Anquor Skrevet 19. februar 2007 #1 Skrevet 19. februar 2007 Jeg har slitt i flere dager med skikkelig vond mage krampe.....(har lest her at noen kaller de kynnere) og vondt i ryggen litt til høgre for korsryggen.... problemet er at desse mage krampene blir bare oftere og oftere og vondere og vondere...nå lurere jeg på å ringe legen og få skjekket hva dette er......men er jeg bare hysterisk? er 16 uker på vei nå så synest kynnere hørest litt tidlig ut, har heller ikke kjent noen bevegelse ennå, og er litt bekymra :/
Solskinnsjenta Skrevet 19. februar 2007 #2 Skrevet 19. februar 2007 Jeg ville heller ringt legen og blitt beroliget, enn å gå rundt og være bekymret over at noe var galt. Har hørt at kynnere skal forsvinne hvis du dusjer/bader i varmt vann. Du kan jo prøve det. Det kan også være kroppen din sin måte å si at du må ta livet mer med ro. Jeg får av og til slike "tak" etter trening, og etter sex, så anbefaler deg å slappe litt av i kroppen. Men som sagt, det er bedre å ringe legen en gang for mye enn en gang for lite! Lykke til. Hold oss gjerne oppdatert =)
ifie Skrevet 19. februar 2007 #3 Skrevet 19. februar 2007 RING! Jeg sier ikke at dette absolutt er noe å bekymre seg for. Fikk selv kynnere tidlig, og jordmor sa det var helt vanlig, men det er jo bare stressende og slitsomt og gå rundt å være engstelig! Ring heller ofte enn aldri!
Anquor Skrevet 19. februar 2007 Forfatter #4 Skrevet 19. februar 2007 var du inn til jordmor da? eller bere snakka dere på telefon? ligger og syter på sofaen nå....lurer på om jeg skal ringe i morgen eller se det ann og vente litt......
snart ♥ Skrevet 20. februar 2007 #5 Skrevet 20. februar 2007 Synes du skal ringe jm eller legen din. Jeg hadde akkurat den sammen følelsen, fikk komme inn til legen nesten med en gang og hun var kjempegrei. Ble 50% sykmeldt for en periode, ikke noe farlig, bare kroppen som sa i fra at jeg måtte ta det mer med ro. Var i uke 22 da, føler meg mye bedre allerede.
spindel med spire :) Skrevet 20. februar 2007 #6 Skrevet 20. februar 2007 RING med en gang! Ikke for å skremme deg altfor mye (bare litt), så hadde jeg det sånn sist gang jeg var gravid.. Venta i to dager før jeg gikk på legevakta, og da gikk vannet.. Og to dager etter kom den bittelille babyen Så ikke vent for lenge om du har vonde sammentrekninger, ring heller en gang for mye enn en for lite!
Anquor Skrevet 20. februar 2007 Forfatter #7 Skrevet 20. februar 2007 ah litt urolig ja...... skal ringe i morgen, nå kan jeg ikke gå trapper eller bøye meg for å knyte bosposen før det kommer kraftige kynnere.... skulle prøve meg på å shoppe litt idag, men uansett hvor lyst jeg hadde så klarte jeg det ikke...kjenner godt at jeg får svi for å prøve meg på noe sånt ja! Er urolig for hva som skjer......er førstegangs og føler meg litt grønn på området med graviditet og alt det der..... Men skal ringe legen i morgen....hva skjer videre? noen som vet? UL? gynekologisk? eller ber de meg bare om å slappe av? har jo ikke akkurat gjort noe anstrengende de siste dagene da, utenom den lille shopping turen idag...:/ Vil bare vite at alt er bra med den lille så skal nok jeg klare meg....de kynnerene tar jo ikke livet av meg ennå.....så sålenge jeg får vite at den lille har det bra så er det de samme med meg...
Anquor Skrevet 21. februar 2007 Forfatter #8 Skrevet 21. februar 2007 dytter litt opp jeg, håper noen svarer til i morgen!
Lone35 =0) Skrevet 21. februar 2007 #9 Skrevet 21. februar 2007 Jeg har hatt en uke med ganske sterke kynnere på kveldstid. Kynnere er ganske vanlig. Men trer oftere fram så tidlig som 16.uke, hos flergangsfødende. Jeg ville tatt en prat med legen om dette sliter på deg. Legen min sa jeg kunne få noe som stoppet kynnerne litt. Da han var redd at det i det meste laget kunne starte fødselen pga at kroppen forbereder seg til fødsel og livmorhalsen forkortes. Ta en sjekk hos legen du.
snart ♥ Skrevet 21. februar 2007 #10 Skrevet 21. februar 2007 Når jeg ble sykmeldt for kynnere sendte legen meg videre til føden på sykehuset, der tok de en gyn. undersøkelse + utvendig og invendig ul. Det var ikke skummelt i det hele tatt, alle var veldig greie og fikk meg til å slappe av.
MissPhun Skrevet 21. februar 2007 #11 Skrevet 21. februar 2007 Husk at det ALLTID er bedre å ringe en gang for mye i løpet av sv.skapet, enn en gang for lite Legen og jm er der for OSS. Så ikke ha så høy terskel der. Er du bekymret - ring! Håper det roer seg litt for deg
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå