Gå til innhold

Møte hans tyrkiske familie

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg skal mest sannsynlig besøke familien til min tyrkiske kjæreste for første gang om ikke så lenge. Noen av de skal jeg vel treffe her, og det er store muligheter for at vi skal en tur til Tyrkia i sommer for å besøke familien hans der, blant annet moren hans bor der og søskenene osv.

Hvilke skrevne og uskrevne regler må jeg være inneforstått med? Når jeg skal være sammen med familien hans og eventuelt treffe vennene hans der. Jeg vil ikke gjøre eller si noe som kan skape konflikt, jeg vil være forberedt. De er muslimer, jeg er katolikk. Jeg er troende og vant til at det er ulike regler i forskjellige religioner og kulturer.

Hva må jeg huske på hvis jeg drar med han dit? Hva bør jeg unngå, hva er viktig, hva er et must osv? Hjelp!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kommer også en del an på hvor i Tyrkia de kommer fra... Er en "liten" forskjell kan du si på f.eks. en tyrker fra Istanbul og en fra tjukkeste Konya...

Hva sier han selv da? Han må jo evt allerede ha erfaring med ting som du evt gjør eller sier som han selv reagerte på før han ble vant med deg? Vil jo være samme ting som f.eks. familien hans vil reagere på...

Trø forsiktig rent generelt, det er vel ikke så mye hva du MÅ gjøre/si - men heller å unngå ting som kan lage konflikt.. Kommer jo også an på hvor intimt forholdet deres er - og hvor mye de vet om den delen...

Uansett - lykke til :-)

Skrevet

Tusen takk for svar. Han kommer fra Konya-området..

Jeg er påpasselig i forholdet vårt her også da, på hva jeg sier og gjør. Hvis jeg gjør eller sier noe som ikke passer seg her, så husker jeg det til neste gang. Jeg har ikke så mye problemer med dette, da jeg kommer fra en religiøs familie selv (katolsk) så jeg endel om respekt mellom unge og eldre og menn og kvinner. Men jeg vil jo ikke gjøre noe for å risikere å oppføre meg respektløst. Tenk om jeg sier eller gjør noe som folk ser på som respektløst.. det vil jeg ikke at skal skje.

Vi har jo et intimt forhold, men jeg ville selvfølgelig ikke regne med at vi kom til å sove på samme rom hvis vi dro dit sammen, og at vi ikke ville vært spesielt intime mot hverandre mens andre var tilstede osv, men slik er det for meg når jeg er med min egen familie også..

Noe annet? help me please..

Skrevet

Vet ikke hva jeg skal si jeg. Kjenner lite til Konja området jeg da.

Men noen ting er jo å ikke krangle foran andre, ikke snakke og virke for opptatt av andre menn, ikke kyssing osv foran slekt og familie, ikke holde hender? Ikke miniskjørt og kort korte topper.

Det er så forskjellig fra familie til familie også.

Men det virker jo som du "kan" og er inneforstått med mye av det da.

Går nok bra skal du se.

Er han kurder?

Skrevet

Ikke folde hender? Hva mener du? Som i å folde hendene ved kristen bønn? Jeg hadde ikke gjort slikt foran dem uansett.. men var det det du mente? Ja, han er kurder.. Tusen takk for svar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...