-Mariposa- Skrevet 19. februar 2007 #1 Skrevet 19. februar 2007 En god stund nå har jeg sagt til sambo at når pillebeholdningen tar slutt til høsten så har jeg ikke lyst til å gå til legen å få ny resept. Jeg trodde jo kanskje vi skulle starte prøvinga våren 2008 og ville slutte på pilla i forkant for å få dritten ut av kroppen. Men... nå har vi jo hatt en ikke så veldig oppløftende samtale der vi ble "enige" om at vi ikke skulle begynne å prøve før i 2010... (med "enige" så mener jeg at jeg synes det er alt for lenge til, mens han ikke engang er sikker på at han kommer til å være noe som helst mer klar om 2-3 år...). Jeg tør ikke ta opp temaet akkurat nå, men jeg tenker jo en del på det. Jeg hadde 3 pilleesker (9 mdn med piller) og i går tømte jeg den siste eska, dvs at jeg har 7 mdn med piller igjen. Jeg tok pillebrettet ut av eska og sa høyt: "en eske er tom, dette går fort unna!". He he. Jeg så at han hørte hva jeg sa men reagerte ikke noe særlig. Så hva gjør jeg? 7 mnd er jo lenge til, jeg håper jo han er kommet nærmere målet da, men sannsynligheten er jo liten. Jeg vil jo helst ikke gå på pilla i 3 år til! Men kondomer i 2,5 år virker heller ikke særlig forlokkende... *sukkestønn* fra Frøkna
*tybber* Skrevet 19. februar 2007 #2 Skrevet 19. februar 2007 Huff, skjønner deg godt jeg! Jeg hadde ihvertfall ikke orka kondomer i 2,5 år! Er han negativ til baby/ladycomp da? Da slipper du å dytte i deg masse hormoner, og han kan selv følge med på når det er sikre og usikre perioder!
-Mariposa- Skrevet 19. februar 2007 Forfatter #3 Skrevet 19. februar 2007 Jeg har tatt opp dette med å tempe/sjekke utflod og sånn. Jeg har kjøpt en bok på Amazon om dette, men den har ikke kommet ennå. Han virker temmelig tvilende til dette ja... Men kanskje han bare får stole på det eller bruke kondom, he he. Jeg er sååååå lei av hormoner i kroppen! Koster ikke en sånn ladykomp mye?
*tybber* Skrevet 19. februar 2007 #4 Skrevet 19. februar 2007 Jeg synes du kan si det til han ja. At enten får han stole på den, eller ha ansvar for prevansjon selv! (Jeg hadde ikke klart å si det, for jeg får såå dårlig samvittighet *haha*) Jo de koster masse, men får kjøpt brukt på finn.no og sånn. Bare kjøpe ny sånn tempe-greie! ;o)
-Mariposa- Skrevet 19. februar 2007 Forfatter #5 Skrevet 19. februar 2007 Ja, jeg får også dårlig samvittighet. Og jeg VEIT at han ikke er klar så da føler jeg at jeg presser ham. Vel, han skal på en lang ferie med familien i september. Jeg får ta opp temaet før han skal dra så får han noen uker å tenke på det. Imens så kanskje jeg slutter på pillen... Vanskelige greier dette her ja...
*tybber* Skrevet 19. februar 2007 #6 Skrevet 19. februar 2007 Ja det er nok lurt. Vi vil jo ikke presse disse menna våre heller, selvom vi aller helst vil ha baby NÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅ! *hihi*
-Mariposa- Skrevet 19. februar 2007 Forfatter #7 Skrevet 19. februar 2007 Jeg vil kanskje ikke ha baby NÅÅÅÅÅÅ, men SNAAAAAART! I alle fall innen jeg blir 30... min kjære er uansett IKKE typen til å bli noe mer klar hvis jeg maser, heller mindre klar (hvis det går ann å bli mindre klar enn han er nå...). Så jeg skal se om jeg klarer å holde kjeft om unger og bryllup de neste 7 månedene og se om det hjelper. Ikke at jeg tror jeg klarer å ikke ta opp temaet hele den tida, men jeg kan jo prøve å ikke krangle om det i alle fall.
*tybber* Skrevet 19. februar 2007 #8 Skrevet 19. februar 2007 Det hørtes ut som en god plan! ) Hjelper nok en del å ikke mase om det.. Er det disse mannfolka er lei av! All masingen vår! *hihi*
♥Tullerusk♥ Skrevet 19. februar 2007 #9 Skrevet 19. februar 2007 Ja, Det er omtrent sånn jeg har det nå det... I følge sambo så er ikke han klar før om 3 år akkurat... For da jobber jeg og vi har litt bedre økonomi... Sa til han at det er jo ikke sikkert han er klar om 3 år, hvis han ikke var klar nå..Å jo da det var han da...Dust.... Men jeg sluttet på pilla og lever i håpet... Nå har ikke vi sex så ofte men likevel, ikke noe jeg vil bruke i 2 år eller 2 1/2 år til...Da mener jeg kondomer da og piller....=o) Men tiden går fort da...For snart er det 1 år siden jeg tok opp temaet om baby til og er llitt spent på om det vil skje noe i den "riktige" veien eller på stedet hvil... Men tiden nærmer seg... Dessverre veldig saaagte...hehehe... Men den kommer...Bare å holde ut... Kanksje den kommer før og det er jo det vi håper på... *gooood klem til deg*
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå