Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Sønnen min begynner å bli litt rød på baken selv om jeg lar stumpen lufttørke etter hvert skift og bruker klut og vann til vasking. Det er tydelig at det er avføringen som gir ham utslett og ikke urin (pga plassering av utslettet), Jeg skifter hver gang han skal spise og ellers så snart jeg oppdager at han har avføring i bleia... Bruker dere andre som har gutter som barn som bæsjer mye stellesalve av noe slag eller er det andre ting som kan hjelpe? Gutten er forresten 2 uker nå.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

weleda eller babyline sinksalve er bra. Begge fins på apoteket. Hvis du er interessert kan du prøve tøybleier av og til, da slipper du å lufttørke stumpen.

Skrevet

Hei

inotyol salve fra Apoteket er veldig bra. Hvis han er VELDIG sår er krystallfiolett helt super også på apoteket.

Skrevet

Kanskje jeg skal prøve tøybleier litt da...jeg har jo faktisk liggende gasbleier, mangler bare sånn bukse til å ha utenpå :) Vil jo helst slippe salvegreier for både jeg og mannen min har div allergier og prøver derfor å begrense bruk av såper og salver mest mulig.

Skrevet

Mil lille gutt var også slik da han var helt ny. Prøvde Silulen men syntes ikke det hjalp så veldig. Så sa en av mine kollegaer (jobber på apotek) til meg at jeg måtte prøve Aselli sårsalve for den var helt fantastisk! Kjøpte og prøvde den og nå klarer vi oss ikke uten den! Den er faktisk HELT FANTASTISK!!!! Min var skikkelig sår, etter 3 dager med Aselli var han helt fin igjen! Anbefales på det sterkeste fra oss!!

Håper det ordner seg da.

Skrevet

Håper dette ikke blir tatt som kritikk av noen da! Vi er alle forskjellige, men jeg ville ikke brukt Inotyol på sår stump. Det er et tjærepreparat som i utgangspuktet er beregnet for væskende sår/utslett. Bare det faktum at det er et tjærepreparat er skummelt nok synes jeg.

Skrevet

Hvis du vil bruke tøybleier kan du kjøpe heller strikke ullbukse. Du finner mer info om tøyleier på tettinntil.com.

Gutten min bruker tøybleier i kombiansjon med papirbleier og han er omtrent aldri sår.

Skrevet

Jeg har liggende lanolinull og oppskrift på sånn bukse...har bare ikke fått strikket enda. Er jo litt styr med vasking, men vaske må jeg jo uansett. Tror jeg begynner med strikkingen med en gang jeg :)

Skrevet
:) Du kan kjøpe de ferdige også. Uansett, ta gjerne en titt på tettinntil.com. Der står det alt om tøybleier. Selv ble jeg faktisk overrasket over hvor enkle tøybleier er i bruk. Gutten har alltid brukt papirbleier når vi skal bort eller lignenede,men stort sett bruker han tøybleier.
Skrevet

enig med rødhette - prøv potetmel! Et vidundermiddel som bør finnes i ethvert hjem :)

et annet og like enkelt triks er å prøve å bytte bleiemerke... Eldstejenta hadde stygge utslett på stumpen, og vi fikk råd fra helsestasjonen om å skifte bleiemerke. Vi gikk fra libero til pampers, og ble kvitt utslettet :) Men jeg hadde ei venninne som gikk andre veien, gutten hennes fikk utlsett av pampers og ikke libero.

Skrevet

Enig med ka ping. Bytte bleiemerke altså. Da tassen kom hjem fra sykehuset ble han sår i rumpen. De brukte libero på sykehuset og hjemme hadde jeg pampers liggende. Måtte bytte tilbake til libero.

Lidl sine bleier er også supre sett i forhold til pris. Også er det mange som tåler de bleiene godt.

Smører også med babysalve mellom hvert skift. Bruker inotyol salve når jeg ser begynnende sårhet . Morsmelk kan også brukes ¨på bleieutslett, men det har jeg aldri prøvd.

Lykke til da!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...