Gå til innhold

Kombinasjon amming / jobb

Anbefalte innlegg

Skrevet

Skal begynne å jobbe når snuppa er 8 mnd. Pappa skal da være hjemme i 2 mnd med henne. Jeg har rett på 2 timer til amming med lønn pr. dag (jobber i kommunen). Har da selvfølgelig tenkt til å benytte meg av det. Er det noen som har erfaringer? Hvordan bruke de 2 timene mest mulig fornuftig? Tror kanskje jeg vil ta de ut mitt på dagen? Evnt. noe av det og heller slutte litt tidligere?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg begynte å jobbe da hun var sju måneder, og dro hjem i lunsjen. Ble mye stress, for det skulle passe med hennes søvn, måltider og eventuelt turer hun og pappan dro på. Men for meg ble det det beste, for da slapp jeg å pumpe. Gikk jo bort litt tid i kjøring, men det var det verdt.

For pappan var det nesten bedre de dagene jeg kom hjem tidligere, for da slapp han at dagen ble stykket opp, og han ble mye friere. Men vi valgte alikevel lunsjløsningen når det gikk. Og det gjorde det som regel. Men det er jo en smakssak. Du får prøve ut hva som fungerer best for deg, og lykke til.

Skrevet

Jeg jobbet fra 09 - 14.30 - perfekt for meg - fortsatte til han var 15 mnd. Fungerte kjempefint. Om det passer er det lurt å amme i starten på barnehageperioden også - styrker immunsystem, letter overgang + dagene blir kortere!

Skrevet

I kommunen der jeg jobber, har jeg rett på 1 time ammefri. Snuppa mi er straks to år, og jeg benytter meg av ammefri ennå. Jeg jobber turnus, så jeg drar hjem midt i vakten for å amme. Bor et stykke unna, så endel tid går med til kjøring. Men det er det verdt. Med eldstesnuppa hadde jeg ammefri til hun var tre år. Men den gangen jobbet jeg i privat næring, og hadde ammefri uten lønn.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...