Gå til innhold

Tar de SÅ ofte feil???

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg fikk vite at jeg venter jente på ultralyd, var da i uke 18 og jordmor virket sikker syns jeg.

Jeg spurte om hun kunne ta feil, og til det svarte hun at om dette var en gutt så var han iallefall veldig dårlig utstyrt :-)

Saken er at jeg har to gutter fra før og skal snart flytte. Jeg ønsker da å kvitte meg med en del gutteklær før flyttingen, og jeg har SÅ lysst å kjøpe litt rosa. Kan jeg ta denne sjansen syns dere?

Alle sier jo at de kan ta feil og at jeg må ta det med en klype salt, men er det egentlig så ofte de tar feil når de virker så sikre?

De bør vel si om de er usikre?

Takker for svar!!!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Tror ikke de tar så ofte feil!!

Du kan jo kvitte deg m klær og så kjøpe litt nytt uansett? Du får jo sikkert en del gaver uansett og så finnes det jo mye billig og fint :-)

Lykke til!

Skrevet

jeg har fått vite at jeg venter en gutt på UL og jeg stoler på dette... han var veldig sikker, men ikke 100% som han sa, mer 95%...

det høres ut for meg at jordmoren du var hos var veldig sikker... så jeg hadde stolt på henne...

Skrevet

Jeg kjenner veldig, veldig mange med barn, både på "ordentlig" og som jeg har blitt kjent med her inne. Og de aller fleste har vist om kjønn på forhånd og kun 2 av de jeg kjenenr til har opplevd at UL viste feil og i begge tilfellene var det også slike tilfeller hvor jordmor hadde sagt at hun ikke var helt sikker fordi babyen lå i litt feil vinkel.

Skrevet

Jeg fikk høre akkurat det samme når jeg var på ul også! Jeg spurte om hun kunne se hva det var, og hun spurte oss om vi var sikre på om vi vile vite det. Ja, svarte vi. Så titta hun etter da.. og fikk et ganske tydelig bilde rett på kjønnsorganet, og hun forklarte meg hva hun så. Streker, kjønnslepper etc. Så sa hun at hun var ganske så sikker på at dette var en jente, og at om det var en gutt så var han veldig dårlig utstyrt...! Var forøvrig på Riksen.. Håper hun har rett da. Har liksom vendt meg til tanken på at det er ei lita jente jeg nå. Men har ikke turt å kjøpe noe rosa klær ennå... har sydd et rosa lappeteppe da.. :)

Skrevet

De kan ta feil ja, men hvor ofte det egentlig skjer det vet jeg ikke. Ville tatt det litt rolig jeg da!!!

Skrevet

Jeg fikk også vite at jeg venter jente da jeg var på ultralyd 18+0. Så det selv også. Har to gutter fra før og kun gjemt de nøytrale klærne.

Stoler veldig på at det stemmer, så har allerede handlet rosa;-))

Skrevet

Ja, jeg tror nok de sier det om de ikke er sikre. Kommer jo litt an på hva en har sett selv også. Vi var på ul i går og fikk tydelig se at det er en liten jente i magen min. Jm viste oss kjønnsleppene flere ganger og fra forskjellige vinkler. Da vi var på ul da vi ventet gutten vår var det også veldig tydelig at det var en gutt inni der - så tydelig pungen og tissefanten:o) Tror nok jeg hadde tatt det med en klype salt om jm bare hadde sagt at det var en jente pga at hun ikke så en guttetiss...men ikke når hun viste oss kjønnsleppene som hun gjorde. Lillesnuppa skrevet til og med skikkelig for oss, så hun ville vel vise seg fram, he he:o)

Skrevet

jeg kjenner til veldig mange tilfeller der jordmor har vært sååå sikkrt på at det blir han også er det egentlig ei jente..og motsatt...

ville ikkje kjøpt så mange rosa klær selv om de sier at de er sikker..=)

Skrevet

Vi var på UL i går, og jordmor mente det var jente. Prøvde lissom å vise oss noen streker som hun mente var skamlepper, men jeg skjønner ikke hva hun mente jeg. Så ingen "tut" uansett. Passet ikke med navnevalgene våre at det blir en jente. Så nå sitter vi her og klør oss i huet. Nå hater jeg rosa, så kommer utelukkende til å kjøpe rødt og andre farger jeg liker. Ellers gir jeg egentlig litt beng i farger på klær. Bare det IKKE er rosa:)!

Skrevet

Jeg tror ikke det er SAAA ofte de tar feil. Hvis dere er veldig nyskjerrige kan dere jo betale for en ekstra ultralyd. Vi hadde tidlig UL i uke 14, og da mente sonografen nesten helt sikkert at det var ei jente. Skal ha ordinaer UL 1. mars, og hvis den ogsaa viser jente kommer vi til aa begynne aa handle inn jenteting. Men de store tingene kjoeper vi kjoennsnoeytralt--uansett kan det jo hende vi faar gutt neste gang og da blir det dumt med jentete vogn! Vi faar ha et guttenavn i bakhaand, og viser det seg aa vaere gutt faar vi oss heller en god latter...og maa handle inn mye paa nytt. :-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...