♥2 små gull♥ Skrevet 19. februar 2007 #1 Skrevet 19. februar 2007 Meningen er jo at i de 6 ukene pappaen er hjemme så skal vi mammaer tilbake på jobb. Men MÅ vi det? Vet at jeg ikke får penger fra trygdekontoret eller lønn hvis jeg ikke jobber, men hvis vi har råd til at jeg ikke jobber de 6 ukene... sier regelverket at jeg SKAL jobbe de 6 ukene, eller er det frivillig?
♥ Mamma'n til Jørgen og Marius Skrevet 19. februar 2007 #2 Skrevet 19. februar 2007 Nei, du må ikke jobbe. Men dere kan ikke ha permisjon begge to samtidig, men tror du vet det. Du kan jo bruke ferien din, evt be om å få fri uten lønn. Her skal sambo ha permisjon når jeg starter ferie til sommeren, så vi får 4 uker sammen før jeg begynner å jobbe. Så har han de siste to ukene hjemme alene med lillegutt.
Gjest Skrevet 19. februar 2007 #3 Skrevet 19. februar 2007 Du må ikke jobbe i den perioden nei. Men hvis du har en jobb må du be om å få ferie da, eller søke om ulønnet permisjon. Kan jo ikke bare la være å møte opp på jobb. Jeg vil derimot absolutt anbefale deg å la far få ha disse ukene alene. Det er fars mulighet til å bli ordentlig kjent med barnet uten å ha mor hengende over seg. Ofte blir det til at vi kvinner skal fortelle far hvordan han skal gjøre ting, men i pappapermisjonen har far mulighet til å finne ut av alt selv. I tillegg til at de erfarer at det å være hjemme med små barn ikke er en ferie, men faktisk er endel jobb.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå