Gå til innhold

Da kom lille Sindre endelig til verden!!! :-)


Baby4påvei-har kommet :-)

Anbefalte innlegg

Hei alle sammen.

 

Tirsdag 13 februar kl 18.46 kom lille Sindre til verden. To dager etter termin. Også jeg som trodde jeg skulle få så tidlig denne gangen.

Han var 4010 gram, 51 cm lang og hadde en hodeomkrets på 37 cm. :-)

Stor, fin og velskapt gutt. :-)

 

Jeg ble lagt inn på føde obs mandag den 12. Dette pga at jeg de tre tidligere svangerskapene mine hadde svangerskapsforgiftning. Legen ville derfor ikke at jeg skulle gå noe lenger over termin.

 

I 18 tia på mandag fikk jeg gele for å sette igang fødselen. Fikk da svake rier som varte hele natta, men ingenting mer skjedde. Gjorde bare at jeg sov dårlig... :-(

 

I 9.30 tia på tirsdag fikk jeg ny gele. Utover formiddagen kjente jeg noen tak. I 13tia ble de litt vondere. Kl 15.30 kom mannen min og da var riene så vonde at jeg ikke kunne sitte eller ligge. Bare stå og pese.

Vi fikk da en fødestue.Fikk lystgass med en gang. Jordmor kom og undersøkte meg der kl 16.Jordmor hadde med seg en jordmorstudent, noe jeg synes var helt greit. Vil gjerne at flere passer på meg og den lille. :-) Hadde da 2-3 cm åpning. Jeg trodde jo det var mer og så for meg en lang fødsel. Ble sikkert en liten valentinsgutt det her!!!!

 

Siden riene var så vonde bestilte jordmor epidural etter mitt ønske. Den ble satt ca kl 17. Var helt pyton å ligge å skyte rygg med rier. Da fikk jeg jo ikke til å supe lystgass heller...

 

Nå kom riene veldig tett. Hadde liksom trippelrier. Den første ria gikk liksom rett over i den andre og så den tredje, før den gikk helt over og jeg kunne puste litt. Var ca 45 min med slike rier, så sjekket jordmora meg igjen. Hadde da 6 cm åpning. Så gikk det plutselig fort. Riene forandret seg og jeg fikk pressetrang. Kjente at det var vondt ned mot skritte istedenfor mage og rygg. Jordmor sa jeg ikke hadde full åpning enda, men at jeg fikk lov å begynne å presse hvis jeg ville. Da var klokka litt over 18.

 

Så etter noe som virket som en evighet ( var vel 40 min ca) kjente jeg at nå kom han! Var tungt å presse de siste gangene, for riene var litt korte. Kjeftet litt gjorde jeg også. Men det fikk de bare tåle.:-) Ut kom en frisk, varm gutt. Og det var en enorm lettelse når han ble lagt på brystet mitt og alt var over. Fikk ikke en rift en gang.

 

Nå ligger han og sover. Han gjør stort sett bare det og spiser. Virker foreløpig veldig rolig. :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei!

Gratulerer med vel overstått:) Det hørtes ut som en flott fødsel!

Jeg går og venter ennå, tre dager igjen til termin. Håper virkelig tuppa vil ut snart;)

 

Klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...