Gå til innhold

Ser ut som lillegutt har fått UVI igjen :(

Anbefalte innlegg

Skrevet

Han hadde UVI for 2-3 mnd. siden. Forrige fredag leverte jeg inn en ny urinprøve da jeg syntes det luktet stramt av urinen hans. Den slo ikke ut på urinstix men ble sendt til dyrkning (den slo ikke ut forrige gang heller, men slo ut på dyrkning). I dag kom det en tlf fra legen, men jeg rakk ikke tlf. Hun ringte etter arbeidstid så når jeg prøvde å ringe tilbake så var det bare svarer.

Skjønner ikke hvorfor han mest sannsynlig har fått det igjen. Babyer skal jo ikke ha UVI og i hvert fall ikke guttebabyer.

Noen som har opplevd det samme og hva ble gjort med det ? Annet enn å gi medisiner da.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei! Stakkars..dette hørtes ikkje kjekt ut! Her fekk litlen uvi rett over nyttår. Inn på sjukehus for å finne ut av det.. Han fekk antibiotika og det har gått greitt til nå. Men me skal inn på ultralyd av "systemet". Har ikkje dåkke fått det? Me blei fortalt at med guttar blei dette gjort frå fyrste uvi, på jenter ved andre. Fordi det er såpass sjeldent guttar får uvi. Derfor sjekkar dei om det er medfødte feil. Men me blei og fortalt av ein barnepleiar på sjukehuset at forhuden var trang, difor måtte me begynne å dra den tilbake og vaske der..fordi det kunne bli liggande urin, skit o.l. der. Me som trudde ein absolutt ikkje skulle gjere det på guttar. Dette hjelper kanskje ikkje dåkke som har fått det for andre gong, men ville skrive det likevel - i tilfelle! =) Håpe det ordnar seg for dykk..det er ikkje godt å sjå barnet sitt ha det så vondt!

Skrevet

Huff, stakkars liten.

Har ingen erfaring, men vil bare ønske dere lykke til og god bedring til lillemann ;-)

Skrevet

Hei Fru Snopsi.

Jo, vi ble sendt på ultralyd etter første UVI. Men han legen brukte knapt 1 minutt på å sjekke han og sa at han ikke fant noe galt. De var 1 time forsinket og tok egentlig ikke mot så små babyer så han var helstressa og egentlig ikke kompetent til å undersøke så små (sa han selv).

Denne gangen kommer jeg til å kreve å bli henvist til ordentlig barnelege og få gjort dette skikkelig. Mulig han har trang forhud, at det er grunnen. Men det er ikke jeg kompetent til å avgjøre.....hehe, så det hadde vært best om en lege så på det.

Tusen takk for svar : )

Skrevet

Hei, måtte bare hive meg på her. Har en liten en som hadde sin andre UVI rett før jul. Første gang han fikk det, var han kun 15 dager- det var grusomt det! Men det gikk jo heldigvis bra. Skal sies at vi var på Ullevål, og der er de bare helt fantastiske. Bra oppfølging osv. Min har ikke trang forhud, men den ene urinlederen har et trangt parti opp til den ene nyra og dermed en mulig årsak til at han har hatt det 2 ganger før fylte 6 mnd, uten at de kan si det for sikkert. Vi går på forebyggende medisin da, og kommer til å gjøre det i hvertfall et år slik at han ikke skal få det igjen.Barnekirurgene mente det var veldig viktig iom at det sliter på nyra hvis de får UVI mange nok ganger. Syns det er forferdelig at du ikke får god nok oppfølging, du må som du sier bare kreve at en barnelege ser på barnet ditt. De er jo så små, og kun det beste er godt nok! Håper det ordner seg.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...