Anonym med jente:)+ guttespire Skrevet 19. februar 2007 #1 Skrevet 19. februar 2007 Jenta mi er 5 og en halv måned. Skal jeg snart begynne på kopp i steden for tytteflaske?
ScaryMama Skrevet 19. februar 2007 #3 Skrevet 19. februar 2007 Babyen min har en tutekopp som er fra 3mnd. står det. Han er 3,5 mnd og syns det er gøy å drikke fra den. Holder den selv og greier, så flink he he!
♥ Snøblomst ♥ Skrevet 19. februar 2007 #4 Skrevet 19. februar 2007 Babyen har sugebehov lenger enn til 5 mnd alder. Dersom han koser seg med flasken synes jeg at han skal få lov til det. Hva med å tilby tutekopp innimellom slik at han lærer seg det etterhvert? Her er mini 11 mnd og liker fremdeles ikke tutekopp. Koser seg med flasken sin, på samme måte som brystbarn koser seg med puppen )
kozegutt 06 med februarspire:) Skrevet 19. februar 2007 #5 Skrevet 19. februar 2007 Her beg lillegutt når han var vell 6mnd, men han tok ikke flaske da....
ScaryMama Skrevet 19. februar 2007 #6 Skrevet 19. februar 2007 Bør legge til at han ammes da, får bare kopp med litt vann for moro skyld en gang i blant. Vet ikke hvordan det er hvis de skal utelukkende få kopp, men det står i hvertfall fra 3mnd. på koppen.
moo Skrevet 19. februar 2007 #7 Skrevet 19. februar 2007 Det kommer litt an på om du ammer, hvor mye, og ulike andre faktorer. Tar hun smokk? Sugebehovet er noe alle spedbarn har. Mine barn har ikke tatt flaske, så da jeg skulle begynne å gi litt vann utenom amming, begynte jeg rett på tutekopp. Og da var de vel alle 4-5 mnd tenker jeg. De fikset det fint, men det var bare noe "ekstra" på en måte. Helsesøster her jeg bor anbefaler at dersom man ikke har begynt med flaske innen 6 mnd, så kan man like gjerne begynne rett på tutekopp.
Kjerringhelvetet <3 Skrevet 19. februar 2007 #8 Skrevet 19. februar 2007 Du kan faktisk begynne å gi væske fra vanlig kopp også. Hvis vesla di ikke skulle få til tutekoppen, foreslår jeg i alle fall at du prøver det. Det er lettest med en kopp med tynne kanter på. Helst av plast slik at den kan bøyes litt.
Anonym med jente:)+ guttespire Skrevet 19. februar 2007 Forfatter #9 Skrevet 19. februar 2007 Hun bruker tytt, prøvde nettopp med tutkopp men det gikk ikke så bra:) Må nok bli vant me det. Får bare prøve litt til fremover. Takk for svar!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå