Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

For litt siden oppdaget jeg en klump i brystet. selv om det kjennes ut som jeg har en i andre puppen også, er det veldig ømt og kan være vondt lenge etter at jeg har kjent på den. Det kan jo være en liten brystbetennelse eller noe, siden jeg ammer.

noen som har opplevd det samme, og har vært hos lege?

Tror jeg uansett må komme meg til legen.

Takk for alle svar=)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kan ikke være tette melkeganger?

Jeg hadde det slik, og hos meg hjalp det å massere med den ene hånden der, samtidig som jeg håndmelket med andre hånden. På et par dager var det borte.

Skrevet

Ganske sikkert tette melkeganger. Da jeg hadde det, hjalp det hverken med massering eller varme omslag. Jo mer jeg masserte, jo ømmere ble det. Siden jeg følte meg pigg ellers, ga jeg det litt tid. Etter to uker var klumpen borte.

Viktig å tømme denne puppen helt. Starte med dette brystet hver gang, og heller pumpe det andre dersom du får spreng i det.

Får du feber, bør du gå til lege. Da har det trolig blitt brystbetennelse.

Skrevet

Tette melkeganger kan gi brystbetennelse. Det er kjempeviktig at du tømmer brystet helt. Hvis du ikke får til å tømme det kan du prøve å pumpe under en varm dusj, da hender det at det går lettere. SOm et tillegg til rødhettes råd: ikke masser når du ikke tømmer samtidig, det kan gjøre vondt værre. Går det ikke vekk i løpet av dagen/morgendagen bør du gå til legen og få hjelp så du slipper betennelse.

Skrevet

Hei!

Akkurat det samme som meg, selv om hos meg var det bare i det ene brystet.

Jeg gikk til legen som ikke var helt sikker på hva det var og henviste meg til brystsenteret på Ullevål.

Der tok jeg først mammografi (gjorde ikke vondt selv om jeg ammer), deretter ultralyd og til slutt en celle/vevsprøve.

MEN da patologen stakk nålen inn i kulen fortalte hun at det kom en del melk ut (!!), og kulen ble flatet ut. Flere leger ble tilkalt og ny ultralyd ble foretatt. Konklusjonen ble vel at det var en melkegang son ikke ble godt nok drenert da den lå på undersiden av brystet og melken måtte gå i "oppoverbakke" og en "sving" for å komme ut. Da det ikke skjedde ble det en utposning der i form av en kul.

Venter fortsatt på celleprøvene for å være 100 % sikker, uansett er jeg glad jeg fikk sjekket det opp, siden man blir så utrolig redd for kreft.

Lykke til og bestill time hos legen med en gang, da føler du deg lettere til sinns allerede.-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...