Gå til innhold

Er jeg egoistisk nå?Bare vil høre deres synspunkter..

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg og samboeren venter vårt 1 barn nå til helgen. Det er mitt 1,men han har 3 fra ett tidligere ekteskap.Vi har de annenhver helg fra torsdag til mandag.

Det som er det kjipe,er at det er vår helg til helgen. (Er jo ikke sikkert at jeg føder før etter helgen) Vi har prøvd å få bytte helg med barnas mor,men hun gjør alt for å være vrang så det gikk ikke.

Mammen min har sagt at hun kan passe de mens jeg er på sykehuset,men jeg synes jo litt synd på både henne og de,for det kan jo vare en stund.

Men jeg har altså ikke lyst til at de skal komme til oss samme dagen som jeg og babyen kommer hjem fra sykehuset. Har liksom lyst til at jeg og samboeren skal få roet oss sammen med den lille ihvertfall 1 dag. Når jeg sier dette til samboeren min blir han sur og jeg føler meg som verdens største egoist! Synes dere jeg er egoistisk?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Synes ikke du er egoistisk. Hva med et kompromiss? Dere tar barna til helgen (kun 5 % føder på termindato...) og de kommer ikke til dere før et par dager etter at du kommer hjem fra sykehuset? Får dere til det?

Skrevet

Nei det synes jeg ikke du er. Det er ditt første barn, som du gjerne vil bruke litt tid på å bli kjent med. Og å få en dag hjemme for dere selv første dagen synes ikke jeg er så mye å be om. Det kan jo hende du trenger litt tid på å hente deg inn. Nå vet jo ikke jeg hvor gamle stebarna dine er, men å ha 3 andre barn springende rundt kan nok være litt av en prøvelse.

Skrevet

Nei helsikken heller:| Du er no ikke egoistisk av den grunn.. siden han har barn fra før av, så burde no han forstå at du er sliten og trøtt og vil bli kjent med nurke ditt sammen med han alene, uten 3 unger til rundt dere!! Du er nok sliten no og, og det blir nok verre.. syns du skulle kreve at dere får denne helgen alene, hvis babyen din kommer..

Skrevet

Vel.. Du ønsker vår mening, jeg syns du er egoistisk ja...

Hadde eg vært deg, så ville eg latt barna komme samme dag.

Mannen din får ta seg av sine unger mens du får fokusere deg på den lille. OG når alt er på plass, så er dere tilbake til hverdagen..

Syns det er bare kos med barn på helge-besøk....

(tors-mand for deres del)

Skrevet

Jeg har aldri vært i din situasjon, men jeg kan godt forstå at du har lyst til å være alene litt med babyen. Men..... jeg har på følelsen at hvis du bytter helgen så kommer nok ikke fødselen til å skje med termin. Sjansen for at fødselen skjer på termin, hvis dere har fått klart å bytte helg er jo igrunnen minimale. Går det ikke ann at dere har ungene nå til helgen, skjer fødselen, så skjer den, men det er ikke sikkert at ungen vil være der når du kommer hjem fra sykehuset. Da er kanskje helgen over. Håper dette hjalp litt!!???

Skrevet

Sett ned foten å si at dette er nytt for deg og at du vil ha tid til den lille familien først, så kommer de store å får glede seg når alt er fallt litt på plass!

Jeg hadde to fra før når jeg og min nåværende mann fikk førstemann. Så det som kjempeviktig at vi tre fikk roet oss før de store kom.

Ikke la andre ødelegge den første viktige tiden! Om mammaen din vil hjelpe så la henne det, men helst burde vel barnas mor tenke seg litt om......

Lykke til med fødselen.

Skrevet

Jeg er ikke i samme situasjon, men jeg jeg vil gjerne si hva jeg föler naar jeg leser dette ..

Jeg syns det er helt naturlig at du har behov far aa vaere alene med det förste barnet DERES naar du kommer hjem fra sykehuset. At ex'n til samboer'n din ikke forstaar dette og setter seg paa vranga syns jeg er en veldig daarlig forstaaelse, og det at samboern din ikke stiller opp og sier ifra til henne syns jeg er trist.

Om han syns det er vanskelig aa finne en lösning med ex's sin, saa snakk med foreldrene hans eller hennes .. kanskje de ogsaa kan stille opp?

Lykke til :)

Skrevet

dette blir en litt annerledes situasjon da...han har disse 3 barne fra tidligere og oensker selfoelgelig at de skal vaere en del av all spenningen det er aa faa babyen hjem+++ Du hadde vell oensket aa ha barna der om det var dine barn, proev aa se det fra hans vinkel ogsaa. Men paa den annen side kan 3 barn vaere veldig mye og jeg skjoenner kjempegodt at du er skeptisk. Men det er viktigst at dere 2 snakker om det og framlegger begge sider og deretter finner en loeysing som dere begge kan vaere fornoeyde med. Dette er nok tiden for aa moetes litt paa hallveien syns jeg, siden det er hans barn det er snakk om.

Skrevet

Takk for svar jenter:) Ungene hans er 5,8 og 11 og kan være rimelig krevende til tider,selv om de er snille barn altså.

Vil bare ha litt tid til oss 3. Som jeg sier til samboeren er at jeg jeg er jo klar over at de er i familien,men blir litt eget med mitt 1 barn. Er litt av ei hormonbombe nå på slutten,og er ikke noe koselig for barna hvis jeg skal være sliten,trøtt og sur når de er der.

Men som sagt får vi ikke byttet helg med moren deres,og jeg synes ikke jeg kan forlange at de skal være rundt omkring hos alle i familien heller. Også blir det krangling med samboeren,og det er jo det siste jeg trenger nå føler jeg.

Skrevet

Jeg vil veldig gjerne ha de på besøk på sykehuset og noen timer når vi er hjemme også,men kunne gjerne tenkt meg litt tid alene for å roe seg med babyen og samboeren min. Men får vel nesten regne med å gå over termin som mange 1gangs fødende gjør:) Nå skal ikke jeg erte på meg noen biologiske mødre her,men hun her er ett eksemplar for seg selv. Vi skal alltid stille opp når de er hos henne,for hun bor ikke sammen med kjæresten sin og vi er to mener hun. Men hvis vi ber henne om noe,da blir det ett helvete hvis vi ikke stiller opp.

Samboeren min har prøvd i mange år å snakke med henne om slikt,men hun blir bare verre og verre.

Foreldrene til samboeren min bor så langt unna,så de får ikke stilt opp slik:)

HI

Skrevet

Fårstår både deg, og samboeren din..

Synes ikke at 1-2dager alene er så mye å kreve.. Du kan jo forelså dette for moren til barna hans, og si at hvis hun gjør denne tjenesten for dere, så kan dere gjøre d samme for hun når hun eventuelt trenger litt fred og ro:)

Skrevet

nei hallo........... Du er ike egoistisk i det hele tatt! Mora til samboeren din sine barn OG samboeren din burde ordnet dette med tanke på deg og barnet som skal komme..Du burde ikke måtte være den som må mase for å fikse dette... IKKE HA DÅRLIG SAMVITTIGHET!! Jeg synes at det er vanlig folkevett å ta hensn til slikt!

Skrevet

vel...har man barn så har man barn. hva om dere hadde hatt sammen fra før av? da ville barnet/barna vært der uansett..

det er ikke sikkert at bio mor prøver å være vrang,hun kan jo ikke sette sitt liv til side fordi du skal føde. hadde du gjort det for henne?

Skrevet

synes ikke du er egosistisk i det hele tatt.

vi er i samme situasjon, bare han har 1 barn og ikke 3..... vi har vært så heldige at moren har forstått at det vil bli veldig slitsomt for meg om gutten er her på overnatting første dagen vi kommer hjem fra klinikken, så hun har sagt at da skal hun selvsagt ha han for oss. vi har til gjengjeld hatt ham mye ekstra de siste ukene, for å "myke" henne opp litt (og selvføgelig fordi vi har hatt lyst). samboer har kjempeforståelse for dette. håper det ordner seg for deg. du kan jo si til samboeren din at det er bare så dere får første natten sammen bare dere tre, (håper han forstår det) og så kan dere heller ha hans barn en ekstra dag eller noe i nærmeste framtid etter fødselen.

vi skal selv ha gutten hos oss alle planlagte dager, men får levere han hos moren hvis fødselen skulle sette i gang når han er her hos oss. hadde ikke hun gått med på det hadde vi nok måtte alliert oss med mine foreldre (hans bor i utlandet) eller min/ hans søster. så om ikke eksen hans går med på en slik løsning, hadde jeg hvis jeg var deg tatt i mot tilbudet fra din mor. det er jo tross allt bare en natt det er snakk om.

uansett. lykke til:)

Skrevet

Jeg er enig med dem over her som sier at det er tross alt barna til pappan. Om det hadde vært dine barn fra tidligere hadde de sannsynligvis vært der!!!

Hva med å snakke med sambo om det, og si at de kan være der de dagene de skal uavhengig av fødsel/hjemkomst eller ikke, men at han tar dem med ut på noe hver dag eller gjør noe annet slik at du får slappet av og får den lille ekstra tiden på å komme deg og bli kjent med babyen alene.

Det kan faktisk være at stebarna blir lei seg hvis de ikke får komme bare pga at du vil være i fred noen dager. jeg har selv opplevt mye urettferdighet fordi jeg hadde stesøsken som fikk mer oppmerksomhet ++ enn meg og min søster... De ble/blir behandlet mye "bedre" enn oss... bare fordi vi ikke bodde hos faren vår, det gjorde de.

Skrevet

Termin betyr ikke nødvendigvis fødsel, og mamman din har jo lovt å stille opp i så fall, så jeg skjønner ikke helt problemet...

Skrevet

hei kan bare snakke for meg selv. men her er det litt omvendt. jeg har ei datter på ni år fra før og hadde min nåværende mann sagt at han ville hun skulle være borte for han ville ha meg å vårt barn alene for å bli kjent ville jeg bli veldig såret.. så forstår mannen din litt. men klart jeg skjønner at du er sliten og lei. men mannen din får være flink å aktivisere barna litt så du får hvilt deg litt. det går så mye bedre etter du har kommet hjem så tror ikke du tenker på det i det hele tatt da... babyen sover nesten hele tiden også =) men du må ha lykke til hvertfall

Skrevet

Du er slettes ikke egoistisk! Klart det beste er om dere kan få noen dager på å bli kjent dere 3 før de andre barna kommer. Hva med å la hans barn hilse på dere på sykehuset slik at det får møte sitt nye søsken så kan det heller gå noen dager til de kommer til dere?

Samboeren min har også barn fra før. Jeg vil gjerne at han skal komme og hilse på babyen på sykehuset men ønsker å få noen dager hjemme alene før vi har han igjen. Det synes jeg er helt naturlig. Vi hadde han mye ekstra når moren til min stesønn fikk flere barn og forventer at hun gjør det samme for oss.

Lykke til!

Skrevet

Syns ikke du er egoistisk, men jeg ville bare bitt det i meg og hatt barna i helga.

Regner med at samboeren din har slitt ganske mye med henne før, så han orker ikke problemet nå.

Det er nok viktig for han at de andre barna ikke blir tilsidesatt til tross for den lille.

Hvis du får feks på fredag (min termin....he,he) blir du 3 dager minst som oftest på sjukehuset, og da har de reist hjem til moren. Skjer det noe i helgen kan du jo benytte deg av moren din sitt tilbud om å passe dem, noe jeg syns var sporty gjort av henne. Dette kan være en kjempefin anledning for henne å bli kjent med dem og få et annet forhold til dem. Kan også være godt for dem.

Skjer det ikke noe i helgen kan jo samboeren din ta dem med seg ut av huset og finne på noe mens du får slappe av litt.

Tenker slik at hvis dere bytter helg har dere bare forskjøvet det mer, da vil dere ha barna 3 helger på rad når dere kanskje vil ha ei helg alene med den lille.

Samboeren din kan også hente dem for noen timer en kveld hvis de har veldig lyst å se babyen når den har kommet til verden og de ikke er hos dere.

Kommer babyen imorra og du kommer hjem til helgen kan det være tøffere for deg, men da får samboeren din og kanskje moren din samarbeide godt slik at du får ro sammen med den lille selv om dere har dem.

Håper det løser seg til det beste for dere og lykke til med fødselen.

mvh

Skrevet

Jeg skjønner dere begge.

Men om du føder i løpet av helgen kan du jo bare holde deg på sykehuset til de er hjemme hos sin mamma igjen.

Din samboer er jo pappa til disse 3, og er like glade i dem som du er i din kommende baby. Skjønner godt at han blir sur om du mener de ikke skal komme fordi dere får et nytt barn.

Det blir å markere tydelig forskjellen mellom deres felles barn og hans 3. For han er det ingen forskjell.

Jeg hadde nok aldri engang nevnt for min samboer at jeg ikke ønsket hans barn i forbindelse med fødsel. Din mor stiller jo opp, kanskje hans familie stiller opp også? Ellers er de jo ganske store....

lykke til uansett

Skrevet

Ja, jeg synes du er egoistisk. Blir jo bare dumt å bytte helg pga termin, babyen kanlike gjerne komme neste helg... og du har jo en løsning på det hvis det skulle skje til helgen.

Synes det er kjempeviktig at bonusbarna dine får være en del av familien. Vi har en fra før sammen, og noe av det jeg er mest spent på er hvordan storebroren tar dette, gleder meg til at vi skal være en familie på fire. Dette føler sikkert mannen din på også. Babyen får jeg alenetid med på barsel. Synes det er bra at mannen din står i mot hormonene dine for barna sin skyld, det betyr bare at ditt barn har en flott far! :-)

Bare be ham om være ekstra oppmerksom på om du blir full i barseltårer, da kan han kanskje ta med de store ut en tur eller finne på noe som de kan aktiviseres med.

Skrevet

Æ skjønne dæ vældi godt, e nemlig i samme situasjon æ å. Men min samboar har bære en då, som e her ainnakvær hælg + litt tell når d passe. Mora hannes e å vrang (d e bære fornavnet). Æ har jo termin rett før påske, så sjansan e jo stor at æ får ongen i påska, men d veit man jo aldri då.... å då e d skolefri, å samboarn min sin onge ska nok være her halve påska. Æ kunne å, som du, tenkt mæ at kun æ å samboarn fikk dele den første tia me ongen våres, d her e jo min første, å æ vil d ska være spesielt, der vi 3 kan slappe av å være ilag, aleina... høres sekkert vældi egoistisk ut, men sånn føle æ d her å no. Men som me dæ, å mæ, så kan jo ongen din komme helga ætte, når dokker egentli hadde "frihelg", så d e jo ikkje bære bære...

Skrevet

Nå har jeg ikke lest de andre svarene du har fått, kun ditt innlegg... Men, jeg syns du er egoistisk.. De tre barna til din samboer er like mye hans barn som det han får med deg, og han er like glad i dem alle, søsken må få hilse på hverandre mener jeg.

Når pappaen til sønnen min fikk barn hentet han sønnen min med en gang - stolt som en hane - slik at han fikk hilse på sin søster. Jeg fikk hjem en meget stolt og lykkelig sønn etter beøket.

Nei, så så egoistisk ville jeg ikke vært... du har valgt mannen din, da følger det med 3 barn, som skal være fullverdig søsken.

Jeg venter selv en nå - denne uken :) Men, min sambo har ikke barn fra før... hadde han foreslått at min sønn skulle reist bort disse dagene så vi "den nye familien" kunne være alene ville jeg blitt rasende. Min sønn skal være først på sykehuset å hilse på.

Lykke til.

Skrevet

Jeg syns ikke du er egoistisk, bare så det er sagt. Men i denne situasjonen ser det jo ut til at det rett og slett blir litt praktisk vanskelig å få det til på anna måte enn at de er hos dere? Særlig fordi dete r jo vanskelig å planlegge at fødselen skjer akkurat denne helga?..

Syns det er mange fine innspill her, bla. at du vil jo, HVIS du føder på termin, kunne være på føden noen dager, og da er det jo ikke noe problem? Og føder du etter termin er det heller ikke noe problem. Jeg skjønner at det ikke er lett, men jeg tror jeg ville prøvd å ikke tenke så mye på det, for det er jo gode sjanser for at det ikke blir noe problem uansett?

Alternativet er jo muligens en kjempekrangel med enten samboer eller x-dame, og det kan vel fort gå utover de andre ungene? Det er jo ikke deres skyld at mora er vanskelig.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...