Gå til innhold

Greit å bære tung storebror når man er gravid?

Anbefalte innlegg

Skrevet

hei! jeg er 22 uker gravid og magen begynner å bli stooor. vi har en sønn fra før som er straks 2 år og tung som bly! han krever at jeg bærer han innimellom, men det er skikkelig tungt. jeg skjønner jo at det ikke er så lurt for ryggen min, men er det farlig for den gravide magen?? jeg må jo ta skikkelig i med magemusklene når jeg løfter han...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det går nok bra, har selv to barn som krever at jeg løfter elelr bærer på dem av og til og kroppen er jo vandt med det. Eldstemann på snart 4,5 år er veldig stor for alderen og veier vel over 23 kg, så ham løfter jeg bare i nødsfall, men minsten på snart 2,5 år og ca 13 kg må jeg jo nesten bære litt på av og til. Merker det er tungt, men det er jo ikke hans feil at jeg skal ha baby, så jeg føler ikke at jeg kan slutte å løfte og bære på ham "bare" av den grunn. Unngår jo det mest mulig da og oppmuntrer ham til å gå mest mulig selv, men noen ganger må han bare bæres litt, han er jo fortsatt liten :-)

Skrevet

Har selv en plugg på 2,5 år på 17-18 kg, og prøver å redusere bæringen til ett minimum; opp i vogn, ut av seng og opp for en kos ett par ganger daglig ;-)

Det skal ikke være noe problem å løfte, med mindre du har noen potensielle komplikasjoner som dårlig feste livmor e.l, -Jeg har fortalt poden at mamma ikke kan løfte, fordi babyen (hans!) begynner å bli tung i magen min, og det godtar han. Kjenner at kroppen at bæring over tid er ubehagelig, så det dropper jeg. Det er vel det generelle tipset; lytt til kroppen din!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...