Gå til innhold

Spm. til dere som har babyer som strever litt med ammingen...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei!

Min skjønne gutt er nå 4 dager gammel. Han strever litt med å ta puppen med en gang og vi bruker litt tid på å få igang ammingen. Jeg ser at gutten vår har et suttebehov om kveldene, og lurer på når det er greit å begynne med smokk? Siden han strever litt med ammingen, er det da lurt å vente litt med smokken..?

Noen som har vært i en lignende situasjon?

Håper på svar

Videoannonse
Annonse
Skrevet

stort suttebehov på kvelden? har du lest den artikkelen om kveldsamming som ligger på babyverden.no?

Skrevet

Gratulerer med sønnen din!

Jeg vil anbefale deg å vente litt med smokken til du føler at han virkelig fikse ammeteknikken - det er ikke alle barn som blir "sugeforvirret" av smokk, men ikke godt å si om det vil gjelde barnet ditt eller ikke.

Om det er noen trøst, så pleier det å gå en uke eller to før ammingen går knirkefritt. Og hyppig amming om kvelden gjør underverk for å få opp produksjonen til det nivået akkurat barnet ditt trenger.

:)

Skrevet

jeg ventet litt over en uke før jeg gav datteren min smokken.. hun har aldri villet ha den eller flaske... så neste baby jeg får skal få smokken på sykehuset...

men nå hadde jeg ikke noe problemer med ammingen..hun tok tak med engang..og har egentlig hengt der siden..hehe... (9 mnd no...;) )

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...