Anonym bruker Skrevet 19. februar 2007 #1 Skrevet 19. februar 2007 Skal begynne å jobbe når snuppa er 8 mnd. Pappa skal da være hjemme i 2 mnd med henne. Jeg har rett på 2 timer til amming med lønn pr. dag (jobber i kommunen). Har da selvfølgelig tenkt til å benytte meg av det. Er det noen som har erfaringer? Hvordan bruke de 2 timene mest mulig fornuftig? Tror kanskje jeg vil ta de ut mitt på dagen? Evnt. noe av det og heller slutte litt tidligere?
Omr Skrevet 19. februar 2007 #2 Skrevet 19. februar 2007 jeg har tenkt det samme, men vil ta ut ved å begynne en time senere, og slutte en time tidligere - hvis det går an...
Labbetøs Skrevet 19. februar 2007 #3 Skrevet 19. februar 2007 Har ikke erfaring med dette selv, men har en venninne som gjorde det. Hun endte opp med sterk missnøye fra kollegaer og arbeidsgiver. Årsaken er at pausene er ment til amming, og da mente de hun skule bruke de til det. Dermed måtte hun ta en pause kl halv elve og en kl to, og mannen måtte komme med ungen på jobb til henne. Arbeidsgiver mente at dersom hun hadde behov for ammefri så var det fordi hun ammet såpass ofte enda at ungen ikke klarte seg gjennom arbeidsdagen. Skulle hun ta en time på starten og en på slutten så klarte jo ungen seg seks-sju timer uten mat, så da holdt det jo med en pause midt på dagen. Kjip arbeidsgiver da...
Sivalur Skrevet 19. februar 2007 #4 Skrevet 19. februar 2007 Høres ut som en kjip arbeidsgiver ja. Men likevel bra at hun fikk to timer fri med lønn. Hos oss er det en halvtime - uten lønn. Så jeg har tenkt å droppe det. Skal også begynne å jobbe når småen er 8 mnd. Har tenkt å amme om morgenen, pumpe i lunsjen (tar bare 5 da, lett å pumpe heldigvis), og amme ettermiddag og kveld. Så blir det fast føde og utpumpet melk på flaske på dagtid. Har en venninne som jobber i staten eller kommunen eller noe. Hun begynte en time senere og gikk en time tidligere. Har ikke sagt noe om at arbeidsgiver eller kollegaer klaget på det. Så hun hadde det digg en periode. Forøvrig skal jo de to timene brukes til det som du trenger for å få til å amme. Enten det er å pumpe eller å amme.
petiteM's Skrevet 19. februar 2007 #5 Skrevet 19. februar 2007 Jeg begynte å jobbe da vesla var ca 8mnd, mens pappaen skal være hjemme til hun er 1 år. Har heldigvis en fleksibel jobb, og kan arbeide endel hjemme. Har gjort det sånn at jeg ammer før jeg drar hjemmefra (ca 9), og så når jeg kommer hjem igjen (ca 15). Til lunsj får tulla pumpemelk som jeg gjerne har pumpet samme morning eller kvelden før. Orker ikke stresse med pumping på dagen selv (har rett og slett ikke lyst til å låse meg inne på fremmede toaletter), men har like mye melk som tidligere. Nå er vesla 9,5mnd og begynner også å miste litt interesse for pupp på dagtid. Tror det er helt vanlig, så det er ikke sikkert du må styre så lenge med ammefri fra jobben. Jeg ville hvertfall satset på å ta en time før, og en etter arbeidet.
storesøster og lillebror Skrevet 20. februar 2007 #6 Skrevet 20. februar 2007 Jeg skal starte i jobb igjen etter påske. Jeg og pappaen har delt permisjonen i to mellom oss. Jobber som lærer og snakket m rektor her om dagen. La fram ønske om å få starte senere på morgenen og gå hjem tidligere. Er veldig spent på hvordan d går, men gleder meg til å begynne på jobb igjen. Går fort til d blir sommer og skolefri og da skal vi kose oss hjemme alle tre:)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå