Gå til innhold

Please hjelp meg dere som har barn fra 1-2 år...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg hører egentlig ikke til her, har ei tulle på bare 5,5 mnd.

Men det jeg trenger hjelp til er:

På babyshop har de nå halv pris på Troll parkdress. Denne koster jo over 1000 kr vanligvis ser jeg. Er det noe et barn på ca 1,5 år kan nytte godt av, eller er det først når de blir større sånne dresser er nødvendig?

Lurer også på eventuelt hvilken strl jeg skal kjøpe. Jenta ble født 29. august, så kanskje 86? Gjør vel kanskje ikke noe om det er litt stort...

Kjempetakknemlig for svar!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg kjøpte 86 i trollunge dressen. Den skal hun ha til høsten, hun er da 20 mnd. Den var megastor til henne nå og det hemmer bevegels veldig at dressen er for stor. Det fører til at barnet ikke liker å gå ut. Det skal sies at min jente er liten for alderen og hun kan ikke gå enda (16 mnd) og blir bare sint om jeg tar dressen på.

Skrevet

Hei!

Jeg har ei jenta født september-05. Hun har hatt reimadress denne vinteren. Angrer ikke på at jeg kjøpte en god dress til henne. De kan jo ikke si fra ordentlig selv, så det er greit å vite at hun har en varm dress som også er vanntett. Troll er jo også en bra dress.

Jeg ville kjøpt 86. (Det har jenta mi nå og den er iallefall stor nok!)

Skrevet

Tusen tusen takk for svar begge to!

Tror jeg kjøper en i strl 86, jenta mi har hele veien ligget helt øverst i lengdediagrammet.

Skrevet

Jenta mi har brukt denne dressen i hele høst og vinter, Troll str 86. Hun er født sensommeren 05. Jeg kjøpte også dressen for halve prisen (fjorårsmodellen).

Det er en kjempegod dress, og hun beveger seg godt i den.Det er bare å snøre den inn i livet, så sitter den bra. Og hun er aldri kald eller for varm etter noen timer ute. Jeg syns det er fint at dressen er såpass tynn som den er, for det gjør bevegeligheten bedre. Jeg liker veldig godt den ullfleece-dressen som er inni. Og på iskalde dager tar jeg på ekstra ulltøy under (både undertøy, tykkgenser og bukse i ull). Anbefaler dressen! :)

Skrevet

Hvis barnet ditt skal i barnehage har det definitivt bruk for dress! Og er jo kjekt å leike litt hjemme og..er ikke verst pris når det er halv pris da, men jeg har Reflex-dress til sønnen min, noe som kom like bra ut i test som Troll..og koster 500kr til ordinær pris..

Sønnen min er gjennomsnittlig i str og har str 80 i dress nå, født i midten av oktober. Den var litt stor i høst, men begynner å bli ganske passe nå men fortsatt ikke for liten så holder nok akkurat ut vinteren. Litt vanskelig det der med str..er ikke godt om det er for stort heller, hvertfall ikke når de krabber..også er jo vinteren lang så vanskelig med hensyn til str..kanskje hadde jeg gått for 86 ja..

Skrevet

.........tøtta mi er født prematur 31. oktober i -05, og bruker allerede _nå_ størrelse 86, og jeg vet ikke engang om de to dressene hun har holder ut denne sesongen engang....

Jeg ville ha enten ha kjøpt str 92 nå, og eventuelt kjøpt en dress til hvis ungen ikke vokser så fort, eller eventuelt kjøpt både str 86 og str 92.

Skrevet

jeg tror jeg hadde kjøpt i str 98 jeg, om jeg var deg...

Skrevet

Jenta mi på 18 mnd kunne ikke klart seg uten parkdress! Den brukes daglig. Jenta mi ble født i juli 2005 og har brukt str 86 i Trolldressen i hele vinter. Den passer bra fortsatt. Vi har en modell der man kan ta ut ulldressen, og da kan man bruke parkdressen uten ulldressen også når det ikke er så kaldt. Ulldressen kan også brukes for seg, under regntøy osv.

Jeg vet at de selger en Trolldress som heter Prinsessetroll på Baby Shop. På denne modellen er det ikke mulig å ta ut ulldressen, men den er enkel å få på og av. På Baby Shop på Karihaugen er det bare denne Trolldressen som er på salg. Jeg har selv kjøpt en sånn til jenta mi nå, med tanke på neste vinter. Men jeg er litt usikker på om det var lurt, siden hun da ikke kan bruke den høst og vinter, når det ikke er så kaldt. Har du sett den dressen med avtagbar ulldress på salg på Baby Shop? I så fall hvor? Hvis de har den på salg andre steder i Osloområdet, vil jeg nok bytte den jeg har kjøpt.

Skrevet

Ville bare si at de har hatt den andre trolldressen også på salg på babyshop (var på karihaugen til og med) men jeg var for treig med å bestemme meg, så de ble solgt ut:(. Nå virker det som om det er tomt overalt. Utenom prins-og prinsessetrolldressene. De var visst ikke så populære som de andre.

Skrevet

Et barn på 1 og 1/2 som av og til leker ute trenger en god dress. 86 høres passe ut. Har hatt troll til eldstejenta nå, men kommer ikke til å velge dette igjen. Synes det er noe herk at foret vrenges ut hver gang jeg tar av dressen. Hvis foret er avtagbart bør det enten være mindre friksjon enn det er i fleece eller ha bedre feste-ordninger enn det Troll har. Men det blir jo litt smak og behag.

Skrevet

Jeg ville valgt 86, ja... Gutten min er 1 1/2 år og bruker 86 i Reimadressen...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...