ut. Krysser fingrene for at det gir seg snart! I mellomtida får jeg bare prøve å begrense kulene så mye som mulig.
Anonym bruker Skrevet 21. februar 2007 #8 Skrevet 21. februar 2007 jeg kom hit for å spørre om omtrent det samme.. min gutt er 20 mnd. han reagerer også sånn når han blir sint, ikke får noe, blir sagt nei til, når noen kommanderer ham (har en stor familie), osv..er det ikke noe han kan slå hodet i, så drar han seg selv i håret eller slår seg selv.. av og til virker det som om han straffer seg selv når han egentlig har lyst til å straffe andre (barn). for det er ikke alltid hans skyld, men allikevel straffer han seg selv.. er også veldig fortvilt..hva kan man gjøre?? eller er det bare personligheten? han er veldig snill..så det kan være at han er for snill, kanskje...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå