Gå til innhold

fordeler med gutter?Andre med to, tre gutter?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei,

har to gutter fra før og denne gangen (og forrige) drømte jeg sånn om å få ei jente. Fikk nettopp på ultralyden vite at det ikke var noen tvil --gutt nr.tre er på vei. Det er ikke ment som noe klageinnlegg, det her. Men det er nok bare å innse at det aldri blir noen jente på meg, hvis ikke et barnebarn om 20 år....Det er en nedtur, skal innrømme det. Men selvfølgelig var jeg glad for at alt så normalt og friskt ut, og selvfølgelig glad for at jeg ble gravid igjen. Jeg prøver nå å jobbe litt med meg selv og se fordeler med å ha bare gutter: trenger ikke kjøpe noe særlig nye klær, ikke være så redd for dem når de er ute på fest (som for jenter), de har kanskje "lettere" konflikter enn jenter...Er det noen som kommer på flere fordeler med bare å ha gutter?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har to gutter - og fikk jente. Har aldri hatt et sterkt ønske om spesielle kjønn - så det ble ikke noen større lykkerus for meg da hun ble født - enn hvis jeg hadde fått en gutt.

Merker jo ikke store forskjellen - bortsett fra rosa klær!

Skrevet

Man kan imponere med å faktisk kunne ramse opp navnet på hvilket kjøretøy det enn måtte være, man kan faktisk forklare bort off-side regelen. Man slipper å lære mannen opp i finmotorikk (som det er å flette hår og sette i hårstrikk). Det er enlere å vakse/stelle en babygutt enn en babyjente. Når du får svar fra dem i tenårene så får du korte og konsise fakta og ikke lange triader av renkespll eller total tausehet. Osv ;-) Skjønner hvordan du har det om det er til noen trøst?

Skrevet

Jeg skjønner hva du mener og jeg skjønner tankene dine..

Alle jenter vil en eller annen gang ønske seg en jente og de fleste menn ønsker seg en sønn.

Det er mange fordeler med å ha 3 gutter - du er jo dreven i gamet da vet du;o)

Men uansett - vit det at den dagen din gutt nr. 3 blir lagt på magen din, så ville du ikke ha byttet den med alle jenter i hele verden!!!!

Jeg har måtte jobbet hardt og lenge med å få barn og er nå gravid på det 5 prøverørsforsøket. Den redselen jeg gikk og bar på i de 2 årene, redselen for å aldri å få oppleve det å bli mamma unner jeg ingen. Jeg forventer ikke at du skal forstå den redselen eller følelsen, men tenk på hvor priveligert du faktisk er og for en supermamma du kommer til å bli! Tenk, tre friske og flotte gutter som bare er dine :-)))))

Ta tiden til hjelp, så kommer dette til å gå så bra atte og lykke til videre!

Klemmer:)

Skrevet

Nå er ikke jeg HI, men har lyst til å svare på denne likevel, håper det er i orden?

Den prosessen som HI sikkert går igjennom nå, og som jeg gikk igjennom etter jeg fikk vite det var gutt for tredje gang kan overhode ikke eller på noen måte sammenlignes med det å ikke kunne få barn. Jeg tenkte veldig ofte på de som ikke kan det, alt strevet de har, smertene, prøvingen, skuffelsene, drømmer som blir knust osv og jeg prøvde gang på gang å fortelle meg selv hvor heldig jeg er, som kan få barn, lett til og med og friske barn også som ikke krever noe ekstra. Det er slett ikke alle forundt!

På den annen side har jeg alltid ønsket meg en datter, det ønsket har sittet dypt i meg uten at jeg helt kan forklare hvorfor og det er blitt mer og mer intenst med årene og ettersom som jeg er blitt gravid igjen. Vi hadde egentlig tenkt å ha to barn, men jeg klarte å få overtalt min mann til 3. Da jeg fikk vite det var en gutt igjen, etter at vi hadde gjort alt som finnes av kjerringråd for å lage jente, så ble jeg litt nummen. Der og da var jeg bare glad alt var i orden og helt forelsket i den lille knotten på skjermen, men etterpå kom sorgen. Ikke det at jeg er lei meg for å få en gutt til, jeg gleder meg enromt mye til han kommer og han er hjertelig velkommen, men sorg over å ikke få den datteren jeg alltid har ønsket meg. For noen spiller ikke kjønn noen rolle og jeg skulle virkleig øsnke jeg også hadde det slik, men for noen, som meg, så er dette et sterkt ønske. Jeg kan ikke si om det ønsket er like sterkt som ønsket om å i det hele tatt kunne få barn, antagelig ikke, men det er sterkt og derfor gjør det også veldig vondt å få drømmen knust og vite at det aldri blir slik en hadde drømt om. Uff, er nesten umulig å forklare det og det har ikke noe med guttene mine å gjøre (jeg ville ikke bytte bort noen av dem!!!), men om det intense ønsket om en jente også, i tillegg til guttene fordi det er noe som man alltid har vllet ha og ønsket seg og sett fremt il den dagen da en skulle få en datter også, og så kommer aldri den dagen.

Skrevet

Får nesten litt dårlig samvittighet når jeg leser innlegget til ivfbaby. Lykke til videre med sv.skapet! Og til alle sammen: tusen takk for gode forslag! Litt rart det her. Vi var fire jenter, og min far hadde nok veldig lyst på gutter. Så det jevner seg vel ut med åra...

Skrevet

Alva;

Hva er det du tror er så annerledes med å få en jente?

Har du tenkt over det?

Skrevet

Hei Alva:)

Nå håper jeg at du ikke tror at jeg på noen måte mente å sammenligne det å ikke kunne få en jente med det å ikke kunne få barn?

Jeg ville bare sette ting litt på spissen, men jeg er mer enn klar over at det er forskjell på min verden og hennes verden.

Jeg ønsker meg også en jente, men jeg vet ikke hvor mange barn kroppen min klarer å lage gjennom denne prosessen, så jeg er der idag at "jeg tar det jeg får", så får jeg se hvor haren hopper.

Jeg vet at skulle jeg en dag vente barn nummer tre og ha to gutter fra før, så vil jeg ønske meg en jente over alt på jord. Ja, det er nesten sånn at jeg ikke ønsker å komme opp i den situasjonene...

Lykke til videre:)

Skrevet

Neiiiiiiii, vet du hva hovedinnlegger!!!

Du skal ikke ha dårlig samvittighet i det hele tatt! Det var ikke meningen!!!

Må først bare få si at vi er også fire jenter ;-))) Hva tror du pappa ønsket seg? Han ønsket seg nok så gjerne en sønn - akkurat som far din:)

Jeg ville bare hjelpe deg litt med å prøve å se/tenke på andre ting. Det var bare det som var tanken.

Jeg også ønsker meg en jente, men jeg kan ikke tillate meg selv å ønske meg det idag. Jeg er idag bare glad for at jeg får baby, men klart jeg vil ha jente. Alle jenter vil ha det, så du har lov til å være lei deg.

Du er ikke en dårlig person eller hva det skulle være for at du har slike tanker. Vær lei deg, få det ut og savnet vil du nok alltid kjenne litt av og du vil alltid ønske deg en jente i tillegg til de tre guttene dine.

Men når vi ikke kan få slike ting som vi ønsker oss i livet, så er det jo ikke så enkelt å erstatte det med noe. Det er jo et lite menneskebarn vi ønsker oss? Hva skal vi erstatte det med? Nei, det er vanskelig...

Men du, med de tre flotte guttene din som skal vokse opp, så tror jeg nok at du kommer til å bli velsignet med mange søte rosa barnebarn;o)))

Lykke til videre:)

Skrevet

Forrige gang, som var vår første, så ønsket jeg meg veldig en jente.. Mest fordi vi bare er jenter hjemme, så jeg har vel egentlig ikke tenkt på at barn kunne være gutter.. (banalt, men det var ingen bevisst tanke) Det kom som ett sjokk at jeg ventet en gutt, men da fikk jeg tid til å forberede meg på gutt, og alt var bare fint da han kom, og fremdeles. Nå venter vi barn nummer 2, og det er en gutt igjen. -Føler veldig at alle forventer at jeg skal ønske meg en gutt, men jeg har tenkt på denne måten:

-Praktisk med de søte klærne som er nesten ubrukt.

-Like kjønn leker oftest best med hverandre! -Dette er viktig for meg! -Ser mange søsken av forkjsllige kjønne der barna mister kontakten når de blir eldre, mens det ofte er enklere for gutter å ha kontakt med gutter og jenter med jenter! (ingen regel uten unntak, og dette er kun mine erfaringer med bekjente, venner og familie)

-Gutter kan vi! -Da jeg ønsker meg jente første gang, så var det pga av at jeg bare kjente jente-babyer fra før av.

-Mindre intriger med ungdumsgutter enn jenter ( Bare se på filmen "jenter"!)

-Guttebarn knytter seg oftest mere til mor, mens jenter ofte blir pappa's gutter (ok, den er ego ;-)

Vi har egentlig bestemt oss for kun 2 barn, men tanken på hårstrikker, spenner, søte kjoler og langt hår er selvfølgelig fristende.. Ingen grunn til å skamme seg over den tanken. Min pappa hadde tre jenter, men heldigvis for han ble jeg veldig guttete ;-) Vet ikke om jeg ønsker med en femi gutt for å kompensere, så da får det heller være!

Skrevet

Tror mange tenker som HI uten egentlig å tørre å si det høyt. Selv har jeg bare ett barn fra før, men har ønsket meg en av vært. Vet enda ikke hva spiren i magen er, men jeg kan ikke nekte for at jeg virkelig håper det er ei jente. Selv om jeg ikke sier det til noen.

Men jeg syns egentlig ikke det er noe galt å ønske seg noe, men det som er galt er hvis man føler det blir feil etter at barnet er kommet. Det tror jeg de færreste gjør på tross av at vi faktisk ønsker oss det ene eller det andre.

Du har to gutter fra før som jeg ikke tviler på at du er utrolig glad i, og det vil du bli i nr 3 også.

En av fordelen med samme kjønn tror jeg er at de ofte får bedre kontakt med hverandre i oppveksten også. Dette stemmer jo ikke alltid, men jenter og gutter velger jo ofte forskjellige ting, mens de av samme kjønn holder mer sammen.

Skrevet

dette er egentlig en veldig interessant diskusjon/samtale som jeg tro kan være viktig. spesielt her hvor en kan "snakke" med folk en ikke har et personlig forhold til. jeg har en gutt på 3 år, og venter nr 2 men veit endå ikke hvilke kjønn. men dette tenker jeg masse på.

jeg opplever at mange i slekta og venner sier at nå kommer vel jenta, og svigermamma har tilogmed sagt at "det er jo det som ville vert ideelt..."

dette sårer meg, men samtidig er det jo litt det jeg tenker selv. men en dag tok jeg fram album fra min sønn var nyfødt og så tenker jeg som følger:

-dersom jeg får en til liten nydlig gutt som han så ville det vert perfekt. dessuten tenker jeg at en fordel med en jente nå ville vert kun å ha en av hver.og hvorfor er det så bra??

fordeler med 2 gutter:

- jeg kommer til å bli mye mer forgudet av barna mine:) hehe. jenter har mye oftere konfliktfylte forhold til sine mødre, no e vordende jente-mødre glemmer å forestille seg, da de nok håpe på et bestevennindeforhold(nei! det blir nok ikke sånn! jenter e jævlig kritiske til mamman sin!!)

- jenter er mer masete og sutrete

-to gutter vil ha enorm glede av hverandre, nå og senere nå de blir voksne.

- vi som guttemammaer kommer til å bli skikkelig bra SVIGERMØDRE, da kan vi heller snike oss til et datterforhold til disse,hehe. min svigermamma har tatt meg skikkelig inn i varmen, og hun har bare gutter fra før...

- gutter er ærlige og rett fram.

- tenk den hjelpen det er i sønnene våre når vi blir gamle!

- vi blir eneste jenta i famiilien og kan kose oss med det:)

-

mange jetnemammaer som blir irriterte nå..heheh...men jeg mener dette! selv om det er mange jenter som ikker er typisk jentete etc. har møtt så mange jetnemammaer som sier til meg nå før jeg veit hva jeg har i magen min at "det hadde vel vert koslig med ei lita jente..." dette hører jeg ikke fra de som har bare gutter fra før. syns det er patetisk og egoistisk å strø "salt i såret" eller hjva de tror de gjjør. dessuten har jeg venniner som FØR jeg blei gravid igjen og var usikker på om vi skulle ha flere barn sa sånn: du kunne vel tenke deg å få en datter ogs? er det noen som sier sånn til mamaer med bare jenter? du kunne vel tenke deg å få en sønn også liksom?

det er like verdiifult for en mamma å ha en sønn som en datter. syns fokuset har tatt litt av på dette mamma-.datter forholdet greiene.

dessuten handler all stor litteratur om forhol mor-sønn elelr far-datter..

ok - ta alt med en klype salt men ikke strå salt isåret dere jentemammaer som tror at en ikke fullbyrder det å få barn før en har fått en datter...

Skrevet

Jeg og sambo har ei datter hver fra før, og nå kommer jente nr 3. Jeg hadde nok et ønske om at det skulle bli tut og ikke trakt denne gangen, men etter å ha vent meg til tanken på jente nr 3 ville det blitt rart om det kom en gutt!

Tror de fleste foreldre ønsker seg barn av begge kjønn. Ikke noe å ha dårlig samvittighet for det.

Slevsagt er det viktigste for oss alle at barnet blir sunt og friskt uansett om vi hadde ønsket oss et kjønn.

Men en stor fordel med bare gutter må jo være at det blir god plass på badet!..hehe.

Sambo ser mørkt på framtiden her i huset og har bestemt seg for å ta ned speilet på det ene badet så han får komme til han også...hahaha

(bare fleip da...)

Skrevet

har ikke så mye å komme med her, men ville bare si til Alva og HI at jeg synes det er flott at dere er så ærlige!!! Mange tenker som dere, men tør ikke si det høyt!!!

Heia dere!!!!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...